Gå til innhold

Hønemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å skrive et innlegg om hvor gamle bør være før man overlater dem en kveld alene. At feks. jeg og mannen går ut med et vennepar og spiser middag og kanskje tar et par glas vin. Eldste datteren min er snart 15 år.

Så leser jeg et innlegg der et foreldrepar overlater 14 åringen sin til seg selv 1 uke. Tenker jeg kanskje er litt vel hønemor?

Venninnen til datteren min går ofte sent hjem om kvelden, og da er moren hennes alt lagt seg. Reagerer på slikt også. Mulig jeg er veldig rar da...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er nok ganske lik deg :)

Men jeg lar 14 åringen min være hjemme alene om kvelden da, men ikke hele natten!

Jeg reagerer også når jeg kjører venninner av datter hjem og de kommer til et helt mørkt hus. Jeg har vært våken til tenåringene er i hus hvertfall til de er 18 år. Det er viktig at de vet at det blir registrert NåR de kommer hjem og at vi ser hvilke tilstand (edru/ruset) de er i.

Heller hønemor nå enn å angre senere :)

Skrevet

De aller fleste kjenner egne barn best, og kan derfor best selv bedømme når barna er klar for diverse ting. Din datter er kanskje veldig umoden og gjør mange spontane ting som kan være farlige? Da jeg var 15 kunne jeg sitte barnevakt for en niese på 1 år, eller være flere timer alene hjemme. Jeg hadde foreldre som ikke drakk eller hadde behov for pass til min søster på 8, men en gang i blant kunne jeg og hun være alene mens de var noen timer på besøk hos venner i nabolaget. Aldri noe problem det. Men det var oss. En nabogutt klarte å ringe konkurranser for tusenvis av kroner da han var 15. En annen skøt på skilter fra huset, med softgun, og traff en bil. Folk er forskjellige og der noen er klar for det ved 10 års alder er andre 18 før man kan stole på dem.

Skrevet

Når jeg var 14 år, passet jeg tvillinger på 3 mnd, natten over, så man må nok bare se an barnet sitt selv ja :) Jeg var vel alene innimellom natten over fra jeg var 12, men foreldrene mine visste jo at de kunne stole på meg, og jeg likte å kose meg alene hjemme, dro aldri inn masse folk eller noe :) Evt. kanskje en venninne for å se på film, men da visste foreldrene mine det.

Skrevet

Om du ikke kan gå ut og spise middag med mannen din mens 15 åringen er hjemme alene da synes jeg du er hønemor ja ;)

Men jeg ville heller ikke latt en 14-åring være alene hjemme en uke!

Skrevet

Om du ikke kan gå ut og spise middag med mannen din mens 15 åringen er hjemme alene da synes jeg du er hønemor ja ;)

Men jeg ville heller ikke latt en 14-åring være alene hjemme en uke!

Hun er veldig moden og finner aldri på noe tull. Selvsagt kan hun være alene, men nå tenker jeg reise ut til en vennepar og komme hjem 02-03 tiden om natten. Hun har flere småsøsken som hun pleier å se etter på dagtid. Hadde ikke vert komfortabel med å overlate de en hel natt da, selv om det helt sikkert hadde gått fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...