Gullblomst Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Jeg jubler ikke ennå, men har selvfølgelig et håp. I flere av prøveperiodene har jeg testet svakt positivt før og rundt IKM, med mensen har kommet tilslutt, enten litt på overtid eller ca rundt datoen den skulle kommet på. Da vi prøvde på førstemann, og var til utredning (det klaffet tilslutt ved hjelp av prøverør) fikk jeg konstatert ved hjelp av blodprøver en tidlig graviditet, men mensen kom som normalt likevel. Med unntak av denne ene gangen hos legen testet jeg ikke før IKM med førstemann selv om vi prøvde i flere år. Nå når jeg har begynt å teste tidlig, og ser at jeg får svake positive tester men ikke noe mer, begynner jeg å lure på om jeg har funnet årsaken til at vi ikke lykkes. Kan det være at egget lar seg lett befrukte, men ikke klarer å feste seg? Og da er spørsmålet mitt; Hvilken hjelp kan vi få for dette problemet? Finnes det noe hjelp? Jeg håper selvfølgelig at det klaffer denne gang og at testene bare blir mer og mer positive, men dersom det ikke skjer trenger jeg litt tips og råd. Er vi flere i samme situasjon?
joha99 Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Har det likt som deg:-( 2 vellykkede svangerskap bak meg, etter dette har jeg hatt 1ma og 4 sa og de 2 siste sa er de siste 2 pp... Jeg har vel selv funnet ut at jeg har progrestronmangel, det er hormonet som dannes etter eggløsning, hvis man har mangel på dette vil egget ikke klare å feste seg.. Jeg får nå hjelp av en naturtetapaut med akupunktur og naturlig Progrestron tilskudd i form av krem... Grunnen til at jeg velger dette fremfor lege og skolemedisinen er at legen gir ikke Progrestronkrem før man får positiv test og da kan det være altfor sent, mens hos min terapeut får jeg krem med en gang og starter rett etter eggløsning... Håper det klaffer denne mnd:-) og håpet dette var til hjelp for deg, høres ut som du kan ha det samme som meg... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Hvilke tester bruker du? Jeg tester alltid svakt positivt med CB+. jeg - selv om jeg ikke er gravid. Fryktelig irriterende, så jeg er gått over til billigtester, der slipper jeg det problemet.
Gullblomst Skrevet 10. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2012 Takk for svar. Jeg benytter billigtester jeg også, og tror de er pålitelige og til å stole på. Det er ikke slik at testene blir positive hver eneste pp og de blir jo ikke positive før el. joha 99: Jeg tror du er inne på noe. Jeg fikk jo progresron støtte ved ivf, så mulig jeg har behov for noe sånt. I dag er streken betraktelig sterkere. Tørr jeg tro?????
Gullblomst Skrevet 10. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2012 Selv om det er trasig at flere sliter med det samme, er det godt å se at vi er flere med samme problem. Håper det klaffer for oss begge snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå