Gå til innhold

Til dere som har spottet. Fannt dere ut hvorfor??


Milla-Mamma til 3

Anbefalte innlegg

Eg spotter for 3 gang nå. Er 11 uker. Er soooo bekymra

 

Da einste eg kan komma på er at eg føler eg får soppinfeksjon om igjen....

 

Har dere fått svar fra legen? Blitt undersøkt etc?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du :) jeg spottet en morgen i u8, skal på ny ul om en drøy uke og skal spørre da. Ofte får man el ikke svar, men har inntrykk av at det langt oftere er uskyldig enn farlig. Slimhinner er sårbare, kan komme etter sex, trening, innvendig ul mm. Hvis du er urolig kan du kanskje be legen om ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Eg har fått to ul og der var alt bra med babyen. Men eg lurer på om det er noko gale med meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet i uke 8. Var til UL i dag og alt så fint ut. Spurte om dette og jordmor sa noe om at det kunne være fordi morkaka flytter på seg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på ul igår og der var alt ok med babyen. Morkaka låg langt nede.

 

Legen tok gyn undersøkelse, og fann at litt vev hadde glidd ut av livmor, men trudde ikkje dette var farlig.

 

Eg får angst!

 

Eg har også tenkt på blødningene i sammenheng med at morkaka vokser etc. Eg har hatt ligament smerter sammen med blødningene

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Min1.baby

Føler meg dum her nå,men spottet? Er gravid for første gang,så har ikke lest om hva det betyr enda.:P Hva er det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spottet/hadde blødninger nesten hele 1. Tri og litt ut i 2. med førstemann..

I følge både gym og jordmor så er det nesten like vanlig å blø litt som å inn gjøre det.. Slimhinnene er ekstra sårbare og skjøre når man er gravid, så det skal ikke så mye til før det kan blø litt (samme prinsipp om at man kan blø litt fra nesa osv)

 

Sjelden de finner ut nøyaktig hvorfor det skjer.. Eller at de i det hele tatt prøver å finne ut hvorfor, rett og slett fordi det er så vanlig!

 

Faresignalene er vel gjerne mengder friskt blod, samt smerter..

 

Men er. Man bekymret synes jeg man skal ringe legen.. For man kan jo bekymre seg gal av slike ting (gudskjelov er jeg litt rolige nå som jeg er gravid med nr 2) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet i fire dager i uke 8, jeg fikk ikke undersøkt det på det tidspunktet, men har vært på to UL etterpå og alt er i orden både med meg og barnet!

Jeg forbinder det selv med at jeg stresset fælt de aktuelle dagene og løftet endel tungt osv. og det roet seg da jeg roet meg.

 

Jeg spottet nesten hver gang jeg rørte meg noe særlig gjennom mitt første svangerskap, og alt gikk bra også den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei damer og takk for svar!

Eg spotter enda og er 15+0 idag. So frustrerande. Da er godt å lesa at da er normalt, berre eg so ikkje heilt finne roen. Har to knallbra sv. Skap bak meg så dette er uvant!

Også har eg ein treig lege som seie eg ikkje blr bry meg og ting går sin gang....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt i hele 2. og 3. trimester med datteren min pga små blødninger som kom i forb med aktiviter/stress. Undersøkt med ul, alt så greit ut. Fant aldri ut av det, men fikk ei perfekt jente til termin.

 

Denne gangen har jeg vært sykemeldt fra 5,5 uke, samme grunn. vært på en privat ul og en ul på føden, alt ser bra ut denne gangen også. Finner ingen grunn til blødningene. Nå er jeg 14 uker, og ganske avslappa på det. Men det er kjedelig å være sykemeldt...

 

Lykke til, det går helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Da var kjekt å lesa.

 

Eg har fått ul hos gynekolog på mandag. Er veldig spent!

Håper det ikke er noko gale :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...