Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Er dette "ok"? Har funnet et brukt billig et, men er det helt bak mål å anskaffe seg piano når man bor i rekkehus? Tenker på naboene. Er vel murvegger imellom, og ganske lytt. Pianoet må jo stå vegg i vegg med naboens stue... men har så lyst på! Skal selvsagt ikke spille tidlig på morgen eller natt.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Er vel ikke værre enn å sette på cd-spilleren midt på dagen. Når man velger å bo i rekkehus må man regne med litt lyder fra naboen, av og til er det verktøy som bråker, av og til en baby som skriker, av og til musikk og av og til noen som øver på piano. Såpass må man tåle ellers får man kjøpe seg en enebolig på landet
Gjest Heartbroken Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Om du viser hensyn og ikke spiller i timesvis om gangen, er det vel innenfor hva man kan forvente av lyd fra naboen når man bor i rekkehus.
Gjest overlord Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Bodde i rekkehus tidligere og hadde ikke blitt direkte begeistret for at naboen hadde anskaffet seg et piano. Men hadde irritert meg inni meg da det selvsagt må tolereres at naboen anskaffer seg et instrument. Dersom jeg var deg ville jeg informert dem og spurt om det var tider på døgnet det passet bedre enn andre at du spiller. Kanskje sover de f.eks middag et spesielt tidspunkt. Eller de ønsker å ha det stille mens de spiser middag.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Du har jo lov til det Vi bor i tomannsbolig der naboer sine gutter spiller piano. Det er lytt altså. man hører lite til andre ting og lyder, men dette hører man på tvers gjennom etasjer på en måte. Jeg sover nede og kan våkne av at dei spiller :DDD Festlig! Men dei spiller jo ikke om natta, bare sånn i 8 tida av og til, rett før dei går på skolen Ta en prat med naboene anbefaller jeg. Du trenger ikke å spørre om lov, men si at du vil gjerne høre tilbakemeldingene om hva dei synes og opplever. (hvis dokke har bra konatkt med dem da) Så kan jo dokke innrette spilletida bedre etter det.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Takk for svar, og flere må gjerne svare hva de mener! Nå fikk jeg ganske akkurat de svarene jeg håpet på Altså at man må kunne anskaffe seg piano. Har selvsagt tenkt til å ta hensyn, det må man jo. Men har ikke bodd her så lenge, og naboen pianoet vil grense til har vi ikke spesielt godt forhold til, hun har vist seg å være lite tolerant dame som jeg tror er i 70-åra. Vil helst unngå å snakke med dama sånn sett... men klager hun eller nevner pianoet så vil jeg nok spørre som noen her sier om det er tider som passer dårlig å spille på, selv om jeg vet hun forventer langt mer enn det jeg anser som normale hensyn, ettersom man må regne med å høre naboene sine når man bor tett. Men selv hører vi så vidt hennes vegghengte klokke med pendel hver halve og hele time som klinger, og musikken hun spiller høres ganske godt, så godt at jeg omtrent kan synge med, men aner ikke hvor høyt hun har volumet på da... regner med cdanlegget er mot veggen vår, så regner med pianoet høres minst like godt. Ikke at hun spiller musikk så ofte. Men musikk (enten det er cdspiller/grammofon eller piano) det er jo ikke det samme som bankelyder da. Og jeg tenkte å bruke demperen en del, så blir det ikke like høylytt... HI
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Jeg vurderer å kjøpe meg et piano og jeg bor i leilighet, tror det er helt i orden så lenge man holder seg innenfor normal spilling på dagtid =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå