Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Min treåring har ihvertfall ikke klart å surfe på nettet på egen hånd! Leser en artikkel i dagbladet om nettsurfing og tre åringer. Begynner å lure på om det er min unge som er litt bak andre siden det virker som dette er ganske vanlig blant folk??
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Hva mener du med nettsurfing da? Min 3-åring kan ikke skrive annet enn forbokstaven sin og kan ikke akkurat google etter en lekebutikk... Men hun kan håndtere musa og hjelpe til på dataen. Peke pilen på en ny sang på youtube og klikke f-eks.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Toåringen min er på nett i hvertfall! Håndterer ipaden helt alene og surfer som bare det. Klikker seg inn på Favoritter og ser filmene sine, og så kommer det jo opp relaterte filmer helt av seg selv, så da klikker han bare videre på disse.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Ja, vi må vel kjøpe en ipad så hun ikke blir liggende bak de andre når det nærmer seg skolestart ihvertfall...HI
PeppaPig Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Spørs hva du mener med nettsurfing... Min 2.5åring kan skru på datamaskinen selv men hun klarer ikke taste inn passordet for å logge seg inn. Hun klarer å styre musepilen men hun klarer ikke å surfe seg til disney.com (eller hvilken som helst annen webside). Hun klarer å velge seg ut filmsnutter å se på f.eks youtube (dersom jeg tar opp websiden for henne) men bare dersom det er linker til de snuttene hun vil se fordi de klarer hun å trykke på. Dette er ikke min definisjon av nettsurfing. For å surfe på nettet mener jeg at man skal kunne åpne browseren og navigere seg til den siden man vil til (enten ved å søke seg frem til websiden eller skrive linken direkte inn i browseren). Dette kan ikke jentungen min enda. Ipaden og iphonen min er hun derimot en kløpper på. Hun har 2 mapper med sine egne spill på og klarer fint å trykke seg inn der og velge hva hun vil spille. Når hun går lei av det ene spillet avslutter hun det og trykker seg inn på neste. Samme med filmene som er hennes på ipaden. Hun vet hvor de ligger og klarer å starte, stoppe og sette på pause. Men dette definerer jeg ikke som nettsurfing da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå