Gå til innhold

utdanne meg på nytt..forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å utdanne meg på ny eller videreutdanne meg. Hvilke jobber/utdanninger kan anbefales som man kan ta samtidig som man jobber eller deltid/over nett eller lignende som kan gi en godt betalt jobb og i det hele tatt gi en jobb!

Jeg er utdannet barnevernspedagog nå og det er vanskelig å få seg jobb her jeg bor, er utrolig mange om stillingene. Dessuten kunne jeg tenkt meg å bytte yrke..hadde jeg bare vært 18 på ny og hatt sjansen til å velge om..da hadde jeg tenkt mye mer på muligheten for å få seg jobb og ikke minst på lønna!

Hva ville du valgt om du kunne velge på nytt? Vet du om en forholdsvis kort utdannelse der man likevel tjener greit og at det ikke er så vanskelig å få en fot innafor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

regnskapsutdannelse tar kort tid og kan få en grei jobb.

Hvis jeg hadde valgt igjen hadde jeg enten blitt ingeniør eller lærer. De trenger jo spes realfagslærere og der har man jo også en del ferie...

Gjest peacock
Skrevet

Med utdannelse fra før ville jeg valgt bachelor of management (BI) - da får du en grunnpakke i økonomi/markedsføring mv, en bøtte med valgfag og et 30 poeng lederkurs. Du kan få innpasset inntil 90 studiepoeng, så da skal du bare ta 90 poeng for en bachelorgrad. Studiet er et deltidsstudium over tre år mener jeg (har selv tatt økonomi og administrasjon i tillegg til tidligere utdanning, og det har også vært veldig bra!).

Bachelor of Management: http://www.bi.no/videreutdanning/bachelorstudier/Bachelor-of-Management/

Ved ikke om barnevernspedagog gir tilgang til denne: Bachelor of Management og helseledelse: http://www.bi.no/videreutdanning/bachelorstudier/Helseledelse/

Om du har mastergrad kan du se på Master of Management: http://www.bi.no/videreutdanning/masterstudier/executive-master-of-management/

Har uansett hørt veldig mye bra fra de jeg kjenner som har gått både MM og BM. Folk er eldre en på vanlig bachelor/master, og har gjerne både utdanning og jobb fra før. Lykke til! :-)

Skrevet

Takk for svar, har faktisk tenkt litt på regnskaputdannelse men er fortsatt usikker..er litt surt å ha en høyskoleutdannelse og ikke få brukt den også, men samtidig så ønsker jeg jo noe nytt..orker bare ikke å jobbe i barnevernet/skole/barnehage/miljøterapi osv.

peacock tusen takk for forslag og linker, men dette er ledelse det går i? Har ikke såå mye jobberfaring innen bvped heller og tror ikke jeg ønsker/greier å jobbe som leder innen noe av dette..men å videreutdanne meg hadde kanskje ikke vært så dumt om jeg hadde funnet noe jeg kunne tenkt meg!

Skrevet

Kjenner en pedagogisk leder i bhg som egentlig er barnevernspedagog, er det noe for deg?

Skrevet

Takk for svar, har faktisk tenkt litt på regnskaputdannelse men er fortsatt usikker..er litt surt å ha en høyskoleutdannelse og ikke få brukt den også, men samtidig så ønsker jeg jo noe nytt..orker bare ikke å jobbe i barnevernet/skole/barnehage/miljøterapi osv.

peacock tusen takk for forslag og linker, men dette er ledelse det går i? Har ikke såå mye jobberfaring innen bvped heller og tror ikke jeg ønsker/greier å jobbe som leder innen noe av dette..men å videreutdanne meg hadde kanskje ikke vært så dumt om jeg hadde funnet noe jeg kunne tenkt meg!

Skal vi bytte? Jeg har bachelor i økonomi og ledelse og noe videreutdanning. Bygg på ca 1 år så er du siviløkonom. Jeg vil nemlig bli barnevernspedagog;)

Skrevet

Takk igjen for forslag men ped leder i bhg er nok ikke noe for meg. I grunnen er jeg mer en "kontortype" og har også noe arbeidserfaring som sekretær blant annet, men det er veldig vanskelig å få de typen jobber jeg kunne tenkt meg når jeg ikke har øk/adm utdannelse. På alle stillingsannonsene står det som regel krav om slik utdannelse eller veldig god kjennskap til forskjellige dataprogrammer og lignende.

Skulle gjerne byttet med deg ja anonym ;) Når mitt barn blir så stor at hun skal velge utdanning skal jeg jammen koste på litt skikkelig veiledning slik at hun får størst mulig sjans til å ende opp med noe hun trives med å passer til!

Skrevet

Litt i samme situasjon, vurderer økonomisk utdannelse.

Gjest peacock
Skrevet

Ledelsesdelen på BM er ca 30 studiepoeng tror jeg, resten er fellesfag med øvrige bachelorutdanninger. Undervisningen går gjerne på kvelden/helger, evt nett. Ledelsesfaget er vist veldig bra med litt rollespill og mye refleksjon. Man skriver også en stor oppgave med selvvalgt (ledelses)tema. Graden er kjent, og tenker at det kanskje ville være fint for deg å få en bachelorgrad med litt kortere innsats (og billigere) enn vanlig... Jeg tok selv økonomi og administrasjon som fulltidsstudium fremfor BM når jeg bytta fagfelt siden jeg ville ha mer økonomi og ikke hadde så mye arbeidserfaring i vanlige jobber. økad tar 6 år på deltid, man leser da to fag pr semester. Dette går på nettstudier med enkelte heleseminarer. Går også fint an å lese full tid der :-) Jeg tok et enkelt fag på nettstudier og var veldig fornøyd :-)

Om du evt vil supplere med en mastergrad i økonomi må du nok ta litt fler økonomifag enn på BM, men BM gir tilgang på de fleste masterstudier på BI så vidt jeg vet.

Skrevet

Oi, jeg har søkt barnevernspedagog fra høsten. Så det er vanskelig å få jobb altså? Kan jeg spørre hvor i landet du bor siden det er vanskelig? Eller er det generell vanskelig på landsbasis å få jobb?

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har vært veldig pågående på jobbsøkefronten i det siste ettersom jeg egentlig har en utdanning som jeg ikke ønsker å jobbe med, så det er mulig at jeg overdrev vanskeligheten med å få jobb ;) Men at det er mange bvpeder her, det er det! Bor i Tr.heim. Men skal samtidig sies at jeg har hatt noen vikariat både ved institusjon, barnehage og i barnevernet, det er vel helst fast jobb som kan være vanskelig å få. Kjenner flere som går i årevis i vikariat. Lykke til med studiet, håper du vil trives og kommer bedre ut av det enn meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...