Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper andre kan dele erfaring... :)

Hva er passe døgnrytme for 3 mnd gammel baby?

Hvordan finner man ut av når man skal legge baby og stå opp? Hvilke rutiner bør babyen ha?

Når legge seg om kvelden, og når stå opp om mårran? Faste hvilestunder på dagtid, eller når han har lyst? Vekke baby eller sove så lenge han vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lot babyen regulere det helt selv. Leggetid var når vi la oss, da var det ny bleie, pysj, og amming/flaske så oppi vugga.

Alt annet finner du utav etterhvert. :)

Skrevet

min baby er akkurat tre måneder. hun sover 12 timer om natten, får ett måltid på morgenkvisten før hun sover et par timer til. hun sovner vanligvis om kvelden mellom kl 21 og 22, og sover til 9 - 10 om morgenen.

om dagen får hun regulere selv sovingen. merker det på henne når hun er trett. tar små lurer på ce en halvtime ca 4 ganger om dagen.

Skrevet

Min baby er også nettopp fylt 3 mnd. Ho legges ca 20.00 og sover til ca 07.00(kan til tider våkne 1 eller 2 ganger for litt mat) ho har da en liten 1/2 times lur i 09.00 tiden og når kl er ca 10.30 kler jeg på ho og legger henne ut i vogna, der sover ho til 15.00. så i 17.00 tiden har ho en liten 1/2 times lur igjen og er da våken til ho legger seg.

Jeg har til tider vært usikker på om jeg skal vekke ho når lurene er blitt litt lenger enn vanlig, men tenkt at siden ho sover så trenger ho nok den søvnen. Så her lar jeg ho regulere det litt selv.

Skrevet

Jeg lot barna regulere helt selv..de første månedene lå jeg stort sett på sofaen med puppen ute, og de sov akkurat når de ville

Skrevet

Jeg lot babyen regulere det helt selv. Leggetid var når vi la oss, da var det ny bleie, pysj, og amming/flaske så oppi vugga.

Alt annet finner du utav etterhvert. :)

Hadde dere aldri kveldene for dere selv? her syntes jeg det er deilig å ha et par timer for seg selv før det er natta for meg. :)
Skrevet

Vi har latt babyen regulere det selv. La for natta da de begynte å bli trøtte. Var vel rundt 21.00 fra 3-4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...