Gå til innhold

Barnevogner.... Emmaljunga Mondial Duo VS Simo Kombi/Duo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør her jeg, for her er det en del som kanskje har erfart disse to vognene...

Jeg har alltid gått for Simo Kombi sine vogner som best til vårt bruk.

Men jeg liker ikke 2012 modellene, de er så firkantet og ser billig ut etter mitt syn.

Derfor har jeg nå vurdert Emmaljunga Mondial Duo med en sånn Quadrolift oppi, så får jeg samme funksjon som Simo Kombi de første mnd...

Se link: http://www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/Anvand_sittvagnen_som_liggvagn/Quadrolift-294.html

Men hva er deres erfaringer av Emmaljunga sine vogner? De VS Simo sine?

Jeg er veldig Simo fan, men har kun hatt en vogn av den da jeg ble tatt av denne "trehjuls moten"...

Videoannonse
Annonse
Gjest stårma
Skrevet

Vi har vanlig Emmaljungla Mondial duo vogn, men ikke sånn quadrolift. Hadde helt ærlig ikke hørt om den før. Vi har bag og portsdel på vår vogn, veldig greit å klipse av bagen å ta den med inn osv. Har akkurat startet med sportsdelen og er veldig fornøyd med den også. Er vel egentlig bare fornøyd med vognen vår:) Et tips hvis du tenker å gå for Emmaljungla er å kjøpe den i Sverige hvis du bor i grei kjøretur derifra, vi kjøpte vår der til en veldig grei pris.

Skjønte egentlig ikke helt hva man skulle med den quadrolift saken, men nå har ikke jeg satt meg helt inn i det unntatt å klikke på linken og lese kjapt. Vi har en tynn vindtett pose i portsdelen nå og det fungerer veldig bra. Og hvorfor skal man ha en bag oppi bagen? I vinter hadde jeg dunpose oppi bagen.

Fordelen med Emmaljungla mondial kontra simo kombi er at man slipper å ha bagen oppi sportsdelen for emmaljungla, man har to separate deler som man bare kan klipse på/av

Skrevet

Fordelen med Quadrolift er lettvindten å ta med baby inn på besøk ol.

Det er derfor jeg har likt simo kombi fordi bagen er enkel å ta med når babyen sover.

Jeg har hatt en stor duobag slik som mondal sin tidligere, og det er ikke snakk om å ta den med bærende overalt ;) For det er mange steder vi er som vi må ha babyen ut av vogna, og da er det deilig å slippe en stor bag og deiig å slippe å ta baby ut.:)

Skrevet

Da burde du jo heller kjøpe emmaljunga citycross, den kan du jo kjøpe som kombi vogn med enten hard eller myk bag.

Og om man skal velge simo eller emm blir jo en smakssak, det er store (tunge) gode, kvalitets vogner. Er jo egentlig bare utseendet som er forskjellig.

Skrevet

Vi har mondial og er veldig fornøyd. Om jeg skulle hatt ny vogn nå hadde det og blitt emmaljunga. Synes de er penere enn simo.

Synes simo virker så "slarkete" i handtaket. I tillegg er den vel litt tyngre siden det er kombivogn og ikke duo.

Vi har ikke quadrolift og har heller ikke hatt behov for det.

Skrevet

Da burde du jo heller kjøpe emmaljunga citycross, den kan du jo kjøpe som kombi vogn med enten hard eller myk bag.

Og om man skal velge simo eller emm blir jo en smakssak, det er store (tunge) gode, kvalitets vogner. Er jo egentlig bare utseendet som er forskjellig.

Eneste vogn til emmaljunga jeg syns er fin er Mondial duo ;)

Skrevet

Jeg har vært kjempe fornøyd med Duo vogna vår fra Emmaljunga. Men de er jo store og plasskrevende vogner. Så vi har satt vår som sovevogn i bhg. De er jo lange i rygg og bein så barna kan bruke de lenge :)

Problemet med en Duo vogn er jo at du har en svær ekstra del til vogna sittende rundt på en måte. Så det slipper du jo med denne Quadroliften.

Skrevet

Vi har mondial og er veldig fornøyd. Om jeg skulle hatt ny vogn nå hadde det og blitt emmaljunga. Synes de er penere enn simo.

Synes simo virker så "slarkete" i handtaket. I tillegg er den vel litt tyngre siden det er kombivogn og ikke duo.

Vi har ikke quadrolift og har heller ikke hatt behov for det.

Simo finnes også som duo vogn.

Skrevet

Men det er jo litt rart da siden alle emmaljunga vogner har lik sittedel, er bare understellet som er annerledes:)

Eneste vogn til emmaljunga jeg syns er fin er Mondial duo ;)

Skrevet

Jeg har vært kjempe fornøyd med Duo vogna vår fra Emmaljunga. Men de er jo store og plasskrevende vogner. Så vi har satt vår som sovevogn i bhg. De er jo lange i rygg og bein så barna kan bruke de lenge.

Alle emmaljungas vogner er bare 90cm i liggelengde, dette er ikke langt iogmed at en gjennomsnittelig to åring er 92cm lang. Skal man ha vogn man kan bruke lenge må man nok kjøpe noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...