Gå til innhold

Toksoplasmose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid uke 37, måtte skifte på kattekassen i dag, lå en del gammel dritt i den. Var ikke i direkte kontakt med avføringen og vasket hendene etterpå. Helte lissom innholdet ned i en pose.. Nå angrer jeg og skulle ønske jeg ventet til mannen kommer hjem på onsdag..

Hvor bekymret bør jeg være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid uke 37, måtte skifte på kattekassen i dag, lå en del gammel dritt i den. Var ikke i direkte kontakt med avføringen og vasket hendene etterpå. Helte lissom innholdet ned i en pose.. Nå angrer jeg og skulle ønske jeg ventet til mannen kommer hjem på onsdag..

Hvor bekymret bør jeg være?

Om du ikke puttet hendene i munnen under seansen er du nok ganske så trygg.

Du må få det i munnen for å bli smittet, og kattebæsj i munnen merker man....

Skrevet

Det er større sjanse å få dette gjennom rått kjøtt eller skitne grønnsaker enn på dem måten du skisserer..

La meg si det sånn, jeg har hatt katt hele livet, og jeg har aldri hatt toksoplasmose.

Skrevet

Tømmer kattedo hver dag. Har gjort det i 3 tidligere svangerskap også. I tillegg har jeg perser med dårlig mage. Har ingen antistoffer heller så tror det skal mye til. I Norge er det ikke et problem i det hele tatt. Har vært innom dyresenter i utlandet også som har hjemmeløse dyr de tar seg av. Hjulpet til der, selv det har ikke gitt meg antistoffer, og det var mange skittende fæle katter vi tok oss av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...