Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg er suuuperbekymret etter at jeg fikk beskjed om at embryoet mitt var for lite på ul på tirsdag og fikk ny time neste torsdag. Jeg hørte hjertelyd, men gynekologen likte ikke det han så. Nå ligger jeg våken om nettene og lurer på hva som skjer. Det hører også til historien at dette er prøverør og at jeg hadde en SA ved forrige forsøk. Kan man få UL i påsken?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Tror du må smøre deg med tålmodighet. Grunnen til at du ikke har time før neste torsdag er vel for å kunne si noe om veksten til embryoet. Om det blir for kort tid i mellom så får du ikke mere svar enn da du var der tirsdag. Men regner med siden det er prøverør så er tålmodighet blitt noe du må ha vent deg til. Nyt påsken og gjør noe koslig sammen med mann din så er torsdagen plutselig her...
Lille♥mitt Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Hvis du ringer til fødeavdelingen på sykehuset, kan du få ultralyd i påsken. De har leger på jobb. Hvis du er veldig bekymret, kan du feks si at du ikke får sove og at du ikke slapper av et sekund. Det er din kropp og du må selv kjenne hva du makter og gå rundt å bekymre deg for. Fortell dem at det er prøverør. Jeg tipper de sier at du bare skal komme bort så sjekker de det. De er på jobb uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Håper virkelig ikke de prioriterer dette i påsken selv om jeg skjønner du er bekymra. Det er færre på vakt enn ellers, og de som er der bør prioritere akutte ting. Dette er ikke akutt, tvert imot får du bedre svar av å vente noen dager til m us
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Men du skjønner jo at det må gå en viss tid for å se noe forandring! Tungt å vente men tror ikke det er noe anna å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Hvor langt er du på vei? Jeg trodde det var først i uke 24 eller noe du kunne kontakte føden. Før det måtte du gå til fastlegen eller kontakte legevakten. Når jeg gikk gravid sist, fikk jeg beskjed fra jordmoren på gyn poliklinikk at så lenge jeg hadde kommet såpass langt på vei, så var det føden som skulle se på meg. Jeg mener jeg da var 24 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Når det er snakk om embryoet, så er da vel uke 6-7-8-9 vil jeg tippe... Og da kan jo man ikke se så mye når du ikke venter litt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Helt enig med de andre i at du bør vente til timen din over påske, selv om det er tungt. Det er en grunn til at det må gå en viss tid mellom de to kontrollene for å kunne se en endring. I verste fall blir du enda mer bekymret hvis du får en UL i morgen, og det ikke har skjedd noen særlig endring, selv om alt kanskje står bra til i magen. Mao kan du gjøre alt enda verre for deg selv. Krysser fingrene for den lille i magen!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Har du volvat eller andre private klinikker rundt deg som kan være åpent?? Skjønner det ikke er lett å vente:/ du får gjerne ikke noe svar, men ser at det kan hjelpe å se at det er liv inni der! Masse lykke til!
blid frøken :) Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Jeg er 7 uker på vei og hadde sett stor forandring dersom alt er ok. Et embryo skal doble str i løpet av en uke. Nå har jeg klart å vente noen dager til, men kommer til å ringe til alle jeg kan komme på tirsdag morgen. Våkennetter hvor jeg vrir meg av bekymring kan umulig være bra verken for store eller små.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Eh hallo, enkelte gynekologer anbefaler ikke ul i det hele tatt før uke 8 pga all usikkerheten det kan medføre fordi embryoet er så lite. Trenger ikke se hjerteslag engang ved seks-syv uker. Men for all del, forstår nå hvorfor jeg må vente i tre timer på rutinekontroll som jeg MÅ ha pga tvillinger i magen. Legene kaster bort tida si på ting de overhode ikke får gjort noe med fordi d er så tidlig
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 [quote name=blid frøken ' timestamp='1333905506' post='144137632] Jeg er 7 uker på vei og hadde sett stor forandring dersom alt er ok. Et embryo skal doble str i løpet av en uke. Nå har jeg klart å vente noen dager til, men kommer til å ringe til alle jeg kan komme på tirsdag morgen. Våkennetter hvor jeg vrir meg av bekymring kan umulig være bra verken for store eller små. "Stor forandring" skulle du vel ikke sett. Kanskje kunne sett klarere med superbra utstyr. Noen private har bedre utstyr enn det offentlige. Og det hadde jo gått bare et par dager, så nei tror ikke du kunne ha sett noe stor forskjell. Men jeg skjønner hvor gale det er å gå og tenke om dette hele tida. Har du vært gjennom assistert befruktning? Hvis ikke, hvorfor har du tatt så tidlig en ul?
blid frøken :) Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Som jeg skrev i innlegget mitt så er dette prøverør og da er det vanlig prosedyre med UL i uke 6-7, men jeg får nok bare legge denne tråden død. Jeg føler at noen er ganske så kvasse i svarene sine og det er noe jeg ikke klarer å takle på dette tidspunktet. God påske.... HI
Fighter`n Skrevet 9. april 2012 #14 Skrevet 9. april 2012 Ikke bry deg om disse krasse kommentarene Enkelte vet ikke hvilken belastning det er med prøverør.Vi alle må prøve å tenke litt lengre enn vår egen nesetipp Jeg forstår du er veeeldig bekymret Dette er jo ditt etterlengtede barn - og da er det sårt å få vite at det kanskje er noe galt Venting er da det siste du trenger (selv om det kanskje er nødvendig). ønsker deg lykke til.Håper den lille er frisk og i fin form God sistedags påske til deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå