Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Samtale med svigermor: Jeg: Jeg traff deg i bilen i går, og da såg jeg at du hadde barnebarnet ditt (ikke vårt barn) i fremsetet og må bare spør om du har koblet ut airbagen når hun sitter der? Sviger: Neeeeei...... Jeg: For hvis den blir utløst så er det livsfarlig for xxx. H*n er altfor liten å sitte fremme hvis airbagen blir utløst. Da knekker h*n nakken sin! Sviger: Men jeg må ha de små fremme, for jeg har ikke kontroll på de når de sitter bak (!!!!!!!!). Jeg: Ja, det er greit. Men du Må koble fra airbagen. Sviger: Men jeg har xxxx så sjelden i bilen. Jeg: Det holder med èn gang når uhellet er ute. Sviger: Men jeg kjører så sent. Jeg: Det er ikke store kollisjonen som skal til før den blir utløst. Og ikke alle kjører så forsiktig som deg. Sviger: Men jeg vet ikke om airbagen virker engang. Den har aldri løst seg ut. Jeg: Den virker! Blir den utløst, er den ødelagt og må erstattes. Sviger: Men større barn kan sitte fremme? Jeg: Ja, men ikke xxx som bare er 4 år. Hvis h*n sitter på pute (viktigheten av barnesete i stede for pute er også diskutert maaaaange ganger uten at det går inn), er h*n så lav at en airbag vil knekke nakken på h*n. H*n kommer til å bli drept! Sviger: Men jeg kjører så sjelden med h*n i bilen..... AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg blir gal! Hva skal jeg gjøre for at det skal gå inn? Bor på et lite sted hvor man helst bør være død før politiet prioriterer deg, men er det likevel vits i å melde fra til dem? Jeg får ikke sove av tanken på de små barna hun gambler med livene til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Er foreldrene til xxxxx klar over dette da?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Er foreldrene til xxxxx klar over dette da? Åjada, men det gÅr nok bra, skal du se. Det er tross alt ikke sÅ mange som kræsjer....... Dette er bare en liten bil av isfjellet nÅr det gjelder galskap i den familien, men i dag var det bilsikkerhet jeg prøvde Å formidle litt HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Si at de kan miste lappen fordi de kjører med barn som ikke er forsvarlig sikret i bilen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 hadde ikke latt denne svigermor hvert alene med mine barn hvertfall. ulykker skjer, de kan skje når man minst venter det. du får ikke gjort så mye. foreldrene til barnet som må ta tak i dette da dette er deres barn. hva de gjør er jo opp til de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå