Gå til innhold

Kreft angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i den senere tiden blitt veldig bekymret for spesielt kreft. Før jeg fikk barn, bekymret ikke dette meg. Men spesielt etter å ha fått mitt 3.barn, har jeg engstet meg veldig mye for dette. Har vært ofte hos legen i det siste og har da hatt reelle plager som jeg har lagt fram. Men tidligere hadde jeg da antagelig bare ikke tenkt noe over de plagene. Har vært til mr pga hodepine. Har tatt colonskopi pga magesmerter. Har tatt mammografi pga kløe i et bryst. Da oppdaget de en cyste som viste seg å være helt ufarlig. Har også tatt røntgen av lungene pga en plagsom hoste som jeg hadde. Er plaget med smerter i rygg, spesielt om morgenen. Ofte vondt i muskler og ledd og er nå bekymret for beinkreft eller lymfekreft. Har tatt forskjellige blodprøver som alle var normale. Likevel klarer jeg ikke koble bort bekymringene og frykten for at kreften en dag skal ramme meg. Klarer ikke nyte tiden med familien, men leser om kreft på nettet og snapper opp alt rundt meg hvor det snakkes om kreft. Er redd for å plutselig bli syk og dø fra barna mine i ung alder. Det er fryktelig slitsomt å hele tiden tenke på dette og det tærer på kreftene mine. Mannen blir også lei og legen min syns kanskje jeg er hysterisk. Jeg har aldri vært opptatt av sykdom og slikt før, men nå opptar det hele livet mitt. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forklart frykten for legen din? Jeg har mistet veldig mangen til kreft. Senest søsteren min. Har nå funnet ut det er en genfeil som gjør at jeg er arvelig disponert for kreft.

Jeg nekter konsekvent å la dette påvirke livet mitt. Ja, jeg går selvfølgelig til kontroller, men eller ofrer jeg det ikke en tanke.

Skulle jeg gått og tenkt og følt på det hver dag hadde jeg blitt gal! Og så er det jo det faktum at barna mine kan ha arvet den samme genfeilen... Man må ta en dag av gangen tenker jeg. Og blir jeg syk, javel; da får jeg prøve å bekjempe det. Vi skal alle dø en dag.

Skrevet

Terapi eller psykolog høres ut som en god vei å gå

Skrevet

Prøv å google hypokonder....

Skrevet

Når du har vært hos lege for så mange forskjellige ting, og alt har vært falsk alarm, så bør det vel snart gå opp et lys for deg? Du bør heller søke psykisk hjelp, i stedet for å bruke opp lege/sykehusressurser på alskens innbildte sykdommer. Det sitter mest sannsynlig i hodet på deg alt sammen, og det er jo også en sykdom, så du trenger absolutt hjelp. Prøv å få henvisning til psykolog, for det kan ikke være godt å gå med så mange bekymringer til enhver tid.

Skrevet

Psykolog:) En som kan lære deg å tenke på en annen måte.

Lykke til!

Skrevet

Dette er ihvertfall ikke rette stedet å søke råd skjønner jeg!

Skrevet

Nei, ikke hvis du ikke ønsker å se realitetene i øynene.

Skrevet

Alts i min familie har de som har ftt kreft fått noen av de mest alvorlige kreftsykdommene som finnes og som i de fleste tilfeller er med dødelig utgang, jeg tenker veldig sjeldent på kreft, men tenker at skulle jeg få det er tross alt legevitenskapen kommet fremover og det finnes flere behandlingsalternativer enn for 20 år siden!

For min del høres det ut som du tror hver eneste symptom du har på noe kan være kreft?? Jeg tror tankefeltterapi muligens kan være noe for deg? Når ikke legen eller spesialister på sykehus finner noe bør du jo slå deg til ro med at det ikke er noe alvorlig!

Skrevet

Hva i alle dager sier legen når du kommer med så mye rart hele tiden da??

Skrevet

Jeg har i den senere tiden blitt veldig bekymret for spesielt kreft. Før jeg fikk barn, bekymret ikke dette meg. Men spesielt etter å ha fått mitt 3.barn, har jeg engstet meg veldig mye for dette. Har vært ofte hos legen i det siste og har da hatt reelle plager som jeg har lagt fram. Men tidligere hadde jeg da antagelig bare ikke tenkt noe over de plagene. Har vært til mr pga hodepine. Har tatt colonskopi pga magesmerter. Har tatt mammografi pga kløe i et bryst. Da oppdaget de en cyste som viste seg å være helt ufarlig. Har også tatt røntgen av lungene pga en plagsom hoste som jeg hadde. Er plaget med smerter i rygg, spesielt om morgenen. Ofte vondt i muskler og ledd og er nå bekymret for beinkreft eller lymfekreft. Har tatt forskjellige blodprøver som alle var normale. Likevel klarer jeg ikke koble bort bekymringene og frykten for at kreften en dag skal ramme meg. Klarer ikke nyte tiden med familien, men leser om kreft på nettet og snapper opp alt rundt meg hvor det snakkes om kreft. Er redd for å plutselig bli syk og dø fra barna mine i ung alder. Det er fryktelig slitsomt å hele tiden tenke på dette og det tærer på kreftene mine. Mannen blir også lei og legen min syns kanskje jeg er hysterisk. Jeg har aldri vært opptatt av sykdom og slikt før, men nå opptar det hele livet mitt. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv?

Mye av disse plagene, hodepine, muskelsmerter, ryggsmerter og generell fatigue kan komme av feilstillinger i ryggen.

Prøv manuellterapaut, eller kiropraktor i noen seanser for å se om det virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...