Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Har fryktelig mye gutteklær liggende etter førstemann her som jeg tenkte å prøve å selge på finn f.eks. Det er pent brukte klær og noe er aldri brukt, litt kjedeklær og litt annet. Er mye jobb med å selge et og et plagg så jeg tenkte å legge ut en samlepakke. Hvor mye ville dere gitt for f.eks en pakke med ca 80 plagg (1 stappfull søppelsekk)?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Ingenting faktisk. Brukte klær er ikke verdt mye, det er alt fra 50 til 70% avslag på klær nesten til enhver tid i kjedebutikkene så brukte klær er det ingen vits å kjøpe. Jeg har fått/arvet noen klær, og det ungene her vokser fra gir jeg bort.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 5-25 kr pr.plagg. Men jeg hadde ikke kjøpt pakker. Da er det kanskje 1-4 plagg jeg vil ha og resten ting jeg ikke liker. Har kjøpt noe brukt på finn og da kun enkeltplagg.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Jeg ville ikke gitt noe som helst for det. Har du spesielle plagg som bunad og dyre penklær til baby så ville jeg kanskje lagt det ut og solgt det til 1/4 av ny pris, men vanlige H&M klær o.l. ville jeg gitt bort enten til kjente eller til Fretex.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Det er ikke bryet verdt, er ingen som vil kjøpe slike pakker fordi man da ikke aner hva man får, og å selge enkeltvis er MYE jobb for småpenger. Jeg ville enten gitt det til kjente, sendt det til en innsamling eller lagt det ut på "gis bort" på Finn. Jeg pleier å gi fravokste klær til innsamlinger som går til fattige land, mange organisasjoner som samler inn klær. Da kommer det ihvertfall til nytte.
anonym91 Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 ville kansje solgt di dyreste tinga som spesielle finklær ute klær ol. men vanlige bruksklær er lite verdi i . får nye plagg helt nede i 20 kr pr plagg på h&m. er så ofte gode salg at eg ville ikkje kjøpt brukte klær uten at det var til gi bort pris. har arva noen ting til nr 1 det det er lite eg liker og er vell bare reserve klær. men er for og ikkje kaste di, gi gjerne til noen som trenger det
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 jeg kjøper ikke brukte klær til barna våre. liker ikke det. barna arver klærne her mellom seg men ikke av andre. vi gir klærne vekk til uff eller fretex. får ikke så mye for brukte klær. spar heller til søsken eller andre i familien.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Hadde ikke lagt det ut på finn men heller på facebook..Har du ikke en slik "barneutstyr ønskes kjøp,solgt eller gis bort" for enten haugesund, stavnger, tromsø eller hvor det nå er du bor? Når du legger det ut der så bare legger du ut et par bilder og litt om hvilke klær det er og str og hvor mye du ca ønsker for hvert plagg. Da får du hendvendelser fra folk i ditt nærområde og omkring der du bor. Det er MYE enklere for da kan de selv komme og se klærne og evt kjøpe det de vil ha og du sparer deg selv for mye arbeid da du slipper og sende klær og de får se hvilken stand klærne er i før de kjøper så slipper du kranglete kjøpere i ettertid (som det kan bli om du må sende klærne...)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Gud så prippne dere høres ut dere over her... Jeg har tre gutter, god jobb og god økonomi, men kjøper GJERNE brukte klær til ungene. Kjempefint med slike pakker med masse klær for en god pris! Hvis du deler det i to og selger for 500,- stk tror jeg sikkert du får solgt det! årsaken til at vi gjerne kjøper brukte klær, er at da får en det "nesten gratis", det er sjelden slitt, ofte godere å gå i (tenk deg selv nye, harde olabukser, mot noen som er vasket ti ganger) . Penger får en altids brukt på annet vis, vi reiser mye og bruker penger på dette isteden.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Jeg tror ikke det går på å være snobbete Men mere fordi at når man kjøper ei pakke uten å vite hva det er egentlig (man ser jo ganske så lite fra ei sånn pakke bildet), så kan jo det hende at halvparten av de tinga skal ikke brukes. Det går jo på når på året ungen er født og er det mye sommerklær til en som født på det "omvendte" tida av året, så er jo ikke bruk av dei igjen. Men du kan jo prøve, så ser du hvordan det går. Men jeg også har lagt merke til at sånne spesielle ting - ullklær, greie dresser, merketing (og har kan dei være dyre også ) blir solgt, men enkelte ting fra vanlige butikker blir igjen. 800 nok kan være lite for deg som hr kjøpt alt dette men for en som skal kjøpe og ikk eveit om det er mange plagg som skal brukes, er det veldig mye penger synes jeg. Men det kan jo forandre etterhvert når du ser at det ikke blir solgt. Den facebookgruppen som noen nevnte kan være bedre. Da slipper folk å betale postutgifter og kan komme til deg og se på det også hvis dei vil det. :DDD Men det er jo bare å gå på finn.no og sjå hva andre har lagt ut, gjerne noen mån tilbake og så ser du, hvor mye det er igjen. Da får du en viss peiling hvor mye osv...
Mamma´n til lillemor Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Skjønner at du vil selge i pakker, men jeg er også en av dem som ikke kjøper pakker. Vi har en god del tøy selv, så jeg tenger ikkke/ønsker ikke å kjøpe alt mulig. Jeg har kjøpt brukt på finn, men bare ulltøy. Det erdyrt å kjøpe i butikk og jeg har spart masse på å kjøpe pentbrukt å nettet. Selv ville jeg ha solgt dyre plagg som parkdress og ulltøy, men gitt bort alt annet.
Globox Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Takk for mange svar :-) Ser det er delte meninger om å kjøpe brukte klær og det er jeg også klar over at mange er skeptiske til. Likevel finnes det jo mange som ikke har råd eller kapasitet til å dra ut å kjøpe klær til barna hele tiden og derfor jeg tenkte kanskje noen vil synes det er enklere å kjøpe brukt i store kvanta til en billig penge. For meg er det en selvfølge å ikke selge klær som ikke er i god stand og som jeg selv ikke vile kjøpt. Jeg har allerede gitt bort det meste av det som er av dårligst kvalitet (selv om de også er høyst brukbare), men jeg ser jo at dette handler om å stole på selger og ikke. Jeg får se hva jeg gjør med alt, kanskje legge ut en kombi av pakke/ plukke selv annonse. Blir det ikke solgt er det jo bare å gi det bort :-) Hi
Ylajali*84 Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Jeg har kjøpt klær i pakker,ble vel rundt 15 kr plagget. Men det var her i nærheten så slapp porto. Kjøper gjerne på den måten igjen så lenge en ser godt av bildene hva slags klær det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå