Gå til innhold

Gi meg ditt beste puggetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 23 dager igjen til eksamen. Det vil si at jeg har 23 dager til å memorisere 625 sider. Jeg har vært igjennom hele pensum, men som gravid og småbarnsmamma, er klisterhjernen jeg pleide å inneha forduftet!

Hvordan i alle dager skal jeg klare å huske dette stoffet (som er ganske kjedelig i utgangspunktet) godt nok til å svare på en skriftlig eksamen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg tankekart som visualiserer det du leser.

Skriv notater underveis

Gjest AnneS
Skrevet

Skriv!!! Jeg skriver oversiktlige notater med tydelige overskrifter og helst lister man kan memorisere :) Da kan jeg se for meg de ulike punktene når jeg har eksamen. Men du må jo såklart vite hva som ligger bak punktene. Jeg har også god erfaring med å gi min kjære/andre notatene og så "foreleser" jeg til dem og på den måten finner jeg ut hvor mye som faktisk sitter :)

Skrevet

Skriv egne resyme og les på disse. Ev les de inn og hør på de samtidig. Funker som fy.

Skrevet

Har du lest boken "memo"? Det funker bra som bare det! :)

Spørs litt hva det er eksamen i da, men hvis det feks. inneholder vanskelige ord osv, lager man "reiseruter", hvor det første ordet står på trappa, så går man videre inn i gangen osv osv. (se for deg feks ett hus du er godt kjent i). Vet hjelp av dette har jeg klart å huske mange ting ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...