Gå til innhold

Bekymret for samboer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har migrene, noe han har av og til. Synet er litt forstyrret, men denne gangen har han svekket hørsel og hører "ekko" på det ene øret. Jeg har spurt om ikke vi skal ringe legevakten for å høre om dette, men han er en ingenting-er-farlig-mann., så han vil ikke det. Jeg er ikke hysterisk, men litt bekymret og har prøvd å google dette, men finner ingenting. Noen som vet om dette er normalt når man har migrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt legevakten for sikkehets skyld. Skader jo ikke å ringe..

Skrevet

Ja det har i hvertfall jeg opplevd. Jeg har hemiplegisk migrene og kan ha både syn og hørselsvansker på den siden som migrenen kommer. Har også ofte "lammelser" i halve siden an kroppen og taleproblemer, da bare babler jeg noe som ingen forstår.

Skrevet

Nei, er det jeg også mener. Men han nekter. Jeg har ikke lyst til å overkjøre han heller. Han er noe mer oppegående, men det er dette med hørselen som bekymrer meg. Han hører virkelig ingenting av det jeg sier. HI

Skrevet

Jeg var veldig plaget med migrene når jeg gikk gravid, migrene med aura (synsforstyrrelse), alt ble prikkete, skurrete og jeg kunne bare se med det ene øyet. Men ingenting med hørselen..

Skrevet

Trodde han hørte ekko jeg, men hvis han IKKE HØRER NOE så er det jo urovekkende ja.

• 2 uker senere...
Skrevet

All endring av migrenemønster skal sjekkes ut av lege, men kanskje ikke der og da (det får man nesten vurdere selv, evt ringe legevakt ellernoe for hjelp til å vurdere). Men ihvertfall ettertid. Vet ikke helt hvorfor (er ikke lege selv), bare fått beskjed om det av flere leger, både fastleger og spesialister. Skjedde med meg en gang, at migrenen oppførte seg annerledes enn vanligvis. Tok det opp med fastlegen samme uke, noe som førte til ny henvisning til nevrolog. Vanligvis er det 3-4 mnd ventetid på sånt, men jeg var inne til undersøkelse iløpet av 20 dager. Så det er tydeligvis noe legene tar seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...