Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Heisann! Bare lurte på om jeg kunne fått noen råd fra dere. Har så lyst å gi beskjed til foreldre i en barnehage der mitt barn er, og det gjelder selskap til andre barn. Det har seg slik at mange foreldre bare gidder ikke gi beskjed at abrna ikke kan komme, eller gir beskjed DAGEN FØR selskapet selv om de har visst det lenge. Har selv opplevd at jeg ikke får beskjed om barnet kommer,eller at forldrene leverer barnet ca 1/2 etter starten og henter ca 1/2 time etter slutt......synes det er utrolig slitsomt og irriterende. Et annet eksempel er at nesten alle ringde å saa at de skulle på ferie og at barnet ikke kunne komme i selskapet, kvelden fØr selskapet.....er det muligt.Da hadde jo mora stelt i stand alt og barnet gledet seg masse! Vil bare få sagt noe om dette til foreldrene uten at noen av de uheldige barna som ingen har kommet til, fØler seg uthengt...... FØler dette er vondt og tenker altid selv :tenk viss det er mitt barn! Mine barn går altid i selskapet og kan vi ikke , gir jeg beskjed med en gang innbydelsen kommer. Hva mener dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Ser ikke at dette er en sak for bhg, men føler du det kan du vel bare snakke med avdelingsleder. I vår nye bhg har vi fått invitasjonene bare 2 dager før selskap og får da ikke gitt beskjed så tidlig når vi ikke kan komme. Jeg er fra tidligere vant med å få de minst en uke i forveien.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Dette er jo noe man fint kan snakke om på et foreldremøte, lage noen retningslinjer som alle foreldrene er enige om.
Musemorbr / Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Om man ønsker svar innen en viss dato, er det lettest å skrive det i innbydelsen, tenker jeg. Barnehagen har vel ikke noe med det? Veldig mange er sløve med slike ting nå for tiden, så jeg forstår godt at du blir litt frustrert av det. Jeg ville pressisert på innbydelsen at grunnet planlegging må du ha bekreftelse innen en viss dag/dato, og så får folk bare forholde seg til at de for en gangs skyld må planlegge noe i god tid.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Haha, dette har ikke med bhg å gjøre i det hele tatt!!! I vår bhg har vi en regel at det skal ikke henges opp invitasjoner til bursdager hjemme osv. Det kan foreldra fint fikse utenom bhg. Hvis du er så skuffa over det, hvorfor inviterer du så mange da? Jeg skulle tatt bare dei som er mest rundt ungen min. Og snakket med foreldra selv angåandes komme/ikke komme, hentetid, svarefrist osv. Det tyder jo bare på en ting - mangel på komunikasjon! Jeg har opplevd i bhg at noen foreldra kommer og spør, "hvem er Linda Samulsen. Veit du ungen min er invitert til henne i bursdag, men jeg aner ikke hvem jenta er!" Det sier jo litt om dagens barnebursdager. Hvorfor skal man ha helt fremmede barn?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Dette er jo noe man fint kan snakke om på et foreldremøte, lage noen retningslinjer som alle foreldrene er enige om. Synes du virkelig at bhg kommer til å sette av tid på kvelden til sånn prat?!!!!! Hva har det med en barnehage å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Dette er jo noe man fint kan snakke om på et foreldremøte, lage noen retningslinjer som alle foreldrene er enige om. Synes du virkelig at bhg kommer til å sette av tid på kvelden til sånn prat?!!!!! Hva har det med en barnehage å gjøre? Når foreldremøtet er over får ihvertfall vi i vår barnehage noen minutter til litt sosial prat og til å kunne ta opp slike ting før vi går hjem. Det er det faktisk de ansatte i barnehagen som legger opp til... Er jo for å avtale litt retningslinjer for hvem som skal bes, hvordan man skal dele ut innbydelser, hvilken pris man skal legge seg på når det kommer til gaver osv. Synes det er helt greit å bruke 10 min på slutten av et foreldremøte for å bli enige om slike ting jeg, og som sagt er det de ansatte som oppfordrer til det.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Dette er jo noe man fint kan snakke om på et foreldremøte, lage noen retningslinjer som alle foreldrene er enige om. Synes du virkelig at bhg kommer til å sette av tid på kvelden til sånn prat?!!!!! Hva har det med en barnehage å gjøre? Når foreldremøtet er over får ihvertfall vi i vår barnehage noen minutter til litt sosial prat og til å kunne ta opp slike ting før vi går hjem. Det er det faktisk de ansatte i barnehagen som legger opp til... Er jo for å avtale litt retningslinjer for hvem som skal bes, hvordan man skal dele ut innbydelser, hvilken pris man skal legge seg på når det kommer til gaver osv. Synes det er helt greit å bruke 10 min på slutten av et foreldremøte for å bli enige om slike ting jeg, og som sagt er det de ansatte som oppfordrer til det. Slike ting har aldri blitt tatt opp i verken de to bhg vi har hatt eller på skolen. Er nok ett fenomen bare for noen få steder. Ellers er jeg en av de som har måttet høre med de voksne hvem .... er siden min unge var invitert i bursdag til en vi ikke kjente og jeg hadde aldri hilst på foreldrene.
pandabjørn Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Når jenta mi skulle ha selskap så fikk jeg en telefon 2 TIMER før bursdagen begynte at ikke Erica kom i bursdagen for hun var bedt i i en annen bursdag noe hun viste om for lenge siden! synes det var teit av fosteforeldrene (to jenter) å ikke gi beskjed dagen før..! der hadde jeg pynta bordet og laget godteposer, ikke at det gjorde så mye, men hun kunne da for svarte gitt beskjed tidligere ikke 2 TIMER! så neste gang skal blir ikke hun bedt i bursdagen. Har man satt et klokkeslett feks 12-14 da burde foreldrene holde dette ! ikke komme 30 min etter eller bli 30 min etter det !
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Her henger barnehage ansatte/styrer seg opp i hvordan det skal bes uten at noen blir holdt utenfor,derfor tenker jeg om det er lurt å gå gjennom barnehagen. Innbydelsene får vi 1 uke eller lenger før selskapet og innbydelsene legges altid i hylla til barnet i barnehagen. Når det er sagt er det slik at jeg får helt vondt av barna som ingen kommer til. Sier foreldrene fra før at ingen kan komme pga ferier osv, kan en avlyse å stelle i stand senere. Dette blei ikke noe problem før dette barnhageåret heller! å summen på presang er også avtalt i regi av barnehagen! Så det vil si at barnehagen her vil ha litt å si! Vil og bare si at det er en liten barnehage der alle foreldre og barn og ansatte kjenner hverandre!!!!!!!! Hi
kaktusen Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Jeg syns og at dette kan bli tatt opp helt på slutten av et foreldremøte. Eller så kan du kanskje spør bhg om du kan få mailadressen til foreldrene og sende ut en felles mail hvor du ber om at dere blir enige om hvordan dere skal gjøre d? Er mange som tar alle barna på avdelingen som er født i d samme årstallet, eller kun alle jentene eller guttene på samme alder. D for og ikke holde noen utenfor, men da kan d jo naturligvis komme noen du ikke har så godt kjennskal til. På skolen må de vel ha alle av samme kjønnet i bursdager. Der er d skolen som bestemmer, så gjør ikke noe om du ber bhg om råd og hjelp nå
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Når jenta mi skulle ha selskap så fikk jeg en telefon 2 TIMER før bursdagen begynte at ikke Erica kom i bursdagen for hun var bedt i i en annen bursdag noe hun viste om for lenge siden! synes det var teit av fosteforeldrene (to jenter) å ikke gi beskjed dagen før..! der hadde jeg pynta bordet og laget godteposer, ikke at det gjorde så mye, men hun kunne da for svarte gitt beskjed tidligere ikke 2 TIMER! så neste gang skal blir ikke hun bedt i bursdagen. Har man satt et klokkeslett feks 12-14 da burde foreldrene holde dette ! ikke komme 30 min etter eller bli 30 min etter det ! Så du skal straffe en unge for at fosterforeldrene glemte å gi beskjed tidligere? Sier mer om deg enn om de.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Dette løser du ved å skrive at du ønsker å vite om kommer innen en gitt dato, og så legger du ved mobilnr'et ditt. Når barnet blir levert kan du nevne at bursdagen er ferdig klokken .... Når vi inviterer 15 barn er jeg egentlig bare glad dersom noen har glemt det, heller må besøke farmor eller ombestemmer seg - for det skjer; barn ombestemmer seg.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Dette er jo noe man fint kan snakke om på et foreldremøte, lage noen retningslinjer som alle foreldrene er enige om. Synes du virkelig at bhg kommer til å sette av tid på kvelden til sånn prat?!!!!! Hva har det med en barnehage å gjøre? dette kan fint tas opp på Eventuelt- vi har snakket om pris på gaver og ca tidspunk og om det skal vises fil så Må det være fim med aldresgrense som alle kan se.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Vet at barn kan ombestemme seg,men ber et barn 15 unger alle fra gruppa i barnehagen, å bare ett barn får til å komme,da er det ikke bra vil jeg si! TENK viss det er DITT barn som gleder seg til selskap med mange barn og bare 1 kommer??????? Bare lurer hva du ville tenk da????? Dette løser du ved å skrive at du ønsker å vite om kommer innen en gitt dato, og så legger du ved mobilnr'et ditt. Når barnet blir levert kan du nevne at bursdagen er ferdig klokken .... Når vi inviterer 15 barn er jeg egentlig bare glad dersom noen har glemt det, heller må besøke farmor eller ombestemmer seg - for det skjer; barn ombestemmer seg.
pandabjørn Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Når jenta mi skulle ha selskap så fikk jeg en telefon 2 TIMER før bursdagen begynte at ikke Erica kom i bursdagen for hun var bedt i i en annen bursdag noe hun viste om for lenge siden! synes det var teit av fosteforeldrene (to jenter) å ikke gi beskjed dagen før..! der hadde jeg pynta bordet og laget godteposer, ikke at det gjorde så mye, men hun kunne da for svarte gitt beskjed tidligere ikke 2 TIMER! så neste gang skal blir ikke hun bedt i bursdagen. Har man satt et klokkeslett feks 12-14 da burde foreldrene holde dette ! ikke komme 30 min etter eller bli 30 min etter det ! Så du skal straffe en unge for at fosterforeldrene glemte å gi beskjed tidligere? Sier mer om deg enn om de. Det sier jo litt om deg som ikke tørrr å skrive nicket ditt !! og ja jeg gidder ikke å be noen i en bursdag som gir beskjed 2 timer før det begynner !
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 Men det er da ikke barnet som ikke har gitt beskjed.. Det er foreldrene. Hvorfor straffe barnet, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå