tuppelure82 Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Hei Jeg er 27 uker på vei med tvillinger. I morra skal jeg til samtale med jordmor ang min forrige fødsel. Jeg regner med at vi selvfølgelig kommer til å snakke litt om kommende fødsel også. Jeg er livredd for komplikasjoner og evt fødselsskader på tvillingene og føler at keisersnitt er det beste for meg. Under forrige fødsel stoppet riene opp etter 15 timer. Jeg ble satt på drypp for å få de igang igjen, men dette funket ikke. Jeg hadde altså ingen pressrier og hun måtte hjelpes ut med tang. Begynte å haste å få henne ut også siden hjertefrekvensen hennes var lav. Lite koselig opplevelse. Rimelig bekymret for at dette kan skje igjen. Ikke særlig allright å presse ut to unger uten pressrier. Jordmødre/leger sier at alle fødsler er forskjellige, men jeg kjenner flere som har hatt samme prolem rundt å miste riene sine under flere fødsler. Er redd jeg ikke får innvilget keisersnitt. Noen som har synspunkter eller erfaringer her? ønsker å komme forberedt til samtalen i morra så de skjønner at dette med keisersnitt ikke bare er ett innfall jeg plutselig har fått, men noe som er gjennomtenkt. Jeg har selvfølgelig lest mye om dette og vet godt om fordeler og bakdeler).
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Nå får du et svar du ikke ønsker. Men syns det høres litt tynt ut at flere har mistet riene ved flere fødsler. Er jo langt flere som har hatt en flott andre fødsel etter en tøff første fødsel. Jeg var som deg, redd for å føde normalt etter at første fødsel varte og rakk. Jeg brukte 35 timer, mistet riene og fikk drypp, og de måtte bare øke og øke dryppet for det dabbet av seg. Til slutt fikk jeg de magiske 10 cm. men da var hjerterytmen så lav at legen kom springende med sugekopp. Måtte klippes og hun ble dratt ut mens jordmor lå oppå meg. Dette var ikke en god opplevelse. Var i tillegg alene og 19 år. Men nr. 2 våknet jeg av rier i 4 tiden. Var på sykehuset i 8 tiden og kl 10 var babyen født. Samme med nr. 3. 3 timer var jeg på sykehuset så var bayen født. Ingen rift eller andre plager. Rett opp og kunne selv trille barnet mitt inn på barsel. Så ikke ta alle sorger på forskudd. Håper du får en flott samtale med jordmor/lege og at dere blir enig om en felles avgjørelse hva som er best for deg og dine barn. Enkelte tvillinger må jo ut før tiden og da bruker de benytte seg av planlagt ks. Masse lykke til...
Mammaigjen<3 Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Min første fødsel var beinhard og varte lenge. Da tvillingene ble født til termin 3 år etter varte hele fødselen kun 4 timer og sistefødte kom i seteleie, men det gikk fint! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå