Gå til innhold

Noen som har studert i babytiden og vil dele sine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn i august og planlegger å ta sisteåret av lærerutdanningen via nettet. Pappaen, som jobber heltid, skal være hjemme siden jeg da er student på fulltid. Men jeg er bekymret for at det vil bli slitsomt for meg, og at jeg vil "gå glipp av" babytiden og angre senere. Noen som har gjort det slik som vi vil gjøre det, hvordan gikk det i såfall?

Vi har ingen barn fra før. Siden det er nettutdanning vil jeg jo likevel være hjemme og kan velge når jeg vil lese, tenker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg studert mens mannen min også har studert/jobbet. Så har vært alene med ungene. Men har vært heldig å tatt en studie som faller meg lett, så var med både på babysvømming, babymusikk og trillegruppe. Gikk veldig bra. Men hvis du er av typen som må lese og lese og lese enda mere før det sitter så kan det jo bli litt tøft. Men mannen din er hjemme hele tiden så da tror jeg det går kjempe fint. Tenker dere får en flott tid med babyen sammen begge to. Så ville virkelig gått for det. Masse lykke til, med rett innstilling går det helt greit :))))

Skrevet

Takk for beroligende svar :) har vel egentlig tatt studiene til nå rimelig lett, pleier ikke å lese så mye egentlig ;)

Skrevet

Jeg begynte på skolen når datteren min var 2 uker. Deltid og en mann som pendlet og var mye vekke. Eneste jeg syntes var dumt var at hun var hos barnevakt 2-3 ganger i uken men ellers hadde vi ett fint første år.

Prioriterte mesteparten av lesing og lekser når hun sov.

Fikk likevel tid til barselgruppe og babysvømming.

Skrevet

Gikk sånn passe, som forventet egentlig! Alenemor med to små, barnefar ikke tilstede. Skulle ta siste halvår på videreutdanning for sykepleiere, måtte bruke 1 år istedet. Klarte ikke å sette meg ned å lese når minsten sov, alt for mye annet å gjøre og dessuten var jeg en smule trøtt.. ;) Men men, nå er studiet iallfall gjennomført!

Skrevet

Jeg har studert hele tiden. Har tvillinger på ett år. Mannen jobber fra 6 til 18 ca hver dag bortsett fra fredager da han har tatt ut gradert permisjon, og jeg har vært på skolen. Alt skolearbeid har blitt gjort etter at ungene har lagt seg. Jeg har jo da vært med ungene hver dag hele dagen bortsett fra fredager, så har jo ikke gått glipp av noe. Men har vært slitsomt å måtte sette seg ned med skolearbeid etter å allerede ha vært på "jobb" hele dagen. Går ikke for toppkarakterer for å si det sånn. Alt går i en periode tenker jeg :)

Skrevet

Jeg studerte mens jeg fikk barn. Gikk tre mnd på skolen etter fødselen med eksamen og hele pakka. Besto alt med gode karakterer!! :D "skryte-skryte" :P

Men det var et HELVETTE!!! Jeg vil ALDRI gjøre noe sånt igjenn. Nå var det Vg3 jeg gikk så jeg måtte jo troppe opp på skolen selv om jeg hadde fått barn og hele pakka. Det var tre mnd'er med ca 2-3 timers søvn vær natt. Barnet hadde kolikk hele natta så det var liten og ingen søvn på meg.

Ofte søvnet jeg av i timer selv om jeg satt rett opp. Våknet av at jeg datt til sides.

Jeg ble noen ganger gal. Husker så godt jeg satt i senga med babyen på brystet. Klokken var 5 på natta og jeg skulle på skolen om 3 timer. Jeg snudde meg mot døra og så en død rotten dame. Hun dukket flere ganger opp når jeg var fri for søvn. Flere ganger lå hun i senga på siden av meg og holdt rundt babyen. Jeg ble gal av søvnmangel.

Men på tross av dette klarte jeg skolen og fikk gode karakterer. Er bare og bestemme seg for hva man vil, så er det utrolig hva man kan få til :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...