Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål i forbindelse med forlovelse:

Er det vanlig at gutter også bruker forlovelsesring, eller kun giftering for gutta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig att guttene også bruker, i Norge. I mange andre land er det kun jenta.

Skrevet

Vanlig att menn også bruker det.

Skrevet

Nei IKKE vanlig at menn også bruker forlovelsesring her i Norge. Det er en misforståelse blant folk, men det mennene bruker før de er gift (som dere tror er en forlovelsesring) er nemlig en aliansering! Og menn skal ikke bruke ring dersom det er de som frir. Da skal han fri med en forlovelsesring (mer utsmyklet, helst med stor sten). Blir man derimot enig i fellesskap om å gifte seg uten at noen frir, går man inn i alianse og skal da ha alianseringer begge to (lik gifteringene og blir veldig ofte brukt som det siden).

Skrevet

Kjenner ingen menn som har hatt forlovlsesring... Inkl min egen. Først under vielsen tok han på seg ring!

Skrevet

Jeg og min mann brukte begge Forlovelsesring.

Vi brukte det frem til bryllupsdagen og vi kjøpte nye gifteringer . :)

Skrevet

vi har begge forlåvelses ringer. synnes det er kosligt at mannen og har :) er vell ingen regel og ha ring eller ikke?

Skrevet

Vi hadde samme ring som forlovelsesring og giftering. har gravert inn begge datoene. Vanlig i vår omgangskrets.

Skrevet

Vi har også begge forlovelsesringer. Og alle i omgangkrets :)

Skrevet

Det med at dama får en diamantforlovelsesring er vel egentlig en amerikansk tradisjon?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kjenner noen menn som har gått med forlovelsesring.

Hos oss ble det gjort sånn som "kanelbolla" beskriver.

Jeg ble fridd til med en forlovelsesring, "med en stor sten".

Og mannen tok først i bruk ring på selve bryllupsdagen.

Nå bærer jeg forlovelses og giftering på samme finger..

Skrevet

Det med at dama får en diamantforlovelsesring er vel egentlig en amerikansk tradisjon?

Nei det er faktisk en tradisjon i veldig mange land...

Skrevet

Vi har ring begge to, og jeg hadde blitt rimelig irritert hvis han hadde nekta å ha ring, for skal jeg liksom "vise at jeg trilhører noen" mens han slipper? Hvor teit ekke det a?

Det med at begge bruker ring er mye mer etisk riktig syns jeg, enn at bare jenta skal bruke syns jeg. Derfor synes jeg det er fint at det er "vanlig" her i norge at begge bruker ring. Men det at ikke menn bruker ring i mange andre land tror jeg har noe med at de ikke har kommi like langt når det gjelder likestilling, og fortsatt har et "eierforhold" til jenta, men ingen kan eie dem.

Det er min mening da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...