Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Å føde et alvorlig sykt barn som man vet kommer til Å dø kort tid etter fødsel. Stakkars de barna som blir pint den korte tiden de lever og sÅ forferdelig egoister de foreldrene er. Jeg mener de som vet at de har et alvorlig sykt barn i magen som ikke har noe sjans til Å leve opp, men foreldrene velger likevel Å gÅ til termin. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke tar abort!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg tenker mye av det samme Jeg vet at jeg sikkert høres ufølsom ut og jeg kan tenke meg at det ikke er enkelt å skulle ta abort, men det å bære frem et barn som skal leve sitt korte liv i smerte og pinsel er for meg totalt ubegripelig.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Hvor setter du grensen da? Hva hvis et barn har et syndrom som sannsynligvis gjør det i stand til å leve i 5 år, kanskje lengre?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Hvor setter du grensen da? Hva hvis et barn har et syndrom som sannsynligvis gjør det i stand til å leve i 5 år, kanskje lengre? Jeg vil sette grensen ved livskvaliteten barnet vil få. Er det 5 gode år eller 5 år i smertehelvete bare for å dø?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Har du tenkt på hvordan foreldrene har det midt oppi dette? Foreldrene får et valg av helsepersonell om de vil la ungen leve, med et håp om at det kanskje skal gå bra, eller ta livet av det fordi det er sykt? Hvordan kan noen ta et slikt valg? Og hvordan kan noen si at det ene eller andre forferdelig vanskelige valget er egoistisk?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Tenker det samme, spesielt om det er storesøsken med i bildet. Kan godt innrømme at vi var på ul i uke 12 for å utelokke altfor store skader før vi i det hele tatt fortalte barna at det kommer et søsken. Vil ikke føde en vi vet er alvorlig syk når man har flere å følge opp. Er noe helt annet når man ikke viste noe, for det kan jo hende alle.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 En kan vel respektere at ikke alle ser på abort som et enkelt valg.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 (endret) Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de kan risikere å bli sett på som barnemordere av enkelte, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta abort. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Endret 8. april 2012 av Mentha & Junior
Gjest Heartbroken Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de da er barnemordere, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta livet av det. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Jeg syns faktisk at DU skal være forsiktig når du anklager og dømmer når du kaller de som tar en lovlig abort for barnemordere!! Sjokkerende og usmakelig!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de da er barnemordere, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta livet av det. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Jeg syns faktisk at DU skal være forsiktig når du anklager og dømmer når du kaller de som tar en lovlig abort for barnemordere!! Sjokkerende og usmakelig! Jeg har ikke kalt noen for barnemordere... Det ble kanskje skrevet feil, og det var ikke meningen. "De vil bli sett på som barnemordere av enkelte". Bedre? Siden jeg tross alt har fått føle på starten av en sånn situasjon som HI beskriver har jeg bedre gangsyn enn å dømme noen som tar abort.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Ikke bry deg om kvasse kommentarer fra Heartbroken. Hu er en smule bitter.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Hva er det som ikke er egoistisk med å la et barn lide,bare fordi man vil treffe og bli kjent med barnet? Da setter man man seg selv først og er ikke det egoistisk så vet ikke jeg. HI
Gjest Heartbroken Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 (endret) Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de da er barnemordere, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta livet av det. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Jeg syns faktisk at DU skal være forsiktig når du anklager og dømmer når du kaller de som tar en lovlig abort for barnemordere!! Sjokkerende og usmakelig! Jeg har ikke kalt noen for barnemordere... Det ble kanskje skrevet feil, og det var ikke meningen. "De vil bli sett på som barnemordere av enkelte". Bedre? Siden jeg tross alt har fått føle på starten av en sånn situasjon som HI beskriver har jeg bedre gangsyn enn å dømme noen som tar abort. Det er en himmenvid forskjell på det du skrev i første innlegget og det du skriver i svaret ditt, så det er klart det er bedre. Men jeg tviler egentlig på at ingen utenom de mest fanatiske abortmotstandere mener at det å abortere bort et foster som er så skadet at det ikke kan leve utenfor livmoren for mordere. Jeg fødte et barn som ikke kunne leve, og vi var derfor nettopp på ul i uke 12 for å sjekke om lille i magen har samme sykdom. Nå ser det heldigvis ut som det går bra for oss denne gang, men hadde vi fått et annet resultat er vi ikke i tvil om hva vi hadde gjort. Både for å spare lille for smerter, men også for å spare storesøsken for belastningen ved å følge enda et søsken til graven. Men selv om vårt valg er klart, betyr ikke det at jeg anser de som velger annerledes for egoister. Men jeg tenker i mitt stille sinn at de ikke aner hvor forferdelig overveldende sorgen over å miste et barn er... Endret 8. april 2012 av Heartbroken
Hybelkanina Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 (endret) Veldig vanskelig spørsmål... Ofte er det vel også slik at man ikke vet med 100 % sikkerhet at barnet ikke vil være levedyktig, og håpet om at barnet allikevel skal kunne leve et verdig liv vil nok også være avgjørende for mange, og å avslutte svangerskapet når man innerst inne har et håp og en usikkerhet kan pokker ikke være noen lett avgjørelse. Hvis det er 100 % sikkert at barnet kun vil leve i timer eller dager mener jeg at det må være en langt større påkjenning for foreldrene å føde barnet og oppleve at det dør, men jeg tror nesten det er umulig å tenke seg til uten å ha vært i den situasjonen. Jeg føler virkelig med alle som må ta en slik avgjørelse, og synes de skal få slippe å stemples som egoister enten de velger det ene eller det andre. Endret 8. april 2012 av Zebrah
Gjest Heartbroken Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Ikke bry deg om kvasse kommentarer fra Heartbroken. Hu er en smule bitter. Og der var du igjen! Si meg, leter du etter innlegg hvor jeg er litt skarp? Siden du ikke kommenterer meg en eneste gang når jeg skriver noe positivt? Lurer litt på hvem som er bitter jeg, egentlig... Og bittelitt feig som gjemmer seg bak anonymknappen hver gang du kommenterer meg Tilbake til kommentaren du refererer til: Mener du at de som velger abort pga sykt foster er barnemordere du da? Siden du kritiserer svaret mitt?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de da er barnemordere, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta livet av det. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Jeg syns faktisk at DU skal være forsiktig når du anklager og dømmer når du kaller de som tar en lovlig abort for barnemordere!! Sjokkerende og usmakelig! Jeg har ikke kalt noen for barnemordere... Det ble kanskje skrevet feil, og det var ikke meningen. "De vil bli sett på som barnemordere av enkelte". Bedre? Siden jeg tross alt har fått føle på starten av en sånn situasjon som HI beskriver har jeg bedre gangsyn enn å dømme noen som tar abort. Det er en himmenvid forskjell på det du skrev i første innlegget og det du skriver i svaret ditt, så det er klart det er bedre. Men jeg tviler egentlig på at ingen utenom de mest fanatiske abortmotstandere mener at det å abortere bort et foster som er så skadet at det ikke kan leve utenfor livmoren for mordere. Jeg fødte et barn som ikke kunne leve, og vi var derfor nettopp på ul i uke 12 for å sjekke om lille i magen har samme sykdom. Nå ser det heldigvis ut som det går bra for oss denne gang, men hadde vi fått et annet resultat er vi ikke i tvil om hva vi hadde gjort. Både for å spare lille for smerter, men også for å spare storesøsken for belastningen ved å følge enda et søsken til graven. Men selv om vårt valg er klart, betyr ikke det at jeg anser de som velger annerledes for egoister. Men jeg tenker i mitt stille sinn at de ikke aner hvor forferdelig overveldende sorgen over å miste et barn er... Ja jeg leste innlegget igjen og ser at det kom litt uheldig ut. Det var ikke meningen! Jeg håper virkelig det går bra for dere nå Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært for dere å gå gjennom det dere gjorde.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 Ikke bry deg om kvasse kommentarer fra Heartbroken. Hu er en smule bitter. Og der var du igjen! Si meg, leter du etter innlegg hvor jeg er litt skarp? Siden du ikke kommenterer meg en eneste gang når jeg skriver noe positivt? Lurer litt på hvem som er bitter jeg, egentlig... Og bittelitt feig som gjemmer seg bak anonymknappen hver gang du kommenterer meg Tilbake til kommentaren du refererer til: Mener du at de som velger abort pga sykt foster er barnemordere du da? Siden du kritiserer svaret mitt? Nei det mener jeg ikke. Men du har en fremtreden jeg syns er forkastelig. Mener ikke folk det samme som deg gir du de huden full. En bitter og ekkel holdning rett og slett. Jeg mener man er egoist hvis man holder et barn i livet full av smerte for kun å få bli kjent med det en uke eller 2. Det er det dessverre noen som gjør. Jeg må innrømme at jeg rett og slett ikke vet hva min reaksjon ville vært om jeg skulle havne i den situasjon. Derfor verken beordrer jeg folk til å mene det samme som meg eller svarer stygt og kvast. Har sett dine svar mange gang og egentlig gått lei den pyton holdningen du har til alle som mener noe annet enn deg. Forkastelig.
Gjest Heartbroken Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 Synes det er trist å kalle foreldrene egoister. Uansett hvilket valg de tar vil ingen være rett, fordi det vil alltid være knyttet konsekvenser til det de gjør. Gjør de ingenting vil barnet kanskje ha det vondt i tiden etter fødsel, og etterhvert dø. Men de vil hele veien ha håpet om at det kanskje kan gå bra. Tar de abort vil det også være feil, fordi de da er barnemordere, og de vil kanskje alltid lure på om de gjorde det rette, for _tenk om_ barnet ville vise seg å bli friskt, og så har de i stedet valgt å ta livet av det. Det er ikke lette spørsmål å sitte med det her! Jeg har vært såvidt innom helvetet, men hos oss endte alt bra, så jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være for de som faktisk ender opp med å måtte ta dette valget. Du bør trå veldig varsomt når du anklager og dømmer sånne situasjoner, selv om det bare er hypotetisk. Jeg syns faktisk at DU skal være forsiktig når du anklager og dømmer når du kaller de som tar en lovlig abort for barnemordere!! Sjokkerende og usmakelig! Jeg har ikke kalt noen for barnemordere... Det ble kanskje skrevet feil, og det var ikke meningen. "De vil bli sett på som barnemordere av enkelte". Bedre? Siden jeg tross alt har fått føle på starten av en sånn situasjon som HI beskriver har jeg bedre gangsyn enn å dømme noen som tar abort. Det er en himmenvid forskjell på det du skrev i første innlegget og det du skriver i svaret ditt, så det er klart det er bedre. Men jeg tviler egentlig på at ingen utenom de mest fanatiske abortmotstandere mener at det å abortere bort et foster som er så skadet at det ikke kan leve utenfor livmoren for mordere. Jeg fødte et barn som ikke kunne leve, og vi var derfor nettopp på ul i uke 12 for å sjekke om lille i magen har samme sykdom. Nå ser det heldigvis ut som det går bra for oss denne gang, men hadde vi fått et annet resultat er vi ikke i tvil om hva vi hadde gjort. Både for å spare lille for smerter, men også for å spare storesøsken for belastningen ved å følge enda et søsken til graven. Men selv om vårt valg er klart, betyr ikke det at jeg anser de som velger annerledes for egoister. Men jeg tenker i mitt stille sinn at de ikke aner hvor forferdelig overveldende sorgen over å miste et barn er... Ja jeg leste innlegget igjen og ser at det kom litt uheldig ut. Det var ikke meningen! Jeg håper virkelig det går bra for dere nå Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært for dere å gå gjennom det dere gjorde. Det er fort gjort å taste litt feil. Jeg er bare veldig lettet over at du ikke mente det jeg trodde Takk for gode ord, vi strever med vårt, men ser frem til et nytt mirakel til høsten Godt å høre at det gikk bra med gullet deres!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #19 Skrevet 8. april 2012 Jeg vil slenge meg på og gjemmer meg også bak anonymknappen, men jeg synes overhodet ikke Heartbroken var kvass! De må da gå an å reagere på utsagn som "...da blir de jo barnemordere." Abort er fullt lovlig og man er ikke noen form for morder om man velger abort, derfor kan ikke folk som anonym slenge rundt seg med egne definisjoner på hva som er en morder eller ei. Man sier der for å illustrere at et abortvalg er moralsk forkastelig, noe man kan mene så mye man vil uten å finne på fryktelige betegnelser på folk som er uenige. Nå viste det seg at anonym ikke mente det slik det sto opprinnelig, men det finnes et par slike meninger rundt omkring, dessverre. Jeg synes forresten egoisme er feil ord i denne saken. Håp er vel bedre..
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #20 Skrevet 8. april 2012 Jeg mener at de fleste av dere ikke har rett til å dømme før dere selv har stått oppe i den situasjonen selv. Den dagen kan dere komme å diskutere dette temaet!
3 nøtter til Askepott Skrevet 8. april 2012 #21 Skrevet 8. april 2012 Å føde et alvorlig sykt barn som man vet kommer til Å dø kort tid etter fødsel. Stakkars de barna som blir pint den korte tiden de lever og sÅ forferdelig egoister de foreldrene er. Jeg mener de som vet at de har et alvorlig sykt barn i magen som ikke har noe sjans til Å leve opp, men foreldrene velger likevel Å gÅ til termin. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke tar abort! Det måtte jo bare komma fra ei anonym fitte som ikke aner hva hun snakker om. pell deg ned fra den høye hesten din...kjerring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå