Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 hjemme alene-påske med barna, mannen er på jobb uti havet...det går greit, de er 7 og 9 så de ordner mye selv. men jeg er så lei, avå være den som ordner alt.....av og på med frokost, pakke sekk, smære ski, lage middag, rydde ut av tursekk, klesvask, henge opp klær,. unger som ikke vil legge seg før meg, unger som våkner tidlig, unger som krangler.....føler meg så låst til hjemmet, hadde jeg bare kommet meg på trening eller noe, det gir meg energi,men jeg har ikke samvittighet..kjenner bare at nå er min energi borte, jeg har dårlig samvittighet fordi hjeg er sliten, og jeg gleder meg til hverdagen kommer. jeg syns høytidene er mye bedre når hele familien er samlet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Er du så lei av å ordne alt hele tiden, må du nesten begynne å gi mer ansvar over til barna. De er såpass store at de kan gjøre mye av dette selv. De kan pakke ut av sekken, de kan dekke på bordet, de kan ta av bordet osv. Men det er jo etter hva dere foreldre lærer de til. Her dekker ungene på bordet om vi spør, de tar av tingene etter seg hver gang de spiser. Spør vi om de kan hjelpe til med mer gjør de det. De må selv pakke ut av sekkene sine selv. De hjelper til med husarbeid hver dag, det er en normal rutine hos oss. De har sine ting de skal gjøre hver dag, men ofte gjør de mer og de pleier å gjøre ting jeg spør om de kan gjøre. Men det er nok i høytider en merker det mer at ungene ikke er vant til å gjøre slikt. Når det ikke er en dalig rutine på slikt uten å måtte mase og mase for at ting skal bli gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå