Gå til innhold

Greit å la baby sove på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2,5 mnd har egentlig en veldig rutinert hverdag, med gode søvnvaner. MEN når det er natt så sovner hun bare om hun ligger på sida! (på dagen sovner hun fint på ryggen i vogna si) Om jeg prøver å legge henne på ryggen om natta hyler hun, og med en gang hun får ligge på sida blir det stilt. Mistenker dette er pga hun har samsovet med meg fra fødselen av, og da er vane med å ligge på sida.

Tenker at det var jo det de gjorde før (mine foreldres generasjon), men det er jo selvsagt en grunn til at helsemyndighetene har slått så kraftig ned på hvor viktig det er at de sover på ryggen.. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg! Er det greit at jeg legger henne på sida i sprinkelsenga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alle mine tre har ligget på siden!

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Min har sovet på siden siden hun var 4 uker gammel når ho satte gulp i halsen. Nå sover hun kun på ryggen i vogna på dagtid :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min sov på magen fra dag 1, og han har aldri vært misfornøyd. Ser jo at den bastante "ligge-på-ryggen" holdninga mi til førstemann gjorde at vi ikke fikk noe søvn :) For hun sov bedre på siden, men jeg turte ikke det...

Skrevet

Vi begynte på føden, etter at de som jobbet der hadde lagt mini sånn. Da tenkte jeg at det gikk fint, og hun ville helst sove slik. :)

Skrevet

Datteren min sov også helst på siden. dog støttet opp av dyne eller pute-

eller på magen på brystet vårt.

Nå viste det seg at hun hadde barneleddgikt og hadde store smerter når hun lå på rygg.

om hun lå på rygg måtte hun ha pute under bena slik at de ble løftet opp.

Men tror mange barn sover på siden.

Skrevet

Ah, flott, nå fikk jeg bekreftelsen jeg trengte ;)

La henne kl. 21 uten problemer, på siden vel og merke, og hun sover enda :) Kjempedeilig å slippe kampen med å legge henne på rygg!

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...