Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Skal ha gjester i morgen og lurer på om det er kjipt å servere taco? Dette er en barnefamilie hvor alle liker taco... men lurer på om vi må ha noe "flottere"? Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Personlig er jeg ikke særlig glad i taco og siden du spør du syns jeg at taco er litt kjip mat når man har invitert gjester på påskeaften. Men det er bare min mening. Andre vil sikkert mene noe helt annet
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Jeg synes taco er kjempekoselig, barnevennlig og sosialt. Når lysene slukkes og stearinlysene tennes over et bugnende tacobord. Og så er det faktisk veldig godt!! Hjemmelaget guacamole gjør susen her i huset.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Hadde tenkt å ha lammestek og den er kjøpt inn, men akkurat nå syter jeg veldig med å skulle måtte kokkelere hele formiddagen... Tanken på noe lettvint som taco eller lasagne frister derfor veldig...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Ikke for å virke kravstor, men å servere taco på påskeaften er som å servere pølser med lomper på juleaften.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Hadde tenkt å ha lammestek og den er kjøpt inn, men akkurat nå syter jeg veldig med å skulle måtte kokkelere hele formiddagen... Tanken på noe lettvint som taco eller lasagne frister derfor veldig... Lammstek er kjempe enkelt, den gjør seg selv og er langt lettere å tilberede enn taco (smaker laaaaangt bedre også). Om du marinerer den i kveld så slenger du den i ovnen i morgen. Koker poteter, litt grønnsaker og saus (det kan godt manne gjøre:) ). Volià!
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 For meg så spiller det ingen rolle om det er påskeaften eller en vanlig lørdag. Vi har ikke noen tradisjon ift middagen på påskeaften, så jeg hadde ikke reagert negativt om jeg ble servert taco i morgen
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Du kan jo tenke etter om den familien du inviterer har noe litt "harry" over seg... I dag hadde vi schnitzel av kylling og kalkun, og jeg tenkte etterpå: Hadde vi virkelig schnitzel av kylling og kalkun på langfredag? Virket litt harry på en måte. Du vet vel selv "hvilke kretser du ferdes i", og kan dømme ut fra det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Om du har kjøpt en lammesteik, så få nå den i ovnen til i morgen, det gjør seg hundrede ganger bedre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Om du har kjøpt en lammesteik, så få nå den i ovnen til i morgen, det gjør seg hundrede ganger bedre. Enig. Lammestek er både uendelig mye bedre, mer "riktig" på påskeaften og enklere å tilberede.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Taco på påskeaften blir som grandis på julaften... Lammesteika steiker seg selv, sett den på lav varme i ovnen i morra tidlig. Poteter, grønnsaker og en god saus fikser du på en halvtime - ergo mye kortere tid enn hva det tar å fikse alt til et stort tacobord.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Haha... Har nå tatt opp lammlåret fra frysen og serverer det i morgen... Håper det tiner i tide... Er på 3,5 kg, så ja litt stor... Men får ligge i kjøleskapet i natt og ute i morgen....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Legg det på kjøkkenbenken. Tviler på at det tiner til i morgen i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #15 Skrevet 6. april 2012 Ikke i kjøleskapet! Det må ligge på benken i natt - legg det direkte i marinaden, og så steker du den i morgen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Hvorfor ikke sende de en meldig eller noe, spør om de kan ta et valg for deg, for du vet ikke hva du skal velge å servere av lammelår og taco Da får de jo det de helst vil spise Fikkakurat melding selv av ei venninne med spm om vi skulle spise elgstek eller lasagne i morgen, sa at lasagne var like greit, siden ungene våre garantert spiser dette (de er ikke like glad i alt av steker) Syntes det var like kjekt at hun spurte oss
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #17 Skrevet 6. april 2012 Jeg kunne fint ha servert taco, vi har ingen tradisjoner på mat på påskeaften. Lam har vi hvertfall ikke, om det kan kalles en tradisjon å ikke ha det så har vi det. Hadde jeg vært usikker på om gjestene syns det var greit å ha taco på påskeaften ville jeg sendt en mld og hørt. Hadde noen spurt oss om vi ville ha taco eller lammelår så hadde vi svart taco. Vår vennekrets serverer ikke veldig fancy mat når vi har med unger, men når det bare er oss voksne så kokkelerer vi mer på kjøkkenet. Vi var på en fantastisk god middag igår, sist vi var på middag hos de så var det pølser på grillen ute. Ungene var storfornøyde, for etter mat var det marsmellows grilling. Sjeldent maten klaffer så bra for alle, vi voksne koste oss med pølser vi også, mye godt en kan ha på pølser også.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #18 Skrevet 6. april 2012 Smaken er som baken også, ikke alle som er like glad i lam, i alle fall ikke alle barn. En ting er når det er voksenmiddag, da kan man smelle på litt. Med barn syns jeg faktisk taco var suverent jeg! Så kan de velge selv hva de vil ha på. Gjør det evt mer fancy ved å ha masse godt i små boller så utvalget er stort, lag guacemole selv, evt salsa selv, og kos dere !! Med barn anbeflaer jeg også å grille marsmallows til dessert og evt lag en mer voksen dessert til kaffen til dere voksne.
Gjest overlord Skrevet 6. april 2012 #19 Skrevet 6. april 2012 Lammelår er da mye enklere å lage enn tacos. Jeg hadde nok blitt litt overrasket om jeg ble servert tacos på påskeaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå