Gå til innhold

Barnevogn til høst-vinterbabyer


Gjest Shanti ♥

Anbefalte innlegg

Anbefaler Emmaljunga Ctity Cross på sterkeste. Har den til nummer en og kommer til bruke den eller kjøpe en til til nummer to som kommer i oktober. Helt genial vogn,eller vogner, det blir jo en helt ny vogn når man bytter til sportsdelen. Den er solid og har fire hjul. For oss var aldri 3 hjul aktuelt da de er mindre stødige enn fire og verre på snøføre. Har dessuten en historie om en 3 hjuls som veltet med et sovende barn oppi og det barnet er pleietrengende for resten av livet! Emmaljunga er en forholdsvis dyr vogn, men er verdt pengene og lønner seg å kjøpe i Sverige hvis man bor nærme nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har City Cross stor nok bag til å holde vinteren igjennom for en oktoberbaby? Dere som har erfaring med vogna fra før... Tenker på om det blir trangt til babyen med vinterpose, pledd og alt..

 

Ser at bagen er litt mindre enn Emmaljunga Edge Duo/Simo Duo, men bortsett fra det er jeg helfrelst på vogna (på papiret)... :)

 

 

Kommer nok an på hvor stor ungen er, men vi byttet i jan feb sist, men nr en er født i juli. Skal sies at hun ikke var av de største babyene da men.... Vi brukte odenwalder dunpose og den er ganske stor, men luftig. Skal ha city cross til nr to som kommer i slutten av okt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som velger city cross, hvorfor den over edge/mondial?

 

Vi velger den fordi vi bare har en VW Golf, så den må jo gå inni bagasjerommet. Hadde vi hatt stasjonsvogn hadde jeg kanskje valgt mondial, synes den er kjempefin, klassisk liksom. Og kjekt med god plass i bagen. Blir nok stasjonsvogn snart, men ikke akkurat nå, så kanskje mondial neste gang? City crossen er jo også lettere å løfte inn og ut av bil, synes det er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så mange forskjellige meninger om alle vognene, at jeg blir helt forvirra :P vi har stasjonsvogn, og holder enda en knapp på enten edge eller mondial... men alle emmaljunga vognene er jo fine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har City Cross stor nok bag til å holde vinteren igjennom for en oktoberbaby? Dere som har erfaring med vogna fra før... Tenker på om det blir trangt til babyen med vinterpose, pledd og alt..

 

Ser at bagen er litt mindre enn Emmaljunga Edge Duo/Simo Duo, men bortsett fra det er jeg helfrelst på vogna (på papiret)... :)

 

Snuppa vår ble født i oktober, og vi byttet vel fra bag til sportsdel i april.. En det var fordi hun ville opp og se, og ikke pga størrelsen..

 

Brukte lammeskinn og voksi urban pose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi velger city crossen framfor edge/mondial pga vekten. Syns egentlig edge/mondial er kjempefin, men det hjelper ikke hvis jeg blir dritt lei av å bære den inn og ut av bil.

 

Vi skal kjøpe stasjonsvogn, så her er det ike pga plassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er babyjogger city elite hun mener. Den har vi til toåringen nå. En helt fantastisk vogn som tåler alt. Bruker den hver dag, og den ser ut som ny enda. Har hatt den siden mini var 9 mnd. Kan søke på den på Google, så får du info om den. Kjempe lett vogn, 11 kg. Og god å ligge i. Har ikke bagdelen til denne, så usikker på hvordan den er. Men vurderer absolutt å kjøpe samme vogn til knøttet i magen. Må nok ha to, siden mini fortsatt sover i sin i barnehagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor i nordnorge med mye vinter og sne. Vi har simo duo vognen, og lille tullsjura kunne bruke bagen enda da ho begynte i barnehagen i januar og var 9 mnd gammel. oppi den hadde vi både lammeskinn og voksipose, å det var ikke trangt. Vognen er lett å kjøre på alt tereng, å jeg synes ikke den er tung. har en 2011 modell hjemme og en 2007 modell i barnehagen, synes kanskje 2007 modellen er litt tyngre å trille enn 2011, men det kan være innbilning. kunne ikke tenke meg en annen vogn. å jeg har reist med den på ferie i en prampack uten problemer.

kommer hovedsaklig til å bruke den til knøtte, når h*n kommer, sammen med en billig tvillingvogn, slik at storesøster kan være med på tur, når hun har fri fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Vi har nesten bestemt oss for City Crossen fordi den er litt lettere enn Edge Duoen. Tenkte også det samme som deg Shanti, om bagen var stor nok gjennom vinteren. I butikken tok vi ut madrassen av City Crossen og Edge Duo og la de oppå hverandre. I lengde er det 1cm forskjell og i bredde er City Crossen ca 2 cm kortere på hver side i fotenden. Den svinger jo litt innover nede ved fotenden. De var omtrent like store at forskjellen ikke vil ha noe å si, det var ihvertfall vår konklusjon. Så av de vognene blir det City Cross. Spm her er om vi isteden skal velge Nitro City isteden, pga svingbare forhjul....

 

Ja, etter litt research er det nesten bare Simo Duo som har noe særlig større bag... Ser for meg at det hadde vært deilig med den ekstra plassen i bagen, men usikker på om det er verdt vekta..

 

Vurderer også Nitro City, er ingen skogsturjente på noen måte - men om lysten plutselig melder seg tror jeg det blir ganske vanskelig med Nitrovogna.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for city cross med city bag, og skal kjøpe i Varberg, noen mil sør for Gøteborg :-) svigers bor i nærheten og da kan vi ta litt og litt over grensa uten å være redd for å bli stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på det med nitro som noe problem på tur:-) hjula er ikke så små og dem kan låses:-):-):-) jeg er turentusiast men bæresele blir nok masse brukt etterhvert:-):-) blir turbaby dette ja:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er babyjogger city elite hun mener. Den har vi til toåringen nå. En helt fantastisk vogn som tåler alt. Bruker den hver dag, og den ser ut som ny enda. Har hatt den siden mini var 9 mnd. Kan søke på den på Google, så får du info om den. Kjempe lett vogn, 11 kg. Og god å ligge i. Har ikke bagdelen til denne, så usikker på hvordan den er. Men vurderer absolutt å kjøpe samme vogn til knøttet i magen. Må nok ha to, siden mini fortsatt sover i sin i barnehagen:)

 

Signerer at den vogna et FANTASTISK!! Bagdelen er dog noe liten. Får sommerbarn jeg, og må da ha mer og mer i bagen ettersom minsten vokser. Vi går for TFK bagdel og bytter over til joggsteren når frøkna skal over i sportsvogn. Har TFK fra før av, og eldste (født i mai) hadde god plass i den på vinteren, med pose og det hele :-)

 

Vi er turglade, så for oss var en vogn godt egnet til det viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en joggster city elite?

 

Vi har gått for tre hjul vi da, TFK joggster twist. Forhjulet kan låses, ordentlige dekk og håndbrems (skivebrems). Pluss at den tar svært lite plass sammenslått, noe som var viktig for oss i forhold til bil. Har litt erfaringer med den fra før og syntes den fungerer veldig godt både kupert og flatt terreng, sommer og vinter!

 

Fungerer som bare rakkeren på snø! Stor god bagdel, lett og en drøm å trille :-) Skal definitivt ha denne bagdelen selv. Bytter over til Joggster city elite når mini skal over i sportsdel!

 

http://www.babyjogger.com/city_elite_lp.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tautonia s3 etter førstemann som var født i april.

Fungerte bra da, men nå lurer jeg på om den kan være for liten. Jeg må uansett kjøpe nye hjul til den da de er helt nedslitte nå.

Skal sjekke de som er anbefalte her:-)

Bor i Oslo så det er greit med en vogn som er lett og manøvrere på senter og i gatene, men da kan jeg jo bruke gammelvognen:-) Kanskje man skal gå for en 4hjuling denne gangen....Kommer til å trille mye denne gangen også....hmmm, mye å fundere på..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Dere som skal ha City Cross: Har dere tenkt på hvaslags bilsete dere skal kjøpe? Har inntrykk av at Maxi Cosi er den mest populære, men Emmaljunga har jo egne bilseter som passer i vognene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...