Gå til innhold

Steike eitranes forbanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren skulle ut en liten tur med kompisene sine i går! Det va nu forsåvit greit, sa han kunne være hjemme til kl tre. Siden va har masse familie greier planlagt i dag.

Kl fire fikk jeg meld om at han va på tur hjem. Kl halv syv når ungen sto opp, begynte jeg og ringe og høre hvor han var. Ringte massssse ganger, men ingen svar, fikk flutselig ei meld om hvor han var.

Jeg var meget forbanna, så heiv ungen i bilen og kjørte dit! Gikk inn og henta han! Det han e sur før nu e at æ tok ungen med på fest og henta han! Før han haddde jo ikke gjort noe galt. Bortsett ifra og kjøre i fylla og drikke mye mye lengre enn hva som var avtalt.

E bare så irritert og må det ut, har sendt han i seng nu! Og han sku ha meg og vekke han kl ti, så vi skulle fære ut og gjøre de tingene vi skulle gjøre. Men han e neppe edru til da. Og nu blir æ nok annerkjent som bygdas sur kjerring! Jei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok at samboern din ikke kom hjem til 3.. Men du trenger ikke å oppføre deg som moren hans, kjefte på han og sende han i seng!!?!

Dra på de familieaktivitetene med kun barnet da vell.. Er vell ingen stor deal..

Sendte han i seng faktisk.. Skulle tro han var 14 år og ikke hørte på moren sin..

Skrevet

Hi her..

Ikke sendte han direkte i seng, men sa han kunne legge seg. Så han blei litt edru til vi skulle ut seinere. Uansett, når han har drukket i tolv tima. Så passe det så dårlig med familie aktiviteta med masse folk.

Hae mange grunner til at vi har regler med den drikkinga. På grunn avting han har gjort tidligere.

Det va mu ikke akkurat den senge tingen æ tenkte folk sku legge seg mest opp i med dette innlegget.

Skrevet

Hadde det vært min mann så hadde jeg vekket han kl 10 som avtalt og dradd han med på de planlagte familietingene. Selv hvor jævlig han ville ha følt seg...

Skrevet

Han oppførte seg jo som en unge... Like greit "å sende" han i seng spør du meg... Utrolig barnslig å feste så lenge når han visste om felles aktiviteter dagen etter. Klart man kan ta med seg ungen å dra selv... men det er vel ikke poenget her...

Gjest yrild
Skrevet

Jeg hadde ogs å vært sint sint sint :-)

Vekk ham du og la ham kjenne hvor fantastisk det er å dra rundt og ordne når du har underskudd på søvn og er fyllesyk. For en umoden mann du har...!?

Skrevet

Hadde vært rasende selv jeg. Det verste jeg vet er når noen bryter avtaler vi har, og når det er alkohol inne i bildet gjør det jo ikke saken bedre. Men det eg synes er aller verst er at du skriver at han kjørte i fylla, det er utilgivelig! Jeg hadde klikka i vinkel.

Skrevet

Hi her..

Ja syns også dette faller mot alvorlig barnslighet! Men desverre virker det som at folk her i bygda syns dette er fullstendig normalt! Men han har fått hardt motbevis ifra mæ at det e det ikke! Regne med at det e flaut nok og bli henta framfor alle kompisan!

Bryr mæ nubbe ditt at jeg drog ungen med meg! H"n e bare 1 år, og skjønne ingen ting når vi e et halv min inni et hus og mora bare peike på farn.

Syns rett og slett at det e flaut at mannen holde på sånn. Akkurat som han va 14 år og på fest. Når man har familie så har man familie, da styre man ikke som man va ung, vill og singel. Han så ikke noe galt i og kose sæ ute med vennan sine, sia dem drakk så skjeldent ilag. Bla bla bla sir æ bare. Dem e voksne folk, dem kan gjøre anna ting enn og drikke. Syns d va helt greit at han for ut en liten tur, før d va det han skulle, ut en liten tur. Men steike kl halv åtte på morran ekke en liten fest.. :@

Skrevet

Hi her..

Skal vente til ungen har lagt seg og vi er alene! Før han skal få høre akkurat hva jeg syns! Krangle ikke forran ungen, men han skal få sitte der med den fylla sjuka og bli oppkjefta seinere.

Nu sitt æ bare og lade opp! ;)

Skrevet

Skjønner godt du er forbanna, hadde vært rasende selv, men mannen min er heldigvis ferdig med å feste til lant ut på morrakvisten for lenge siden.

Om de er voksne folk som du sier, så synes jeg faktisk at han kunne ha seg hjem i 2-3 tiden som avtalt, særlig da dere har ting dere skal gjøre.

Og ja, JEG hadde syntes det var en stor deal om mannen min gjorde slik, og jeg hadde absolutt ikke tolerert det.

Men vekk han i 10- tiden, helt om natta, helt om dagen.

Håper han er skikkelig fyllesjuk....

Skrevet

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som deg HI. Som du skriver så var det nok rimelig flaut for han å bli henta på den måten.

Håper du vekker han kl 10 og gjør det som er planlagt, forhåpentligvis gjør han ikke dette en gang til :-)

Skrevet

Hi her!

Han e 27 år, og vet akkurat hva jeg syns om drikking!

Skal vekke han kl ti, så skal han få være helt på dagen også ;)

Satse på at han lærte av den her gangen! Før blir ikke og nøle med og gjøre det på nytt igjen, om det samme skulle skje!

Da kan han få være singel, fri og frank og drikke så masse han vil!

Før det her e ikke min måte og leke familie på! Har heller ingen interesse i at ungen skal sitte i stua og leke og faren sitte full i sofan og syns synd på seg selv.

Uansett alder så vet man aldri hva barn får med seg eller husker av sånt..

Skrevet

Hadde vekket han kl 10 og dradd han med jeg også, men ville ikke kjørt med ungen for at hente han på fest... Om han ikke hadde kommet hjem til vi skulle av gårde (og jeg viste hvor han var) hadde jeg nok hentet han på veien til familien, da kan han lære det! HEHE!

Skrevet

Åh sånne menn er uspiselig. Har selv en som kan bli fullstendig tosk.

Skrevet

Trodde sånn festing hørte tenårene til...

Hadde blitt skikkelig sjokkert og forbanna om mannen oppviste slik oppførsel...

Skrevet

Skjønner virkelig ikke folk som gidder å holde ut med slike menn. Min fulle sympati.

Skrevet

Mannen min kunne også "glemme" seg slik i starten av forholdet. Siste gangen han gjorde det, var da han skulle en tur på fotballkamp med noen venner og ut og ta et par øl etterpå. Vi hadde avtalt at vi skulle på stranda dagen etter og at vi skulle møte familie der kl. 11, og det visste han godt. Så da han valgte å komme snøvlende hjem kl. 5, så sa jeg ingenting.

Jeg bare vekket han, smørblid og kvitrende, med kaffe og bløtkokt egg kl. 8.30, og forventet av han det man bør kunne forvente av en opplagt og voksen mann, som bleieskift og bæring. Han ymtet frampå at han ikke var i form, og om han ikke kunne bli hjemme, men jeg minte han på at vi hadde en avtale og at det regnet jeg med at han hadde tatt høyde for i forhold til alkoholinntak kvelden i forveien... (det hadde vel hendt noen ganger før at jeg hadde reist aleine på ting)

Han hadde ikke en god dag på stranda...sol, varme, skrålende unger...jadda :) Men han har lært seg å planlegge i forhold til morgendagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...