Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Som fyller helg og ferie med perfekte gjøremål og spiser perfekt mat.. Er det noen som rett og slett er perfekt og flyter livet gjennom med et smil eller er det et spill for galleriet?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Ingen er perfekt, men noen har det bedre enn andre, det er det ingen tvil om.. Vi har ikke perfekt hus, men det er stort, ryddig og rent. Vi har ikke perfekt mat, men har planer for hva vi spiser til middag og prøver å spise så sunt som mulig. Vi har ikke perfekte ferier, men vi trives med å gjøre ting sammen med ungene så da kan det kanskje virke sånn på noen. Vi flyter på ingen måte gjennom livet, men jeg vet at det er mange vi kjenner som strever mer med både hverdag og ferier enn oss. Det er ikke spill for galleriet, men så kommer ikke alt frem i lyset heller...
Sillylilly Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 jeg lærte en gang at "misunn aldri et menneske det skjær av lykke det har rundt seg, før du kjenner dets innerste sorger". Aner ikke hvorfor jeg husker det så godt, men jeg tror det er mye i det
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Hvem vet hvem som har det perfekt. Mye kan skjule seg bak fine fasader og det er ikke sikkert de man tror har det perfekt er de med minst motgang.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Min søster ser ut til å falle i den kategorien til nå. Hun har sine ting, men lever "det perfekte liv", i mine øyne. Aldri møtt skikkelig motgang, aldri slitt. Bare fulgt strømmen livet har gitt henne. Hun NEKTER å se det negative, selv i andres liv. Og nekter å tro at andre har et annet liv enn hva hun erfarer. "Det er jo bare å gjøre det eller sånn....." er det du får som "trøst" der. Uansett hva det gjelder. Det er bare at det hun foreslår, ikke virker...... Jeg har selv barn med alvorlig og livslangt handikap. Hennes ene barn måtte ha sånn bleiepute i 3 måneder rett etter fødsel. Hun ringte meg for å fortelle dette, og begynte å gråte. Jeg sa bare at jeg visste godt hvordan det var å ha barn med vansker, og da stoppet gråten hennes. Tror hun da forstod at hun hadde tråkket littegrann over en grense......
gutt11spire12 Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Ingen er perfekte, og hva som er perfekt vil jo uansett være forskjellig fra menneske til menneske Jeg er ganske fornøyd med livet slik det er nå, men jeg drar hverken på dyre ferier eller spiser supersundt. Jeg har det bare veldig bra, utenfra virker det sikkert kjempe kjedlig
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Bare nysgjerrig nr 7, hvorfor tråkket hun over en grense? Mitt barn har en alvorlig hjertefeil hun nok ikke overlever. Min venninne har tre barn som det har vært noe med, rs virus, brokk og mandler. Hun var veldig redd for sine i periodene det stod på, sykt barn og to operasjoner og gråt til meg om det. Tenkte aldri at min sorg er verre enn hennes. Ang det perfekte liv så finnes jo ikke det. Men enkelte mennesker greier å se det positive i alt og jeg synes de menneskne er fantastiske. <Selv er jeg nok mer negativ Andre spiller et spill for fasaden.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 tror ingen lever et slik liv. alle har sitt dem har problemer med. trenger ikke være store ting. men er alltids noe. vi har ikke det perfekte hus. vil si at jeg har ganske bra ekteskap. barna våre er det beste i livet vårt. de er små. trenger hjelpe til sitt enda. bilen vår er 8 år gammel. utrolig fin og bra bil. ingen er perfekte i mine øyne. mange som ser ut til og ha det perfekte liv på utsiden har ikke det på innsiden. folk er flinke til og skjule det man ønsker.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Mine venninner som er 30 år, single to barn og bor i leilh syns jeg har et perfekt liv. Mine venninner som har mann som tjener mer enn min, større hus, hytte og gjør en masse gøy i helgene ser ikke på mitt liv som perfekt. Så er øye som ser. Vi har nytt hus på 200, 3 mill i lån, bor i ei poppulær bygd (men på feilside grunnet billigere tomtepris) Jeg har hatt en og samme mann i hele mitt liv. Ugift gravid med 3 barn spiser altfor ofte grandiosa og pølse med brød. Vi lager ikke lammelår eller ribbe i påska. Ikke har vi hytte, og barna har gått på ski i hagen vår. Vi krangler ikke mye, men er sliten og har lite oversudd. Ingen av oss har utdannelse, så jobber ekstra mye for å tjene litt mer. Samboer jobber ofte 12 timers dag. Helt normale. Ikke noe å være misunnelig på, og jeg er fornøyd.
Piken på landet Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Har enda ikke truffet noen som har det helt perfekt. Men noen liker av en eller annen grunn veldig godt å gi uttrykk for at de har det perfekte liv. Erfaringsmessig så er realiteten at disse slettes ikke har det så bra. Føler det ofte er gjenganger også hos personer som absoslutt må utbrodere sitt fantastiske liv på facebook, blogger osv. Virker som om noen må ty til slike ting som en form for virkelighetsflukt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Jeg har perfekt hus, mann, barn, ferier og det er ikke et spill for galleriet. Jeg har opplevd veldig mye vondt i mitt liv, men jeg har klart å gi slipp på smerter, klart å gjort nedgang til oppgang. Har aldri gitt opp. Sett det positive der man ikke skulle tro det fantes, tatt muligheter som har dukket opp. For meg handler det om å innse at vi er gode nok som det er. Alle er gode nok. Senk skuldrene, ikke sammenlign deg med noen. Slapp av, gjør det beste ut av de ressursene du har. Så er det "perfekt" for deg. Vær fornøyd i dag, i dette sekund. Gi slipp på illusjonen "perfekt" Skreller man bort bil, barn, hus, ekteskap, liv og jobb så er du akuratt sånn du skal være og bra nok. Alle mennesker er det. Jeg skjønner hva du mener. Perfekt bil, ser jeg for meg en fin ny bil, som koster over 1/2 million. For hvem er det perfekt? Kan nevne et eksempel. Vi hadde lagt ut en gammel bil t.s på finn, var spent på om noen ville kjøpe den. Det var ikke mye bil igjen, og neste stopp var søppeldynga. En nyskilt mann ringte og ville kjøpe bilen, han trengte den for å få flytta. Bilen kostet noen tusen. For han var det helt perfekt å kjøpe denne bilen til det formål det var tenkt. Jeg ser ikke noe galt i det. Hvorfor ikke være fornøyd når man kan flyte med livet. Hvorfor streve når man kan leve lykkelig i en perfekt verden. Det handler om hvordan man ser på virkeligeten. Du hadde kanskje ikke tenkt at en gammel bil faktisk kunne være perfekt? Til og med du kan bli med i verden hvor det perfekte finnes. åpne opp øynene og se annerledes på virkeligheten. Det er alt som trengs. Velkommen.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #14 Skrevet 7. april 2012 Noen er flinkere og mer disiplinerte. Ytelse gir nytelse. Noen forstår at å lære seg å lage god og sunn mat gir større glede og helsegevinst enn usunn mat. At et ryddig hus og regelmessig skift på sengetøy gir et større velvære enn et bombet hus. Og at en tur ut i naturen gir barna og en selv en helt annen ro enn en fridag foran tv og data. Det handler litt om å gidde å sette litt krav til livet og seg selv. Og denne mestringen tror jeg gir en lykkefølelse. Og mennesker som har forstått at det lønner å stå litt på får det også mye bedre til i arbeidslivet og bedre jobber enn de som bare gjør akkurat det de må og er generelt sur og misfornøyd med det meste rundt seg. Så ja, flinke og smarte mennesker er bedre enn sure og late mennesker. Fasademennesker der i mot, liker jeg ikke. Og folk som må speile seg i dyre ting.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 Noen få er nesten perfekt. Og svært mange faker. Jeg gjennomskuer det på ett sekund. Hvem som bare er bygd av gull og hvem som dilter etter dem.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #16 Skrevet 7. april 2012 Alle rundt meg tror at jeg har et perfekt liv. Stort hus, bil, tre friske barn, god økonomi, en fantastisk mann. Tror de. Det er ingen som vet hvordan han blir når vi er alene, og han gjør aldri noe som setter merker på meg.
magica fra tryll Skrevet 7. april 2012 #17 Skrevet 7. april 2012 Hva er perfekt? Jeg har et stort gammelt hus(som trengs litt vask og maling både her og der) med hage, mange barn med og uten snørr og møkk. En sprø mann, litt jobb når det passer meg og en "ikke ny" Caravelle med plass til mye. En vill hund, noen katter og høner. Et rotete klesskap fullt av ymse klær og mat på bordet. Perfekt for meg men sikkert ikke for så mange andre jeg kjenner;) Hva er "Det perfekte liv" for deg??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #18 Skrevet 7. april 2012 Jeg har et perfekt hus, et perfekt yttre, en perfekt mann, en perfekt datter med alle sine feil om mangler. Har et perfekt liv med alle sine utfordringer og svinger og oppover og nedoverbakker. det kommer ann på hvordan man vinkler det.. skulle selvfølgelig hatt masse penger osv osv .. men jeg har det bra som jeg har det-
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. april 2012 #19 Skrevet 7. april 2012 Liker veldig godt det nr 13 skriver. Det handler jo litt om hvordan man ser på ting også, og det å lære seg å være fornøyd med det man har, og å se verdien i "de nære ting". Selv har jeg det langtfra perfekt, hvis vi skal snakke om det siste nye innenfor interiør, klær, bil etc. Og jeg kan selvsagt bli sliten og lei av både mann, unge og bikkja, og ønske at jeg var litt penere og litt slankere og tjente litt mer penger. Men likevel synes jeg at jeg har det veldig bra- jeg har en flott mann, (stort sett) snill unge, et ok hus på en ok plass, en hyggelig jobb, snill familie og greie venner, en kropp som fungerer til det den skal samt penger nok så jeg klarer meg. Så generelt synes jeg at jeg har det utrolig bra, og jeg lever et liv som er perfekt for meg. Jeg prøver å se på hva jeg har istedetfor å misunne naboen, og å sette pris på alt det som er bra istedetfor å ønske meg alt mulig annet. Så lenge jeg opplever å få kjærlighet fra mine nærmeste er jeg lykkelig, så får det være med alt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå