Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Jeg har for ikke så lenge siden begynt å trene på et treningssenter. Jeg begynte der i håp om å gå ned noen kg før sommeren( ca 10 kg var målet) . Jeg hadde forestillt meg at det var flere med kroppsfasong som meg, men synet som møtte meg var at 80% av damene var veltrente og slanke. Nå har jeg begynt å tenke over dette: de som har fine kropper jobber faktisk for dette. Når jeg så en slank dame på byen før kunne jeg tenke hun er heldig, hun har sikkert gode gener, hun kan sikkert spise hva hun vil uten å legge på seg osv osv, mens jeg bare legger på meg bare jeg ser på maten. Men nå ser jeg jo at det ikke stemmer. Så jeg vil gjerne spørre deg: er du overvekig eller slank , og om du trener.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Mange som eter hva de vil. men som trener fordi de liker det da vettu er vel en ting midt imellom tenker jeg og trener ca 3 dager i uka. Har bmi på 20
Skylander Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Jeg har for ikke så lenge siden begynt å trene på et treningssenter. Jeg begynte der i håp om å gå ned noen kg før sommeren( ca 10 kg var målet) . Jeg hadde forestillt meg at det var flere med kroppsfasong som meg, men synet som møtte meg var at 80% av damene var veltrente og slanke. Nå har jeg begynt å tenke over dette: de som har fine kropper jobber faktisk for dette. Når jeg så en slank dame på byen før kunne jeg tenke hun er heldig, hun har sikkert gode gener, hun kan sikkert spise hva hun vil uten å legge på seg osv osv, mens jeg bare legger på meg bare jeg ser på maten. Men nå ser jeg jo at det ikke stemmer. Så jeg vil gjerne spørre deg: er du overvekig eller slank , og om du trener. Jeg er for slank, og sliter fælt med å legge på meg(53,3 kg og 1,74 m)! Jeg trener ikke, men er ganske aktiv likevell med skog og fjellturer, vanlige gåturer, aking, skøyter, altså det som faller oss inn å gjøre og som gutten min har lyst til.
Kanutten83 Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Jeg er slank/tynn, 48-50 kg fordelt på 168 cm, trener ikke noe utenom det husarbeidet og løpe etter barna gir meg. Spiser normalt i tillegg til at jeg er veeeldig svak for sjokolade og annet godt;) I mitt tilfelle er det skyhøy forbrenning og gener som spiller inn, mamma, bestefar, oldemor, oldefar og min biologiske farside er/var slanke uten å gjøre noe for det:)
Julestrømpa Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Overvektig å trener. Må trene for å ikke ese ut mer, legger på meg bare jeg ser på maten, og nå er jeg gravid, så må være ekstra nøye med kost og bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #6 Skrevet 9. april 2012 Ja det skjønner jeg, at mange eter hva de vil og trener fordi de vil, jeg trener også fordi jeg vil, ingen tvinger meg, og jeg skal jo fortsette også etter at jeg har nådd målet. Men klart du kan ete hva du vil når du trener i tilleg, det er det jeg mener, at man som overvektig kan være misunnelig på slanke damer og tenke at de bare er heldige fra naturens side. Men hvorfor trener ikke de veldig overvektige som jeg ofte ser på byen, de bare klager over at de er tjukke. Det er faktisk ikke sånn at de slanke bare later seg og ser ut som de gjør, nei de jobber faktisk for det, de fleste i hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #7 Skrevet 9. april 2012 Jeg er 174 høy og 74 kg, jeg trener men håper å gå ned i hvertfall 6 kg, og ja enig, mange slanke damer på trening og mange tjukke på kafe som spiser cookies og drikker kaffe latte.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #8 Skrevet 9. april 2012 Klok observasjon:-) Jeg har alltid irritert meg over kommentarer som " du er heldig som er slank". Jeg jobber nemlig hardt for min slanke og veltrente kropp. Jeg spiser sunt og trener 3-4 ganger i uken (har det som livsstil,så det er ikke sånn at jeg mistrives med dette,altså). Og ellers velger jeg alltid trapper fremfor heis etc. I ferier legger jeg alltid på meg,men går ned igjen når hverdagen kommer. Masse lykke til med trening og vektnedgang!!:-)
Inked girl Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 Jeg er slank (171 cm og 57 kg). Trener ikke og spiser akkurat det jeg vil. Men jeg går veldig mye, da. Har 6 barn, så sitter ikke akkurat så mye på rumpa iløpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Har bmi på 20. Trener ikke. For ett år siden veide jeg 25 kg mer og hadde bmi på 31. Jeg gikk ned i vekt ved å legge om kostholdet og gjøre enkle grep i hverdagen, som å gå i stedet for å kjøre, ta trapper i stedet for heis. Jeg er ikke spesielt aktiv, går kanskje to-tre ordentlige turer i måneden. Har forresten født tre barn.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Jeg er en av de du tenker på. Trener og er slank, og er pent nødt til å trene og passe på hva jeg spiser for å holde meg slank og stram. Altså en som må jobbe for det
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 I følge bmi så er jeg normalvektig, ligger på 21. Men i følge speilet og klærne så Må jeg begynne å trene NUH! Magen har blitt større de siste to mnd, den henger litt over kanten nå, og jeg har mye overflødig hud etter å ha gått ned 14 kg. Jeg må rett og slett strammes opp (på flere måter)
eliona Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Ja jeg må også jobbe for det, er 172 og 72 kg, og etter min mening litt tjukk ja, så her må jeg virkelig tenke hva jeg puttet i munnen,trenger ikke mange latte og cookies før det legger seg på siden hos meg. Men er veldig enig; gjør noe for kroppen din, enten du skal slanke deg eller bare holde deg i form.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #14 Skrevet 9. april 2012 Jeg er tjukk. 174 cm og 80 kg. Jeg har alltid vært av de som er naturlig slanke, fra jeg var 16 til jeg var 25 år veide jeg 58 kg uansett hva jeg spiste eller om jeg trente. Kunne spise hva jeg ville og la ikke på meg, blir noen usunne vaner av slikt. Da jeg var rundt 25 år la jeg på meg 5-6 kg, det gjorde ikke noe for jeg var fremdeles slank med 63-64 kg på 174 cm. Holdt meg der uten å gjøre noe for det og spise både sjokolade og annet "drit" daglig. Men etter at jeg fikk siste barnet mitt som 33-åring skjedde det noe med kroppen min. De tingene legen kan se på blodprøver er at jeg har lavt stoffskifte og at jeg er insulinresistent, fikk en betennelse på skjoldbruskkjertelen og hele kroppen ble fucka opp. Jeg la på meg masse i ammeperioden og har lagt på meg noen kilo etterpå også. Jeg er nå 38 år og veier 80 kg, altså ca 15 kg mer enn det som var den naturlige vekten min før. Har bare måttet innse at alder, sykdom og div har forandret min naturlige høye forbrenning og at jeg på "mine gamle dager" har blitt en av de som ikke er naturlig slank uansett om jeg trener eller ikke og uansett hva jeg spiser. Jeg har blitt en av de som må trene og passe på hva jeg spiser for å holde meg slank, og det er ikke en forandring det er lett å tilpasse seg over natten... Jeg skal nok bli slank igjen, målet er å bli det før jeg fyller 40. Men jeg velger å ta det gradvis, en forandring om gangen. Men det er ikke tvil om at jeg er nødt til å bytte ut søplemat med sunn mat, masse karbohydrater (som jeg elsker) med grovere og grønnere mat, trene mer osv. Det er nok sant som du sier, veldig mange av de slanke stramme damene vi ser rundt oss legger ned ganske mye jobb i å holde seg der...
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 9. april 2012 #15 Skrevet 9. april 2012 Er slank og trener ikke for øyeblikket, alltid kunnet spise hva jeg vil. Men har likevel trent hele livet gått på forskjellige idretter noen på satsningsnivå. Skal begynne å trene igjen snart må bare finne Motivasjonen først.
L-8 Skrevet 9. april 2012 #16 Skrevet 9. april 2012 Overvektig, men ikke voldsomt, ser vel heller ganske sterk ut... Trener mye. Som sagt tusen ganger før: er ikke treningen som tar knekken på kiloene, det er kostholdet. Trening gjør deg sterkere, strammere og bidrar til økt forbrenning.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #17 Skrevet 9. april 2012 Er 167 og veier 55kg. Trener ikke og spiser hva jeg vil, MEN jeg har en jobb hvor jeg går i ca 7t hver dag, itillegg er jeg normalt aktiv med barna mine.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #18 Skrevet 9. april 2012 160 og 54 kilo. Normalt slank. Trener ikke, og selv om jeg "spiser hva jeg vil", er det ikke for mye når jeg går det i sømmene. Dvs. Jeg har rett og slett ikke behov for å spise enorme mengder mat / mat med høyt kaloriinnhold, sjokolade hver dag, osv. Spiser meg mett, og det er det.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #19 Skrevet 9. april 2012 1.70 og 65 kilo. Har alltid spist det jeg ville og ikke trent noe særlig uten å legge på meg....frem til nå. Har lagt på meg syv kilo siste året og er ikke gravid heller:P Elsker god mat og godteri. Såå nå må jeg også begynne å jobbe her, siste mnd har jeg gått rask tur i oppoverbakke tre ganger i uka og styrketrening to ganger i uka. Nå i påsken har jeg....spist aalt for mye mat, så blir hardkjør fra i morgen av
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #20 Skrevet 9. april 2012 Når det er sagt så ønsker jeg ikke å gå ned så mye, muligens et par, tre kilo. Liker mye bedre å ha former som jeg har nå i forhold til hvordan jeg så ut da jeg var 53 kilo etter amming. Men vil ikke legge på meg mer og vil stramme opp litt Anonym over her
Lille- MO Skrevet 9. april 2012 #21 Skrevet 9. april 2012 er vel helt passe.. 160 og 53 kg. gikk opp 25 mens jeg gikk gravid og har gått ned 24 av de pga amming. er lat og spiser usunt, men skal begynne å trene litt hjemme for å stramme opp litt her og der
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #22 Skrevet 9. april 2012 Slank og veltrent! Er 167 og veier 52-53. Vekslende trenignsintensitet, noen uker 1 gang, noen 6-7 (regner sykling til jobben som trening, det er ca 7,5 km og bratt) Jeg har også ofte tenkt at de som jogger mest er de som trenger det minst.. ha ha ha.. nå er jeg selv en av landeveis-traverne. Jeg elsker å trene, og jeg har gått ned 17 kilo på 1 år. (var ikke overvektig før heller, men trives definitivt best i et oppstrammet eksemplar av meg selv..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #23 Skrevet 9. april 2012 Til deg som sier at det bare er kostholdet som gjør deg slank, du har ikke mye peiling. Trening gjør at du bygger muskler, og med mye muskler i stede for fett så har du kommet langt. Da gjør kroppen mye av jobben selv. Det er en balansering av sundt kosthold og trening som holder deg slank og i form. Mannen min trener masse og er muskuløs, spiser masseee mat og legger ikke på seg
magpie Skrevet 9. april 2012 #24 Skrevet 9. april 2012 Jeg er slank, trener ikke men passer på hva jeg putter i munn Går ganske lett opp i vekt hvis jeg ikke begrenser matinntaket. Sykler eller går i steden for å ta buss og før jeg ble gravid/fikk barn var jeg aktiv med å jogge (3-5 ganger i uka) eller gå på ski på vinteren. No er det snart to år siden sist :/ Har lyst å ta opp joggingen igjen når snøen forsvinner
Jojo x3 Skrevet 9. april 2012 #25 Skrevet 9. april 2012 Har lurt på det samme selv! Er normalvektig og trener. Trener fordi jeg liker det og føler meg vel når jeg har trent. Spiser normalt sunt, men litt sjokolade hver dag...(noen laster må man ha:-)). Er flest normalvektige på timene på treningssenteret der jeg trener. Hvis jeg legger merke til noen overvektige på timen (som regel har jeg nok med meg selv og treningen til å legge merke til hvordan de andre ser ut) så tenker jeg bare; flott! Her er noen som er villige til å ta tak i seg selv og egen helse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå