Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Hvordan blir man lærer på høyskolen i diverse fag?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Da må du minimum ha master ( gammelt hovedfag) i et fag eller flere. Selv holder jeg på med master i spesped og er lektor etter det. Jeg er førskolelærer i bunn jeg da, men du kan ta det på andre måter enn å ha en lærerutdanning i bunn.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Så master i sykepleie vil være en vei å gå med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Så master i sykepleie vil være en vei å gå med andre ord? Ja, det kan det være. Naboen min er lærer på høgskole, på sykepleierutd., og hun er sykepleier. Hun har master + at hun har ped. i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Har hørt at hvertfall på HiST må du være villig til å ta en doktorgrad også...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Ja som sykepleier må du nok ha ped i tillegg , pluss master i noen av fagene! Doktorgrad må du ha om du skal være lærer på universitetet feks. Og ja du kan ha det på Hist også kansje, ikke så mange med doktorgrad på HiST og HiNT som jeg vet om i hvertfall. Doktorgraden tar jo 11 år å få etter videregående!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå