Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Vi eier en hytte sammen, og til vanlig i helger klarer jeg bite det i meg. Men nå i påsken blir det jo en del flere dager. Alt som kan tenkes å være i bruk ila dagen, legges på stuebordet. Tannpirkere, kalkulator, tobakk, strikketøy, kulepenner, lottokupinger, kaffikopper og kanne, pc etc etc. Det samme gjelder reolen, der vi har pyntet litt til påske og har noen fine antikke trau stående. Disse fylles med briller, mobiltelefoner, cd spillere, nøkler, sjokoladepapir osv. Det ser så utrolig rotete ut. Jeg ryddet alt i den reolen unna i går kveld, og la det i skuffene under. Da ble det jo mild panikk, for det er ikke mulig å finne noe. I stedet for å hente f eks saksa i skuffen sin, klippe det man skal og så legge den tilbake ! Når pappa rydder av bordet, lar han gjerne saltbøsse stå igjen, sammen med spisebrikker og alle glassene. De kan jo brukes til flere måltid, selv om de er fettete eller har inneholdt melk. Pjuk. Middagsrester settes bare på benken og blir stående. Da går jeg over etter hvert måltid, rydder unna resten og legger på duk og setter frem en fruktskål eller noe slik at det ser pent, rent og ryddig ut. Jeg kunne skrevet mange ting, men det er ikke poenget. Vi har barn, men det er ikke barnas leker som dominerer. Det er de voksnes rot rett og slett. Ungene leker på rommet sitt, eller i stua. Men da samler de sammen lekene når de er ferdige. Det føles jo helt rart å bli irritert fordi mine egne foreldre roter. Det er litt motsatte roller egentlig. Men kanskje jeg har blitt så nøye på det nettop fordi jeg er vokst opp i dette rotet ? Jeg sier jo ikke noe, for det er like mye deres hytte. Og det er jo ikke jeg som skal bestemme hvordan det skal se ut her. Men jeg rydder og rydder, og prøver å lage litt koselig hyttestemning. Sukk. Men de er supre foreldre og besteforeldre sånn ellers altså :-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Slapp av og kos deg. Det trenger ikke se ut som et utstillingsvindu for å være hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Problemet er jo at jeg ikke klarer slappe av før det ser noenlunde ryddig og pent ut. Skulle gjerne hatt den evnen.
Mamma´n til lillemor Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Du må nok bare bite det i deg. Eier man sammen må man tåle hverandres vaner og uvaner. Kanskje de er mektig irriterte over at du flyr rundt og flytter på tingene deres hele tida? Dere har nok ulik definisjon på hva koselig hyttestemning er Men jeg skjønner deg godt. Mine foreldre er litt rotete, og selv om vi på langt nær har det strøkent hjemme irriterer jeg meg grønn når jeg er hjemme hos dem. De har alltid full oppvaskbenk og gjerne fem-seks tomme skylte melkekartonger stående. Det er hundehår overalt o.l. Men det er jo ikke jeg som bor der, så jeg å bare tåle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå