Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Ett lite mysterie.. Jeg har fått jenta mi, og jeg var rimelig sikker på hvem faren var, men nå er det så mange som synes hun ligner på han andre. Jeg hadde siste mens mellom 15.mars-17.mars. Jeg hadde sex med han jeg tror er far, 25.mars. Mellom 1.april og 5.april hadde jeg sex med mulig far nr 2.. Jeg har liksom aldri trodd at det var nr 2, da jeg og han har hatt sex uten prevensjon i syv år uten noen graviditet, så da har jeg tatt det for gitt at vi ikke får det til. Hva tenker dere?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 det er umulig å si. Nyfødte endrer utseende fort, og kan ligne på hvem som helst, spesielt hvis man ser etter spesielle ting. Den eneste måten du kan finne ut av dette er å ta en dna test.
kroi Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Jeg tror mest på nr. 2. Men det er ikke noen fasit, sørg for en farskapstest...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Hvis du sjekker med terminkalkulatoren og går ut fra 28 dagers syklus, får du opp at befruktning skjedde 29 mars - altså er det bittelitt større sjans for at far 2 er den heldige. Men med så små marginer er det umulig å si, og du må få tatt en test snarest mulig, sånn at barnet får sin virkelige pappa.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Ja, jeg går og venter på svaret på dna-testen nå.. Men det har tatt tre uker allerede, så jeg vurderer å ta en privat test. Ja, jeg tenker også at nr 2 er mest sannsynlig utfra datoer og slikt, men det endrer jo ikke det faktum at jeg og han har hatt sex daglig i nesten syv år, og ingenting har skjedd.. Jeg håper jo virkelig at det er nr 2, men magefølelsen min sier at det dessverre ikke er det.
kroi Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Tja, sperm kan under ideelle forhold leve inntil 7 dager i kvinnens kropp...Så det ER en liten mulighet for at det er nr. 1 som er pappa - at folk syns barnet ligner nr. 2 kan komme av at det er det de forventer...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Ja, det er det jeg også har tenkt, #7.. Derfor har jeg også sagt til alle at nr 1 er far. Men han vet selvfølgelig at det kan være en annen og, men vi har sammen blitt enige om at det mest sannsynlig er ham, så oppfører vi oss etter det. Men jeg skulle virkelig ønske det var nr 2, da.. :/
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Bare nysgjerrig her. Er du sammen med nr. 2?
Sweetpea Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Hadde det der vært meg kunne det like godt skjedd med nr 2, mine EL kommer 8-11 dager etter første dag med mens, selv om jeg faktisk har syklus på 28-32 dager............når man tar med i betraktningen at sæd kan leve ca en uke...........så tja? Tvi-tvi med DNA test håper det blir slik det passer best
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Ja, jeg er sammen med nr 2.. Det var slutt mellom oss i ett halvt års tid dengang jeg ble gravid da HI
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Jeg opplevde samme som deg HI. ALT tilsa at han jeg ikke ønsket var pappaen var pappaen, og alle ymse spakoner her inne var sikre på at han uønskede var pappaen, men neida han jeg håpet var pappaen var pappaen. Jeg ble så stresset av det så jeg ringte bare nav og spurte om de kunne se resultatet nå og det kunne de, de bare hadde ikke fått ut fingern med å sende papirene enda. LYKE TIL! vet nr 2 at det er flere mulige fedre? det gjorde han ikke med meg nemlig :S
Netti*** Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Sånt fra gammelt av skal babyen ligne pappaen den første stund etter fødsel. Det er naturens DNA test. Vokst opp i overtroisk familie så har alltid hørt det... Men tenker kun DNA test kan gi deg et 100% svar. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Jeg opplevde samme som deg HI. ALT tilsa at han jeg ikke ønsket var pappaen var pappaen, og alle ymse spakoner her inne var sikre på at han uønskede var pappaen, men neida han jeg håpet var pappaen var pappaen. Jeg ble så stresset av det så jeg ringte bare nav og spurte om de kunne se resultatet nå og det kunne de, de bare hadde ikke fått ut fingern med å sende papirene enda. LYKE TIL! vet nr 2 at det er flere mulige fedre? det gjorde han ikke med meg nemlig :S Hei:) åja, kan man ringe NAV og spørre? Jeg trodde svaret kom fra rettsmedisinsk eller hva det heter.. Hvor lenge ventet du før du ringte? Jaa, nr 2 vet at det sannsynligvis er nr 1 som er far.. Hvordan fikk du tatt en dna-test uten å informere mulig far om dine mistanker, da??
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Du får holde oss oppdatert da...kip situasjon...glad det ikke er meg! Men min magefølelse sier at det er nummer 2 her altså....!! håper det!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 For en idiotisk ting å si, #16.. "Glad det ikke er meg"? Virkelig godt at du satt deg ned og svarte dette uvurderlige svaret, var nok gull verdt for HI..
Lillababy Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 Er du usikker på om første dag i siste mens er 15 el. 17? Kor lang syklus har du vanlegvis? ei som rekna ut at 29 var befruktning, det skulle jo då utelukka nr. 2. Sammen med at de har hatt ubeskytta (?) sex utan resultat i 7 år. er veldig spent på å høra koss det går!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #19 Skrevet 8. april 2012 Er du usikker på om første dag i siste mens er 15 el. 17? Kor lang syklus har du vanlegvis? ei som rekna ut at 29 var befruktning, det skulle jo då utelukka nr. 2. Sammen med at de har hatt ubeskytta (?) sex utan resultat i 7 år. er veldig spent på å høra koss det går! Ja, jeg er usikker på om første dag i siste mens var 15, 16 el. 17 mars.. Syklusen min varierer noe voldsomt, men som regel har jeg hatt en 21-25 dagers syklus. Så det er nok nr 1.. Men jeg håper jo i det lengste. :/ HI
Lillababy Skrevet 8. april 2012 #20 Skrevet 8. april 2012 Ja nei då høres det jo ut som det er nr 1 ja. Samtidig kan jo syklusen tulla av og til. Og kanskje var hormonene litt i ulage den mnd, sia nr 2 kom inn i bilete igjen? det kan jo ha gjort noko med syklusen. Ring NAV på tirsdag du. Håpar alt blir fint uansett. Og at du og nr. 2 får det fint sammen og sammen med babyen lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #21 Skrevet 9. april 2012 Takk for svar Ja, jeg tror også at det er nr 1 som er far.. Dessverre, for han virker ikke veldig interessert i å følge opp jenta, mens nr 2 er kjempeflink. Men en stefar blir jo aldri det samme som en biologisk pappa..
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 9. april 2012 #22 Skrevet 9. april 2012 Om din samboer er veldi flink med jenta og siden dere aldri ble gravide sammen så kan det jo faktisk hende at din samboer faktisk ikke kan få barn? Så dette barnet kan jo dermed være det enseste du får og din samboer har jo nå fått sin mulighet til og få et barn i din datter..Om jentas virkelige far ikke er særlig interessert så kan det jo hende at han lar din samboer etter hvert få adoptere henne? Lykke til og så får håpe at det er nr 2 som er faren;)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #23 Skrevet 9. april 2012 Om nr 1 ikke vil ha noe med ungen å gjøre, så kan dere jo eventuelt høre med han om han godtar at nr 2 adopterer henne? Han blir jo ikke biologisk far da, men han blir da fullverdig far hvertfall, så slipper jenta di å eventuelt måtte vokse opp med en far som viser at han ikke vil ha med henne å gjøre. Har selv vokst opp med en far som ikke ville vite av meg, og det er ikke mye godt, alle tror ungen ikke forstår det, men det gjør de/vi. Min stefar adopterte meg når jeg var 15 (kom inn i bildet når jeg var 13) og den dagen adopsjonen var et faktum, var den beste dagen i mitt liv, for jeg fikk enderlig en far som virkerlig så datra si
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #24 Skrevet 9. april 2012 Om nr 1 ikke vil ha noe med ungen å gjøre, så kan dere jo eventuelt høre med han om han godtar at nr 2 adopterer henne? Han blir jo ikke biologisk far da, men han blir da fullverdig far hvertfall, så slipper jenta di å eventuelt måtte vokse opp med en far som viser at han ikke vil ha med henne å gjøre. Har selv vokst opp med en far som ikke ville vite av meg, og det er ikke mye godt, alle tror ungen ikke forstår det, men det gjør de/vi. Min stefar adopterte meg når jeg var 15 (kom inn i bildet når jeg var 13) og den dagen adopsjonen var et faktum, var den beste dagen i mitt liv, for jeg fikk enderlig en far som virkerlig så datra si Ja, jeg har prøvd å høre med nr 1 om dette, men det var ikke aktuelt.. Han sier han vil ha henne, og han har prøvd å få ha samvær hos seg, men mistet interessen fort når jeg sa det ikke var aktuelt.. :/ Hun er jo bare noen måneder, så kunne jo ikke la ham ha henne nå, hun kjenner ham jo ikke og trenger meg hos seg hele tiden. Jeg har også vokst opp med en far som var noe uinteressert, og det var ikke noe godt.. Men jeg kan jo ikke gjøre så mye med dette, annet enn å prøve å kompensere for dette til jenta mi. :S
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #25 Skrevet 18. april 2012 Da har jeg fått svar.. Det er nr 1. Faen. Nå ble kjæresten min kjempelei seg, han begynte å gråte, og jeg må ha med nr 1 å gjøre resten av livet..:/ Stakkars jenta mi. Huff, jeg er så lei meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå