Gå til innhold

Sende anonym bekymringsmelding til BV i et annet fylke?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har fått høre om en liten jente som blir alvorlig forsømt og understimulert av sin mor, som trolig ruser seg i tillegg. Faren jobber offshore eller lignende, og er dermed lite hjemme. Moren skjerper seg når faren er tilstede, men ellers går datteren for lut og kaldt vann. Jeg stoler 110% på personen som har betrodd seg til meg angående dette, i ren fortvilelse. Jeg ønsker bare at noen skal få øynene opp, og hjelpe familien, ikke splitte dem. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest overlord
Skrevet

Om BV er i et annet fylke spiller da ingen trille. Men hvorfor kan ikke den troverdige kilden din melde fra selv? Slik jeg forstår det er dette en familie du aldri selv har møtt?

Skrevet

Kjære vene, meld i vei uansett fylke!

Overlord, ved hurtig øyesweeping over bildet ditt tror jeg stadig det er deg iført burka, haha:)

Skrevet

Før det går en melding til Bv bør vel faren ha fått beskjed om hvordan forholdene er hjemme når han ikke er der, kanskje han da vil prøve å gjøre noe?

Og moren bør vel ha fått tilbud om ekstrakontroller på helsestasjonen? Går kanskje an å ringe til helsestasjonen?

Hvis mora er i stand til å skjerpe seg når barnets far er hjemme, er hun kanskje også i stand til å skjerpe seg hvis hun blir truet med bekymringsmelding?

For en bekymringsmelding som handler om alvorlig understimulering og rusmisbruk, vil sikkert få Bv til å bli svært, svært bekymret.

Skrevet

Meld ifra! Tenk på Christoffer saken! Mye bedre å melde ifra og ikke finne noe enn å ikke melde ifra og et barn som lider.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Denne personen som har betrodd seg til meg har tatt saken opp med barnets bestefar flere ganger, det er den nærmeste hn turte å betro seg til der, mammaen har fått irettesettelser og hint så det holder, men ignorerer det og lever tydeligvis i en egen verden.

Jeg synes det er så fælt, og det plager meg virkelig. Får jo stadig oppdateringer fra min veldig nære person som opplever dette på nært hold.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Dette er mennesker jeg har møtt selv ja, men kjenner ikke dem godt nok til å bli tatt på alvor hvis jeg skulle snakket med faren.

Skrevet

Jeg synes det er flott at du bryr deg. Ta en tlf, så trenger du ikke bekymre deg mer. Dersom du ikke kjenner de så godt, så vil de aldri heller bebreide deg for at de har kommet i kontakt med Bv. Bv er proffe og de gjennomskuer fort om ikke alt er som det skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...