Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Kan dere anbefale noen gode bøker om temaet? Jeg ønsker å lese om barn og barneoppdragelse. Jeg er ikke ute etter å lære meg om pedagogikkens historie eller ulike retninger, men ønsker en mer praktisk vinkling på temaet da jeg leser av ren nysgjerrighet og ser etter tips jeg kan bruke i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Jeg studerer pedagogikk og spesialpedagogikk. Men har foreløpig ikke kommet over noen bøker jeg vil anbefale dersom du ikke ønsker å fordype deg. Tror jeg heller ville funnet en bok om oppdragelse på bokhandelen siden du skal bruke det til hverdags.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg studerer til å bli førskolelærer. Syns Kari Pape har mye bra. Men har ikke lest noen bøker av henne, bare artikler og utdrag fra bøker osv. Men du kan jo google henne og se om du finner noe.
Major HotLips Houlihan Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Kari Papes bøker er fantastiske med mange gode eksempler og små historier av hva hun selv har vært borti, lett å lese i tillegg. Ellers så er Jesper Juuls "ditt kompetente barn" bra, selv om jeg personlig ikke er helt enig i hans syn. Magne Raundalen liker jeg, men jeg har bare lest artikler og innlegg av han.
Lyckelin Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 du har en bok av Anne Nielsen; Foreldrerollen, det er du som er voksen. Det er en enkel bok som alle kan lese som også legger vekt på de pedagogiske aspektene. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå