Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?? (ble langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på bursdagsfest til en venninne, først familieselskap etterpå skulle noen av oss ut på byen.

Da alle de andre hadde reist sitter vi igjen 3 par og meg.

Jeg er gift, men mannen min reiser ekstremt mye i løpet av året derfor må jeg som regel møte alene på sånne ting. Jeg regner med at min venninne har fortalt at jeg er mye alene til disse parene.

Av de tre parene var det et par der jeg aldri hadde møtt. Under familieselskapet snakket jeg litt med dama i paret, om løst og fast, ca 15 min med samtale med de som satt rundt mitt bord. Hennes mann sitter for langt unna til at vi har noen samtale, jeg snakket ikke til han eller så på han. Ellers så hjalp jeg til på kjøkkenet, snakket med de andre gjestene eller så etter barna.

Etter at vi blir sittene igjen tar det ca 5 min før dama advarer meg om å ikke prøve seg på hennes mann. Han er bare hennes og jeg har bare å holde meg unna. Jeg forklarer at jeg faktisk er gift at mitt ekteskap er veldig viktig for meg og at jeg ikke har noen intensjoner om å prøve meg på noen andre menn siden jeg har en selv.

Dette har skjedd før, det skjer faktisk nesten uten unntak når jeg er i selskap alene av eldre kvinner, yngre kvinner, men jeg skjønner ikke hvorfor.

Jeg er ikke pen, jeg er radmager så jeg har ingen former. Jeg kler meg konservativt dvs gjerne i vide klær som holder meg varm, men det er langt unna siste mote og definitivt ikke sexy.

Jeg sminker meg jo, men diskre. Litt øyenskygge, lite fokus på lepper.

Jeg ler og smiler endel, men jeg går ikke aktivt inn for å få en enkelts persons oppmerksomhet.

Siden jeg er oppvokst med kunn menn føler jeg at jeg forstår dem bedre enn kvinner, men har blitt veldig bevist på å ikke snakke for mye med en mann eller stå i en gruppe med menn pga at jeg ikke ønsker å fremstå som manne-stjeleren.

Jeg har vært sammen med samme mann i snart 12 år og har aldri vært utro.

Jeg blir så såret av å alltid bli advart om at mannen er opptatt, jeg har en mann!!! Jeg vil ikke ha en annen mann og jeg ønsker ikke oppmerksomhet fra andre menn. Jeg har det bra akkurat som jeg har det.

Hvorfor får jeg alltid en advarsel? Kan noen se hva jeg gjør feil så endelig får slutt på dette?

Høres ut som jeg er skikkelig innbilsk, men dette er tragisk nok sant å jeg vil gjerne ha slutt på det!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om jeg skal tippe så tenker jeg at det er fordi du utstråler at du er tilfreds, fornøyd og en kvinne med god selvtillitt, noe som sikkert igjen er nettopp fordi du er gift, fordi du ikke er på sjekker`n og fordi du kan være deg selv 100%.

Kjipent at du opplever slike ting. Du kan nesten ikke gjøre annet enn å si fra når slikt kommer opp eller å begynne å gå med plakat: "Jeg sjekker ikke opp mannen din. JEG ER LYKKELIG GIFT!"

:)

Skrevet

Du kan trøste deg med at jeg har det samme problemet som deg. Jeg er derimot singel og har ingen mann jeg kan bruke mot disse damene som skuler på meg. Men jeg har ingen intensjoner å ta andres menn, jeg vil ikke engang ha noen mann akkurat nå. En god venninne av meg sier at jeg har samme utstråling som det hun selv har, det kan virke som vi har en flørtete tone over alle vi møter. Hun har hørt det av andre og sa det videre til meg... (de som har sagt dette har ikke ment noe vondt med det) Grunnen? Fordi vi smiler og er hyggelige. Jeg har blitt bevisst på dette etter jeg fikk høre dette av min venninne. Men skal vi bli sure og mutte istedet? Jeg tenker at så lenge man ikke tar på og flørter bevvist med komplimenter osv, så får de heller mistolke så mye de vil, og så får de sitte der og være nervøse for mennene sine. Hadde de orket å tatt seg bryet med å bli kjent med meg bare så hadde de skjønt at jeg ikke vil noe annet enn å ha en hyggelig kveld.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar, hadde regnet med å bli slaktet. må takke dere for at dere påpeker at det ikke er min skyld!!!

Jeg har vært lei meg i hele dag pga denne episoden, det går skikkelig innpå meg siden jeg føler at jeg har gjort noe galt hver gang jeg får en sånn beskjed!

Aner ikke hvor mye tid jeg bruker i løpet av en kveld på å tenke over kroppspråket mitt og hvor lenge jeg kan tillate meg å snakke med noen ( det er en grunn til at jeg alltid melder meg frivillig i kjøkkentjeneste) .

Jeg tar heller aldri på noen i selskap, annet enn en håndhilsen ved presentasjon.

Skal nå gå til innkjøp av en printa topp som Lykke Fryd foreslo.og sitte sur og mutt i et hjørne ved neste fest!!

Hi

Skrevet

Samantha Brick fra Daily Mail?

Hun var vel så redd for å miste mannen sin at hun ikke tenkte over hvordan det føltes for deg...

Advarte hun deg så andre hørte deg, eller "tok hun deg til side"?

Skrevet

Nei, jeg er ikke samantha og dette er ikke tull.

Jeg er ikke pen og vet det selv.

Hun sa det selvfølgelig foran alle, de fleste gjør det mens de ser triumferende rundt på de andre damene som om hun snakker for alle der.

Jeg føler at jeg ødelegger stemningen hvis jeg sier svarer frekt, så jeg svarer høflig hver gang at jeg er godt gift, tar ekteskapet mitt alvorlig og har ingen intensjon om å legge meg etter andre mannfolk.

Hi

Skrevet

Jeg pleier generelt å gjøre det på samme måten, å svare på en nøytral måte og ikke vise det om jeg blir opprørt. På den annen side måtte dama forvente at du skulle vise litt følelser. Hun hengte deg ut som billig overfor de andre. Mannen våget vel ikke å si noe...

Skrevet

Tror forresten at HI kan være søt eller pen uten at hun vet det selv.

Skrevet

Syns du e på deg ditt mest strålende smil og si med str overraskelse at "åååh, tuusen takk for at du nevner det, men jeg har en selv som er myyye bedre" i en veeeeldig høflig og strålende blid tone. Tipper dama blir passelig satt ut da, og det er vanskelig å bli sur på noen som er så blid...

Skrevet

*kan klistre på deg ditt mest strålende smil skulle det stå.

Gikk litt fort i svingen her :)

Skrevet

Jeg synes du skal kaste slike baller direkte tilbake til de som sier slikt. Still dem til rette ved å spørre i en rolig alvorlig tone : Hva får deg til å frykte at jeg skal ta mannen din?" Da må de i det minste begrunne beskyldningen sin, eller om de blir flaue nok, trekke den tilbake. Du trenger ikke forklare deg eller forsvare deg mot paranoide hurper.

Skrevet

Jeg hadde simpelthen bare spurt om hva som feilet henne:)

Skrevet

Enig med himmel og hav. Send henne et spørsmål i retur, og hun blir mest sannsynlig svar skyldig.

Ellers tror jeg du ligner litt på ei venninne jeg har. Er hun helt alvorlig ser hun helt ordinær ut, men straks hun begynner å snakke og smile skinner hele henne, og hun fanger alle i rommet. Jeg ser at samboeren min blir litt fascinert av henne, men hun gjør jo ingenting galt, så derfor henger jeg meg ikke så mye opp i det. D er bare utstrålingen hennes som er fantastisk :-)

Skrevet

Tror forresten at HI kan være søt eller pen uten at hun vet det selv.

Det er ofte de som ikke er klar over hvor pene de er som er penest, synes jeg :)

Synes ellers det er snålt av folk å si slikt som denne damen sa. Hun må jo ha et alvorlig problem hvis hun føler behov for å advare andre mot å stjele manen hennes.

Skrevet

Hva du gjør feil? Du treffer åpenbart feil folk! Lurer på hvor ille det skulle ha stått til før jeg nedverdiget meg til å fortelle en annen kvinne at hun skulle holde seg unna mannen min.. Patetisk! Ville faktisk ikke brydd meg om det hvis jeg var deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...