Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Hva synes dere om det? Hun får to etternavn, så det blir bare ett fornavn. Er det for mye brukt, og tenker dere at det er et fint navn? Og hva med skrivemåten, Maja, Maia eller Maya?
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Jeg ville skreve Maja det er mye brukt er jo et def.spm. Dukan se navnelister på ssb.no med antall som får navnet hver dag.
eaglebeagle Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Absolutt Maja m j! Jeg hadde en bestevenninne med det navnet som liten, og har alltid hatt gode følelser rundt navnet. Ser for meg en lite jente med kortkort pannelugg :-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Jeg liker navnet, vurderte det selv til min jente. Jeg liker veldig godt skrivemåten med Y, men da synes jeg også det bør uttales litt med Y, slik som på engelsk og stammen med Maya-indianere eller hva det er. MaYa Skal man uttale det som MAJJA på en måte, med J-en tydelig, bør det skrives med J. Samme med I om det uttales MAIIIIA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå