Gå til innhold

Påskehat (og -syting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Gubben tar seg kun to dager fri... og forteller det uken før.

- Når han først kommer hjem, stikker han i kjelleren for å trene, gjerne midt i middagstiden.

- Søvnmangel; yngste som våkner hver time natten igjennom, alternativt er våken tre timer i strekk. Hva er egentlig vitsen med å sove???

- Påsketurene som utelukkende går til nærmeste Brustadbu for å kjøpe is til eldste.

- Husarbeid i lusetempo med yngste på armen eller klamrende til beina

- Eldste som stadig vekk ender opp i TV-stolen fordi Mamma aldri har tid til å leke. I tillegg ødelegger yngste alle tilløp til egen lek.

- Alle andre er bortreist, bortsett fra de eldste av de eldre i nabolaget.

Hvordan overlevde man før i tiden som husmor med barn konstant i heimen? Takke meg til full jobb og bhg plass. Bare to dager igjen :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan folk overlevde før, men jeg vet hvordan du skal overleve.

Rist opp gubbenfaen din!! Greit, så har han kun 2 dager fri. Men de to dagen skal uavkortet gå til familie-tid!

Finn på noe gøy sammen med barna, dra på tur opp i skogen, grill pølse med brød til middag. Dra på en bhg å lek med barna.

Men få med gubbefaen, da blir påsken bedre ;)

Skrevet

De drakk.....?:) jeg tenker at alt hadde vært lettere å takle om jeg bare hadde vært småfull.

Ingen søvn her heller og mye barnetv for tiden,

Dette er heldigvis bare en kort periode i livet. Snart er de så store at de leker litt mer selv og ikke henger i bena dine. Da kan du gjøre husarbeidet. Lek med eldtse mens minste sover? Så kan dere lage mat sammen, det gjør jeg. Hun elsker å sitte på kjøkkenet og lage mat med med. Det blir mest slike ting og minst leking, men for henne virker det greit. Så spiller vi et lite spill eller leser en bok før hun skal legge seg, men det blir ikke mey tid til lek hver eneste dag.

Hun har tegnesaker, perler osv hun kan leke med alene og. De tar ikke skade av det:)

Lykke til, forventinger til høytider har jeg sluttet med til ungene blir litt større. Jeg kjøpte påskepynt ( ferdigmalte egg) på hav pris i går og hang på en busk i stua. Det var årets påskepynting.

Hvis man skrur ned forventingene til det miniale kan man faktisk ha det ganske koselig:)

Gjest sug lut
Skrevet

De drakk.....? :) jeg tenker at alt hadde vært lettere å takle om jeg bare hadde vært småfull.

:D

Skrevet

En i barnehagen til guttungen fortalte meg noe en dag vi stod og snakket om barn og hvor mange barn man ville ha. Han selv har 4barn tror jeg. Det han så var at når man hadde fire barn eller flere så ble de mer som en flokk og fordi de er mange så læres de til å hjelpe til hjemme tidligere og i mye større grad enn i familier med færre barn. Det var også en fordel i ferier o.l. for barna hadde alltid noen å leke med.

Kanskje det var sånn husmødre overlevde før, fordi de hadde mange barn

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Før var det i større grad akseptert å slippe barna ut alene for å underholde seg selv med nabobarna.

Dagens barn må jo ha opplæring i hvordan leke med klinkekuler. Så da kreves det mer

Gjest amandine
Skrevet (endret)

- Gubben tar seg kun to dager fri... og forteller det uken før.

- Når han først kommer hjem, stikker han i kjelleren for å trene, gjerne midt i middagstiden.

- Søvnmangel; yngste som våkner hver time natten igjennom, alternativt er våken tre timer i strekk. Hva er egentlig vitsen med å sove???

- Påsketurene som utelukkende går til nærmeste Brustadbu for å kjøpe is til eldste.

- Husarbeid i lusetempo med yngste på armen eller klamrende til beina

- Eldste som stadig vekk ender opp i TV-stolen fordi Mamma aldri har tid til å leke. I tillegg ødelegger yngste alle tilløp til egen lek.

- Alle andre er bortreist, bortsett fra de eldste av de eldre i nabolaget.

Hvordan overlevde man før i tiden som husmor med barn konstant i heimen? Takke meg til full jobb og bhg plass. Bare to dager igjen :-D

Du høres ut som om du med vilje lager livet ditt kjipt! Fy fader for en råtten innstilling! Hva skjedde med "se alltid lyst på livet?" Nei,du, det blir ikke bedre enn du gjør det til. Hadde jeg bodd sammen med en sytepave hadde jeg også forsvunnet i kjelleren. Gi nå katten i husarbeid og ha det litt moro! Endret av amandine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...