Gå til innhold

Liten baby i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere det noen gang? Eller mener dere det er for farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn som nå, er min sønn forkjølet og har fått tenner. Jeg tok han i senga i natt og han sover godt i senga vår :)

Skrevet

Han lå ikke i vår seng de første 4ukene. Det turde vi ikke.. :P Var redd for å legge oss oppå han, men sprinkelsenga sto helt inntil vår, så han var ikke langt unna. Etterhvert når han ble større og vi mer vant til han så lå han i senga vår noen ganger. Pleide alltid å sove\slumre et par timer med han der om morgnen.

Hender han sover i vår senga enda om han er syk, eller litt om morgnen. koslig.

Gjest stårma
Skrevet

Jeg syntes det var skummelt å ha han sovende i sengen vår når han var bitteliten/nyfødt. Men vi hadde en periode fra han var ca 4mnd hvor vi endte opp med samsoving, da følte jeg det var enklere og tryggere. Men når han var biteliten så var han så skjør følte jeg. Og jeg ble liggende halvvåken og passe på spesielt pappaen som sover som en sten og som plutselig slår ut en arm eller dynen sin som da kom over babyen. Jeg sover veldig rolig og når babyen sov i sengen bare med meg så følte jeg det var tryggere, sikkert litt morsinnstinkt. Men uansett så var jeg ikke komfortabel med det før han var litt "større" dvs rundt 4mnd. Nå er han 8mnd.

Skrevet

Har samsovet fra første natt hjemme, ingen problem. Tror heller det ga bedre søvn for både mor og barn.

Skrevet

Vi samsov de 4 første mnd. Tok henne over fra den første ammingen, men hun lå på min side. Hadde sprinkelsengen helt inntil, også et teppe som beskyttelse. Sambo våkner ikke av vekkerklokken, så det var uaktuelt å ha henne i midten ;)

Nå sover hun med oss når hun er syk, får tenner ol :)

Det gikk forresten fint å ha henne i sengen hele natten etter samsoving, hun merket ingenting :)

Skrevet

Vi har samsovet i 4 år vi, ja vi er vel litt uten om gjennomsnittet. Han kan sove alene har ved flere annledninger gjort det.

Men han vil sove i sengen sammen oss så han gjør stort sett det. Det har jo hendt at han har overnattingsgjester og vært på besøk da har han sovet i egen seng alene.

Vi har tenkt å prøve og motivere han for å sove i egen seng nå på sommerhalvåret hvor det er lysere enn på vinteren.

Skrevet

Samsov helt til vi var ferdig med nattamming, men var veldig nøye med at hun ikke lå i midten. Stolte ikke like mye på sidemannen som meg selv ;) Jeg har aldri vært redd for å legge meg på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...