Gå til innhold

Delt omsorg, flytting og skolekrets.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg ny samboer og vi har kjøpt oss hus ca 10 min kjøring fra tidligere bolig. Vi har 5 barn tilsammen og trengte sårt flere soverom, noe som gjorde at vi måtte ha større bolig, til en pris vi kunne betale. Dvs at vi måtte finne noe litt mer usentralt enn vi har hatt.

4 av barna har vi den daglige omsorgen for, så det er greit.

Jeg har en sønn som jeg har 50%. Under samlivsbruddet var jeg naiv og godtok at bostedsadressen hans var hos far, noe jeg angrer sterkt på idag, da det vil si at jeg kun har samværsrett. Jeg føler meg litt lurt, og hadde aldri gått med på dette hvis jeg visste konsekvensen. Far begrunnet det med økonomi og at han trengte støttene han kunne få som enslig forsørger. Jeg fikk jo alikevel for de to eldste.

Nå har det seg sånn at jeg ønsker at sønnen min skal gå på samme skole som de andre 4 halv/stesøsknene. Han skal begynne i 1.klasse og jeg mener det er en trygghet for han å vite at søsknene er på samme skole. Far er ikke enig og det ser ut til at vi må ta saken gjennom familievernkontoret.

Hva tenker dere?? Har dere noen formening i denne saken? Bør han gå på skolen som var tiltenkt han og som ligger i fars nærmiljø, eller burde han gå på samme skole som søsknene?? Far har ingen flere barn.

Håper på ærlige og saklige svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...