Gå til innhold

Fint på Kypros i Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer en ferie:)

Videoannonse
Annonse
Gjest sandyBay1
Skrevet

30 grader :) iallefall i slutten.

Skrevet

Hvis du har flaks med været, så ligger det vel på ca 26-30 grader, og ca. 21 grader i vannet :)

Kypros er forøvrig vårt favoritt feriested over noe, synes det er fantastisk der! Etter å ha vært veldig veldig mange steder i verden, vender vi alltid tilbake dit! :)

God tur! :)

Skrevet

Vi var på Kypros i begynnelsen av mai ifjor. Været var veldig skiftende!

Det var varmt på dagen de første dagene. Men det blåste kaldt både på kveldene samt de siste dagene vi var der.

Kommer aldri til å reise dit så tidlig neste gang. Vil gjerne være garantert VARMT vær.

Skrevet

Vi skal til kypros i mai, 2 siste ukene...gjennomsnitt.temp i mai skal bære 26 så da bør det væte godt og varmt.. men er usikker på hva jeg skal pakke av klær..kalde kvelder ?

Skrevet

Og.. noen som vet noe om blue village nausicaa beach ?

Skrevet (endret)

Og.. noen som vet noe om blue village nausicaa beach ?

Beste og fineste hotellet vi har vært på noen gang, og skal dit igjen i år! Gled dere!

Ligger perfekt til, hyggelig personale, fine rom.. bare bra å si!

Tror jeg ville pakket med en genser til kvelden, ser for meg det kanskje kan være litt kjølig om kvelden i mai :)

Endret av Makuahines
Skrevet

SÅ bra!! Har googlet Å lest masse blogger og tips pÅ tripadviser osv. og er sÅ ulik oppfatning virker det som nÅr det gjelder standard pÅ rom og sÅnt.. rommene pÅ bildene som ligger pÅ star tour sine sider ser jo kjempefine ut, men vet jo at de alltid bruker bilder av de fineste rommene, stÅr jo at noe er oppusset men ikke alt. Vi har bestilt 3-roms leilighet, med ekstra stor balkong og full havutsikt, spent pÅ hvor pÅ anlegget vi havner da..

Du om har vært der.. er det en sÅnn strandpromenade eller noe lignende i tilknytting til stranden? Er jo bare 100 m til stranden ser jeg.. er det butikker og resturanter osv der, eller mÅ man lenger til det?? HÅper jo Å finne lunch-steder rett ved stranden f.eks.. og at det ikke er altfor langt Å gÅ for middag pÅ kveldene..

OgsÅ hÅper jeg pÅ shopping i nærheten.. hehe, hørt at Paralimini er bra, og det er vist ganske nærme.. `? Andre tips??

Morro Å finne folk som har vært der Å fÅ litt tips.. :)

Skrevet

Det jeg synes var så genialt der, er at det er 100 m til sandstranden, også er det en koselig liten vik man kan bade i, som er litt mer skjermet, og i tillegg er det en trapp rett ut i vannet rett fra hotellet, så man har 3 muligheter når det gjelder bading :) I tilegg til bassengene såklart!

Er ikke så mye restauranter osv. langs stranden, da må man gå i ca 10 min, men flere fine steder å spise på hotellet :) Vi spiste stort sett lunsj på hotellet, også dro vi inn til sentrum på kvelden for å spise middag :) Ligger veldig sentralt, og alt er en gåavstand unna.. men, ligger likevel skjermet til, og jeg synes det hotellet har den beste beliggenheten av de alle. Kan ikke få fullrost det nok jeg ihvertfall :)

Er også en butikk på hotellet, sånn at man får kjøpt inn til frokost osv hvis man ønsker å lage dette selv.

Eneste ulempen med kypros, er at man ikke kan kaste toalettpapiret i do :P

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Ja, leste dette om toalettpapiret i en eller annen blogg, men den var så gammel at jeg trodde dette måtte være oppdatert.. usj.. men jaja, man klarer vel det også.. da går jeg ut fra det er skikkelige søppelbøtter med lokk og slik så det ikke stiiiinker på badet, og at dette tømmes hver dag? Får passe på å bommelibomme når man er andre steder enn på rommet, hehe.. 10 min. til resturanter er jo ikke ille. og ser ut som det er masse på hotellet ja. Vi har ikke bestilt med mat, og kommer til å spise frokost på rommet og lunsj og middag ute, men da er nok hotellet en god løsning til lunsj, siden dere spiste der stort sett så har de vel et ålreit lunsjtilbud/småretter..

Beliggenheten er den vi har fallt for også, sto lenge mellom althea og nausicaa, men falt for nausicaa til sist..Også håper vi det er varmt nok til å bruke havet og stranden og at det er lange varme kvelder også selv om det bare er mai.. hehe, men er nok lurt å ha med en genser eller 2 ja..

Tok dere buss fra flyplasse og inn? Står at det er 1 time til første stopp men hvor langt er det til hotellet, kan jo være siste stopp for alt jeg vet og da myye lengre tid?

Takk for at du gidder å svare :)

Skrevet

Det er heldigvis søppelbøtter med lokk på badet, og de tømmes hver morgen ;) Også kan man jo heller gå på en av fellesdoene hvis man vil det.. :P

De hadde mye god mat der synes vi, lokale retter, og "vanlige" ting som pasta, burgere, pizza osv. Så sulter gjør man ikke ;)

Vi tok buss inn ja, greiest det :) Tok ikke så veldig lang tid (husker ikke helt nøyaktig), men rakk ikke å begynne å kjede oss, for å si det sånn.. :P Hotellene lå ganske greit etter hverandre, og da får man jo sett mange beliggenheter, og da blir man glad for at man skal dit hvor dere skal, fordi mange hoteller der som ikke har i nærheten av like god beliggenhet! :)

Ang. temperatur så vet jeg ikke ang. mai, siden vi bare har vært der i august, men håper dere får det fint og varmt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...