Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Avogtil ramler jeg over triste historier der familer er blitt fratatt barna sine og velger å "brette ut" historiene og deltajene om hva som har skjedd. Er det slik at barnevernet gjør graverende feil og tar barn ut av trygge, funksjonelle familier? Eller er det disse familene som faktisk ikke evner å se sine barns behov ?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 I de fleste tilfellene så er ikke selvinnsikten helt inntakt
Vogndilla Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 I Norge så skal barnevernet ha en veldig god grunn før de går inn i hjemmet og henter ut barnet, det er som regel igangsatt en hel masse tiltak før de går så langt. Hvis ikke det har skjedd noe eller er mistanke om at det bar skjedd noe straffbart, da blir barna hentet ut med engang og heller tilbakeført dersom det vises at mistanken var ubegrunnet.
81-Mamma<3<3 Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Å ta barn ut av familien er siste utvei ja! Alt skal være prøvd først! Er nok et mye større problem at barn blir hentet for sent! Ta bare Alvdal saken! Barnevernet kan jo gjøre feil de også. Men de kan ikke forsvare seg i media. Derfor hører man historiene der foreldrene ikke skjønner hvorfor barna ble tatt i fra de.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Å ta barn ut av familien er siste utvei ja! Alt skal være prøvd først! Er nok et mye større problem at barn blir hentet for sent! Ta bare Alvdal saken! Barnevernet kan jo gjøre feil de ogsÅ. Men de kan ikke forsvare seg i media. Derfor hører man historiene der foreldrene ikke skjønner hvorfor barna ble tatt i fra de. Nettopp. Barnevernet, pÅ samme mÅte som leger, politi, dommere og alle andre MENNESKER kan gjøre MENNESKELIGE feil. Jeg mener at de fleste bloggene er preget av at foreldrene mangler selvinnsikt, men har ogsÅ vært borti et par tilfeller der barnevernet gjorde graverende feil. I det ene tilfelle var mannen norsk, og dama utenlandsk, og mannen fikk automatisk hovedomsorgen. Selv om han drakk (noe barnevernet ikke trodde pÅ), skolen klagde hele tiden pÅ at ungene kom sultne, uten matpakke, med skitne klær og uten Å ha dusjet pÅ over en uke - det ble oversett glatt. Da mannen slo dama i pÅsyn av ungene, ble det ogsÅ oversett. Men da mannen løy til barnevernet og sa at dama tok beroligende piller og misbrukte det, sÅ kontaktet barnevernet legen og andre instanser for Å sjekke dette, selv om det var ingen indikasjon pÅ pillemisbruk (hun har aldri hatt resept pÅ noen slike piller eller hentet dem ut pÅ apotek), og hun var heller ikke hovedforsørgeren. NÅ gÅr hun til rettssak for Å bevise at hun er bedre omsorgsperson enn faren. Det som irriterer meg, er alle de som mener at barnevernet ALDRI gjør feil. Disse menneskene, pÅ lik linje med mange foreldre som er under barnevernet, mangler totalt innsikt.
ellen-propellen Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 (endret) Mangelen på innsikt lyser jo ofte av disse bloggene da. Jo, såklart rettssystemet kan gjøre feil på lik linje med alle andre siden det består av mennesker, MEN det er tross alt flere ledd man skal igjennom før foreldrene mister omsorgen. Jeg har selv møtt flere ungdommer som er tatt fra hjemmet og må si at i de tilfellene jeg er bekjent så har ikke foreldrene selvinnsikt. Det største problemet er at barnevernet får tatt barna for sent Endret 7. april 2012 av ellen-propellen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå