Maimamma`n Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Fleire som skal ha planlagt KS, og som har fått vite datoen? Kor lang tid før termin er de sett opp på KS? Eg har termin 6. juni, og har fått KS-dato 29. mai, som er 8 dagar før. Eg kjem då til å vere 39+1 veker på veg. Jordmor meinte eg godt kunne ta ein telefon til føden og det kontoret som set opp operasjonar, og høyre om eg fekk KS nokre dagar tidlegare, fordi 10 dagar er "standard". Nokon som har erfaringar med dette?
bitthen Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Satt opp 10 dager før, men hadde det vært 8 hadde jeg ikke reagert noe videre på det. Men er du usikker så kan du jo kontakte dem å høre om det er mulig å få før
cici83 Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 hei , kan jeg bare spørre hvorfor det er son at man skal bli satt i gang 10 dg før? førstegangsfødene som ikke har peil på noe føler jeg sorry
Valmuen Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Tenker det er fordi 27. mai er en søndag og 28. mai er pinsemandag og helligdag. Tror ikke de har planlagte keisersnitt på helligdager og i helgene Alternativt ville det blitt 25. mai og det er jo da kanskje litt i tidligste laget..
kaktusen Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Dette har jeg mye erfaring med føler jeg Jeg har fått ks 7 dager før termin. Sist fikk jeg ks 8 dager før termin. Jeg prøvde denne gangen og få d LITT før.. Men nå er d påske og de setter ikke opp planlangte operasjoner på helligdager eller i helger. Helst ikke rett før helligdager heller for da må du være der på disse helligdagene, og da må d være folk på jobb, noe som koster mye penger. De er blitt mye strengere de siste årene om når ks skal tas. Helst kun 1 uke før termin. Jeg skal ta ks 39+4 denne ganga. Jordmora og legen min mente og jeg kunne prøve og få d til tidligere, at d var ikke noe farlig og ta d feks 10 dager før. Men der var sykehuset veldig strenge. Så du kan jo prøve, men tviler på d går. Uansett lykke til -kun 4 dager igjen-
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Hvorfor vil du ha det så lenge før termin?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Man blir satt opp på planlagt KS før termin for at ikke fødselen skal starte av seg selv og man da ender opp med haste KS!
Maimamma`n Skrevet 7. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2012 Takk for svar, alle saman. Ja, det er jo slik at dersom ein ventar for lenge kan ein risikere at fødselen startar av seg sjølv og at det vert haste-snitt. Dette er ks nr 3 for meg, så eg har ikkje noko val, men må ha ks denne gangen også. Det er sant at det er rett etter pinsa, og det kan jo ha ein del å seie for når ks er sett opp. -Men, eg kjem til å spørje pent om å få ein sein ul, for å sjekke morkakefunksjonen. Den såg dei svikta på slutten med nr 2. Må passe på sprellebeibisen der inni. God påske vidare!
enogenhalv Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 Hei Har hatt (planlagt) keisersnitt, for 5 år siden, og da var det også 8 dager før termin. Poenget er å ha babyen i magen så lenge som mulig opptil termin, samtidig som de ønsker å ha kontroll. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en gang dersom det var antydning til fødsel, men hvis ikke, ønsket de ikke å kjøre i gang keisersnittet før 8 dager før, da med hensyn til babyen. Ta en prat med de på føden, så får du en forklaring som du kjenner deg trygg på. Og lykke til.
Leirha Skrevet 7. april 2012 #11 Skrevet 7. april 2012 Det er nok pga helligdagene. De har ikke planlagte ks i helger, eller på helligdager, bare akutt.
kaktusen Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Men hvis du har en forhistorie med morkakesvikt, så blir d kanskje litt anderledes. Du må få jordmoren din til og henvise deg til en samtale på sykehuset ditt. Så får du nok svar på d du lurer på De lar deg jo ikke gå for lenge, helligdager eller ikke, hvis d kan være farlig for babyen din Lykke til
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde ks 6 dager før med førstemann og 10 dager før med andremann. Tror nok det er en god ide at du kontakter sykehuset for å få en ekstra ul. Mye bedre å være på den sikre siden, og i tillegg kan du kanskje da slappe av og ikke bekymre deg. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå