Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Hvordan går det? Etterhvert som dere har bodd der en tid, føler dere at det er deres hjem også? Eller blir det mer sånn at dere må /eller føler for å spørre om "lov" for å plante en blomst i hagen? Har dere planer om å kjøpe dere inn i huset? Dere som har dine/mine barn, hvordan gjør dere det rent praktisk mtp fremtiden(hvis dere kjøper dere inn)? Arv osv Jeg og kjæresten snakker om å flytte sammen, vi har begge barn fra tidligere men ingen sammen. Jeg vil også helst eie del av boligen, men har ikke mulighet til å kjøpe meg inn...vurderer å kjøpe noe billigere å bare leie ut, bare for å ha noe jeg også. Tror faktisk ikke jeg hadde tenkt så masse på dette om vi hadde hatt felles barn, fikk plutselig en følelse av at forholdet vårt liksom ikke er "verdt" like mye som om vi hadde barn sammen. Har egentlig lyst på et fellesbarn jeg da, men tviler på at det blir noen..
Kosemosepose Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Hvis du ikke har mulighet til å kjøpe deg inn likt, kan du jo kjøpe deg inn i en del, og ta dette med i sboerkontrakt.. Få takst på huset og kjøp deg inn så mye du klarer og bli enig om f. eks. 300 000 av verdi på huset er hans særeie. Hva barna angår, gjelder det bare å bli enige om en løsning. Selv betaler jeg bhg/sfo, men alt annet deler vi på .
Kosemosepose Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Arveloven sikrer barna, men pass på å at ikke dine verdier renner ut i sanden hvis du flytter inn uten å kjøpe deg inn i huset.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Er det jeg er litt redd for, at mine verdier bare skal forsvinner og at barna mine ender opp med ingenting. Kjæresten min sitter godt i det, jeg har ikke mulighet til å kjøpe meg inn med mange prosentene for å si det sånn. VI har ikke pratet om at jeg kan kjøpe meg inn i huset..men hva om han ikke vil? Er det et dårlig tegn eller? Tenker også på hvor lenge vi skal bo sammen før evt begge eier.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Jeg flyttet inn i min kjærestes hus for 2,5 år siden. For nesten 2 år siden kjøpte jeg meg inn med 33% Dette skjedde i forbindelse med at andre halvparten av tomannsboligen skulle selges. Da kjøpte jeg meg inn i den og vi seksjonerte om huset så vi kunne leie ut halvparten. Det første året var det ikke helt mitt hjem, men nå er jeg helt hjemme her og eier det "like mye".. Jeg var helt bestemt på at jeg ville kjøpe meg inn, ellers måtte vi kjøpe noe annet sammen. Hadde bare vært sammen i et halvt år, så var et ganskje stort skritt å ta.. Vi har ingenbarn..
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. april 2012 #6 Skrevet 9. april 2012 Hvis du kjøper deg inn (om så bare med 15%) så bør dere skrive testamente og samboerkontrakt. Jeg flyttet inn hos mannen, vi har bygd på masse og eier nå 50/50. Han har en datter fra før, og siden huset står i hans navn har vi skrevet testamente slik at hun ikke arver av min del om han skulle bli borte. Siden den gang er vi blitt gift og venter nå nr.2, så nå skal nytt testamente skrives. Vi har også livsforsikringer på hverandre, slik at om en av oss dør får den andre utbetalt det samme som boliglånet er på, slik at det er nedbetalt, og man slipper å selge for å "overleve selv".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå