Gå til innhold

Hvor lenge kan man dele soverom med et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en utrolig knipen situasjon. Jeg har nettopp solgt en 3romsleilighet, fordi jeg skulle flytte sammen med kjæresten. Men han har blitt bitt av mannesykdommen og fått kalde føtter. Jeg har et barn på vei, og et barn på 5år fra tidligere. Jeg får ut rundt 600 000 i egenkapital fra salget.

Leieprisene her ligger på 12000 ++. Altså er det billigere for meg å eie.

Banken kan låne meg 1000 000, så ettersom jeg da kan kjøpe en 2roms borettslag leilighet, er vel det bedre enn å leie? Både økonomisk fra måned til måned og i det lange løp?

Spørsmålet er da; hvor lenge kan jeg dele soverom med barna? Etterhvert ser jeg jo at barna må dele soverommet, og jeg må finne en lur løsning til meg selv. Forhåpentligvis er det snakk om for en 3års periode. Jeg eier en annen eiendom som av forskjelligegrunner ikke kan selges før den tid (kasul på arv), regner med å få rett over en million ut derfra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil jo tro at eldstemann vil ha og trenger et eget rom når hun begynner på skolen. Da vil hun kanskje slappe lit av for seg selv, og ha venner på besøk, men er kanskje mulig å dele rommet i 2, en del der du og babyen har deres, også en del som er hennes, skilt med skap eller eller noe. Ei venninne og moren delte rom på den måten. De brukte skapene som skillevegg.

men det er jo bedre å kjøpe enn å leie selvsagt. Men eier du noe sammen med mannen din?

Har lest de andre trådene dine, og håper det ordner seg.

Skrevet

Takk for svar.

Både ja og nei, vi har bodd i hans bolig, som han eier. Men den skulle selges sammen med min leilighet, fordi vi har kjøpt en felles bolig.

Så der har vi signert kontrakt, og skal etter planen overta 1.juni. Hva som skjer med den er uvisst, samboeren vil legge den ut for salg igjen. Jeg har gjort det klart at jeg ikke skal ha en krone i tap på den boligen, fordi HAN ombestemmer seg.

HI

Skrevet

fy søren for en råtten type som setter deg i en slik kjip situasjon. Er han far til barnet og så får han kalde føtter?

Skrevet

Far til barnet i magen ja. Så har jeg et fra før.

HI

Skrevet

I utgangspunktet syns jeg ikke det er noen begrensning for hvor lenge enten man selv og barnet eller søsken kan dele rom. De færreste steder i verden er det så "viktig" å ha eget rom som her i Norge. Trenger ikke gå lenger enn til nabolandet, så råder det en helt annen oppfatning rundt akkurat det der. Så jeg syns altså at man i utgangspunktet kan dele rom veldig lenge!

Men blir det for vanskelig etterhvert (i ungdomsårene) så kan jo forelderen ha en sovesofa i stua.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Mine gutter på nå 16 og 18 år har ALLTID delt soverom og aldri klaget. Eller kranglet :)

Først nå har de fått sitt eget men er mye på romma til hverandre pga PS3 og felles kompiser.

Skrevet

Huff, for en fyr! Hadde jeg vært i en slik situasjon hadde jeg kjøpt en to-roms og delt av soverommet med skap eller skillevegg hvis det var stort nok. Når det yngste barnet sover hele nattet ville jeg latt barna dele rom, mens jeg selv sov i stua. Du vet jo at det kommer bedre tider når det kommer til penger ihvertfall :) Og en leilighet vil stige i verdi, å leie er å kaste penger ut av vinduet spesielt når det lønner seg å eie.

Man kan dele soverom lenge. Jeg synes ikke det er noe galt i det, men når barna blir eldre å skal ha med seg venner hjem er det jo greit at de kan ha et sted for seg selv. Men det er ikke en selvfølge, man må jo bare gjøre det beste ut av situasjonen. Lykke til!

Skrevet

Vi bor nå i vårt svære hus, men ungene deler rom. De trives med det, når jeg har foresøått at det kan være på tide å ha et rom hver, så vil de ikke det. Når jeg gjennomførte det en tid tilbake, så var det ingen suksess.

Skrevet

Jeg tenker det kan bli veldig slitsomt for eldste å dele rom nå i begynnelsen når babyen er liten. De fleste babyene våkner flere ganger om natten og skal ha mat. Er nok ikke så greit for en 5 åring å bli vekt flere ganger om natten..

Skrevet

Nei nei, men det venner 5åringen seg til raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...