Gå til innhold

Hvordan få dagen til å starte litt senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt tidlig å stå opp kl. 6 om morgen :P

Babyen på 6 mnd. har funnet ut at kl. 6 skal ho våkne. Ho er ikke helt våken, men sovner ikke i sin egen seng da. Da tar jeg henne inn i vår seng frem til vi står opp rundt 8.

Hvordan skal jeg få henne til å sove i senga si i 2 timer til? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel din baby er, men hvis min på 10 måneder våkner før kl 7, får hun en flaske med litt varm melk i sengen og så sovner hun gjerne en time eller to til.

Hun er blitt ganske stabil på søvn og våkner mellom 7 og 8, så da vet jeg at hvis hun våkner 05.30 en morgen er det fordi hun er sulten eller tørst...

Jeg kan derimot bekrefte at det å lege barnet senere på kvelden IKKE gjør at de sover lenger på morgenen. Her er det helt omvendt, faktisk!

Skrevet

Her starter dagen kl 06, og det har den gjort i snart fem år!

Vi har forsøkt alt, men begge våre vil tidlig i seng og står derfor tidlig opp.

Kjenner jeg gruer meg til den perioden minstemann på ett skjønner at det går an å stå opp kl 05 også, for den vet jeg vil komme.

Tror vel egentlig at du bare må venne deg til at barn er morgenfugler når de er så små.

Legge dem seinere uten mer søvn på dagtid gir ihvertfall sjelden gode resultater, bare dårligere søvn på de små.

Ikke meningen å være en med negativt svar, men når de er så små så er det nok litt vanskelig.

Fortsett med kos frem til 08, det høres jo ut som en fin morgenstund for dere det.

Lykke til! :)

Gjest peacock
Skrevet

Sønnen min våkner ca 5.30, da er han sulten... Så sover han videre et par timer etter det. Vi har gått fra 3 til to dupper nå (han er nesten 7 mnd), og vips sover han en time eller to lengre på morgningen OG sovner tidligere på kvelden (ca 1930 mot tidligere 2030).

Skrevet

Det kommer an på babyen din.

Vi har en baby som er svært tålmodig. Så hvis hun våkner veldig tidlig lar vi henne bare ligge. Da ligger hun bare og pludrer og leker med smokkene. Er blid og glad og det hender hun slumrer litt eller sovner igjen. Men etter 06.30 er det greit, da står vi opp. Hvis hun blir utålmodig og begynner å sutre står vi også opp, men det er sjelden. Hun er 7 mnd.

Skrevet

Tror mok dessverre det er bar å innfinne seg med at noen barn er morgenfugler, ja... Vi har en sånn, og hos oss var de 05 som var standarden leeeeeenge. Vi prøvde og alle oppskrifter i boka, og alt mulig annet, men måtte bare gå seg til.... Nå er han fire, og har blitt så flink at klokka ofte er sju før vi hører første lyden... Så da starter vi på nytt med ny baby;-) Og krysser fingre for en med bedre sovehjerte enn førstemann....

Skrevet

Bestemte meg for idag at det var like greit å begynne dagen kl. 7 for da blir det lettere å få ungen opp når jeg begynner i jobb og pappaen er ferdig med perm og ungen skal i barnehage :P

HI

Skrevet

Datteren min har alltid startet dagen mellom kl 5 og 6. Først nå siste månedene har hun begynt å sove til 7 iblant. Hun er seks år ;) Og det hjelper ikke å legge henne senere heller, hun har bare alltid vært en morgenfugl som trenger lite søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...