Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Vi er en familie bestående av mine, dine og vårt barn, og en selvfølge for oss at alle blir behandlet likt når det kommer til å få ting. Forskjellsbehandling av barn er bare så utrolig stygt. Svigers har aldri gitt mine barn fra tidligere forhold noenting, hverken til jul eller bursdag, mannen min har synes dette har vært ekkelt og prøvd å snakke med de, men neida. Mine foreldre er som oss og tatt det som en selvfølge at barn skal da få jule og bursdagsgaver. I dag er det påskeaften, og det store for barna er jo påskeegg. Mine foreldre hadde avtalt at de skulle komme, og de hadde med seg påskeegg til alle barna. Så dukker svigers opp, uanmeldt som alltid, og kom med påskeegg til sine barnebarn, ikke til mine 2. Nå er heldigvis får jeg nesten si, mine barn vant til at det kun er deres søsken som får noe derfra så de reagerte ikke, men skal si min mor tente på alle pluggene og virkelig sa hva hun mente om den slags forskjellsbehandling. O lykke :-) Kan også si at svigers har meget god økonomi, så det er ikke det at de ikke har råd, de bare bevisst overser mine barn på dette området. Lurer på hva som blir utfallet av dette :-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Deres fellesbarn får fra sine to sett besteforeldre (2 egg), dine barn får fra sine to sett besteforeldre(2 egg) og mannens barn får fra sine to sett besteforeldre + fra dine foreldre (3 egg). Er det riktig? Kan dere ikke bare legge besteforeldresnopet i en stor fellesbolle så er problemet løst.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Mine har bare et sett besteforeldre. Og ikke så enkelt å legge alt i en bolle, barna er såpass store at de gjerne vil ha eggene sine. Men poenget var at svigers fikk passet påskrevet av min mor. Svigers er veldig opptatt av fasade og denslags tull, og nå har den nok slått store sprekker.
Gjøkeredet③ Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Jeg syntes det var litt kult gjort av din mor jeg
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Forskjellsbehandling av barn er uakseptabelt, og det er utrolig sårt for det barnet (eller de) som blir forskjellsbehandlet. Jeg har opplevd det selv, og det er veldig kjedelig å se sitt stesøsken pakke ut den ene dyre gaven etter den andre og selv enten ikke få noe, eller noe helt absurd (som en jul da jeg fikk et blomstrete sengetøy av type "gamle damer", og jeg var da altså bare 10 år, stesøsteren min fikk masse leker, ny kjeledress og 1000 kr i en konvolutt). Samtidig gav mine besteforeldre likt til oss begge, noe som virket enda mer urettferdig på meg siden hun fikk så mye av sine besteforeldre og jeg ikke noe eller lite. Veldig bra at din mor sa i fra i dag, men vet du? Jeg synes du burde si i fra også! Noe av det verste med å bli forskjellsbehandlet var faktisk at mamma aldri sa noe, hun så det, og jeg vet hun var sint for det, men hun sa aldri noe. Det ønsket jeg hele tiden at hun skulle gjøre da jeg var barn.
kaklemor Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Veldig bra av din mor! Har du sagt noe til dem før? Bare lurer
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 GODT at noen sa ifra!!! Jeg hadde ringt og sagt TAKK!!!
Vossafår Skrevet 7. april 2012 #8 Skrevet 7. april 2012 En løsning er å si at hvis de ikke gir til alle så kan de la være å gi til noen som helst.. Her burde mannen steppet opp og ikke tillatt at de fortsatte med denne forskjellsbehandlingen fra nå av.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #9 Skrevet 7. april 2012 Du er da en voksen kvinne og klarer så si fra selv? Jeg hadde skjemtes hvis min mor hadde slått mine slag. Utover det syns jeg det er dumt å forvente at alle behandler alle barn like. Min bror ble sammen med ei dame med barn fra før. Dvs ungen har nå 3 sett besteforeldre og 3 sett onkler/tanter. Er det egentlig rettferdig overfor de andre barna som bare får fra 2 sider?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 Du er da en voksen kvinne og klarer så si fra selv? Jeg hadde skjemtes hvis min mor hadde slått mine slag. Utover det syns jeg det er dumt å forvente at alle behandler alle barn like. Min bror ble sammen med ei dame med barn fra før. Dvs ungen har nå 3 sett besteforeldre og 3 sett onkler/tanter. Er det egentlig rettferdig overfor de andre barna som bare får fra 2 sider? Jeg blir stolt hvis min mor hadde slått sine barnebarns slag
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #11 Skrevet 7. april 2012 Du er da en voksen kvinne og klarer så si fra selv? Jeg hadde skjemtes hvis min mor hadde slått mine slag. Utover det syns jeg det er dumt å forvente at alle behandler alle barn like. Min bror ble sammen med ei dame med barn fra før. Dvs ungen har nå 3 sett besteforeldre og 3 sett onkler/tanter. Er det egentlig rettferdig overfor de andre barna som bare får fra 2 sider? Jeg blir stolt hvis min mor hadde slått sine barnebarns slag ...og mindre stolt over mor som ikke slår et slag for egne barn
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #12 Skrevet 7. april 2012 Er vell ikke mor som burde gjøre det syns jeg da, er så absolutt far som burde det! Og syns faktisk det var rent fantastisk at bestemor sa ifra, for det er klart hun ble sjokkert, dette er en ny familie og der burde alle behandles likt! Har bestandi fått fra min stefars familie, nå er jeg voksen, og nå får barna mine heller gaver fra de :-) De ser på dem/oss som sin familie og vi har vært mye sammen med de i barndommen, og bestandig følt oss likt behandlet av alle!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #13 Skrevet 7. april 2012 Utover det syns jeg det er dumt å forvente at alle behandler alle barn like. Min bror ble sammen med ei dame med barn fra før. Dvs ungen har nå 3 sett besteforeldre og 3 sett onkler/tanter. Er det egentlig rettferdig overfor de andre barna som bare får fra 2 sider? unger tenker ikke sånn. Dem ser at søsken får egg av stebesteforeldrene rett foran nesa på seg og sitter da med et egg mer enn dem selv. Det er DET ungene ser og tenker på. Hva dem evt. får når dem er hos faren tenker dem ikke på. Har selv vært i samme situasjon som HI bare at jeg var ungen som ikke fikk, mens søsteren min fikk. Takk Gud for at mine svigerforeldre gir til begge mine barn selv om ett av dem ikke er deres sønns barn. Til HI Håper vi får høre hvordan dette gikk videre.
baremeg.. Skrevet 7. april 2012 #14 Skrevet 7. april 2012 Deres fellesbarn får fra sine to sett besteforeldre (2 egg), dine barn får fra sine to sett besteforeldre(2 egg) og mannens barn får fra sine to sett besteforeldre + fra dine foreldre (3 egg). Er det riktig? Kan dere ikke bare legge besteforeldresnopet i en stor fellesbolle så er problemet løst. Nå var vel ikke hovedproblemet påskeegget, men at svigerforeldrene aldri gir noe til bonusbarnebarna, kun til de to andre barna..
Gjest Miryks Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 Du er da en voksen kvinne og klarer så si fra selv? Jeg hadde skjemtes hvis min mor hadde slått mine slag. Utover det syns jeg det er dumt å forvente at alle behandler alle barn like. Min bror ble sammen med ei dame med barn fra før. Dvs ungen har nå 3 sett besteforeldre og 3 sett onkler/tanter. Er det egentlig rettferdig overfor de andre barna som bare får fra 2 sider? Jeg blir stolt hvis min mor hadde slått sine barnebarns slag ...og mindre stolt over mor som ikke slår et slag for egne barn Selv om en er en mor, så har en ikke automatisk kraft til å stå mot alt og alle. Idiotisk at alle ser ut til å ha den forvetningen/innstilligen....
Gjest Heartbroken Skrevet 7. april 2012 #16 Skrevet 7. april 2012 Godt at noen sa skikkelig i fra! Får bare håpe at det går inn;)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #17 Skrevet 7. april 2012 Vi er en familie bestående av mine, dine og vårt barn, og en selvfølge for oss at alle blir behandlet likt når det kommer til å få ting. Forskjellsbehandling av barn er bare så utrolig stygt. Svigers har aldri gitt mine barn fra tidligere forhold noenting, hverken til jul eller bursdag, mannen min har synes dette har vært ekkelt og prøvd å snakke med de, men neida. Mine foreldre er som oss og tatt det som en selvfølge at barn skal da få jule og bursdagsgaver. I dag er det påskeaften, og det store for barna er jo påskeegg. Mine foreldre hadde avtalt at de skulle komme, og de hadde med seg påskeegg til alle barna. Så dukker svigers opp, uanmeldt som alltid, og kom med påskeegg til sine barnebarn, ikke til mine 2. Nå er heldigvis får jeg nesten si, mine barn vant til at det kun er deres søsken som får noe derfra så de reagerte ikke, men skal si min mor tente på alle pluggene og virkelig sa hva hun mente om den slags forskjellsbehandling. O lykke :-) Kan også si at svigers har meget god økonomi, så det er ikke det at de ikke har råd, de bare bevisst overser mine barn på dette området. Lurer på hva som blir utfallet av dette :-) Synes det er merkelig at du ikke sier ifra selv?? Her har jeg to barn fra et tidligere forhold. eg har alltid "krevd" at de skal bli behandlet likt med sine 3 søsken. Nå har dette aldri vert noe problem. Alle i min manns familie har tatt imot de med åpne armer. Om svigers feks. hadde kommet med kun påskeegg til de minste, hadde eg nektet å ta imot de. Eventuelt lagt alt i 1 skål. Synes ikke noe om forskellsbehandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå