Gå til innhold

Tips mot kvalme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 9,er så utrolig kvalm...har fått jobb nå så lurer på noen tips så jeg ikke blir oppdaget enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler så med deg, er akkurat ferdig med kvalmeperioden selv.

Det som har fungert for meg er ingefærkapsler!

Skrevet

Ingefær øl. Allthough man kan jo ikke drive å drikke brus hele tiden heller. Men altså ingefær hjelper. Peppermynte skal visst hjelpe. Kanskje noen polkagriser(altså rosa stripete mint drops) når kvalmen blir for ille?

Ellers, små måltider oftere, så du beholder maten.

Tørre salte kjeks.

Skrevet

Tusen takk for svar:) har vært permittert fra jobben en god stund,og nå skal jeg tilbake igjen i morgen:) var ikke kvalm med gutten min i det hele tatt,så tenkte at dette var jo ikke no stress,men joda! Men får bare smile og være glad for hver dag som går:)

Skrevet

Du må nesten finne ut om noe lindrer kvalmen. Kanskje druer, eplebiter, melon? Drikke utvanna eplejuice? Eller å spise noen salte kjeks før du står opp om morgenen. Kan hjelpe å spise lite, men ofte.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Ingefær - som nevnt over - er kvalmestillende, og effektivt hvis du får det i deg. Kapsler er nok greiest for å slippe unna smaken, ellers kan du skive opp litt fersk ingefær og legge i en mugge med vann som står i kjøleskapet, evt ha noen skiver i kokende vann og la trekke til te. Ta små slurker ofte, det er lettere å holde nede enn mye på en gang.

Ellers har jeg snakket med noen som hadde god effekt av sånne sea bands, akupressurarmbånd mot reisesyke (fås på apoteket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...