Gå til innhold

Noen som vil komme med orginale ideer til dåpsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir guforeldre så de kan koste litt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Av søsteren min og onkelen sin som er fadder fikk hun et "rør" fra gullsmeden til å ha dåpsattesten i og et smykke hvor det var gravert inn navnet hennes :)

Skrevet

Guttungen her fikk blandt annet en lagrings-champagne. :) Det er ganske originalt og spesielt. Den skal jo selvfølgelig ikke røres før han er 18, så den får minst 18 års lagringstid. :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Obos medlemskap, fox og Pia soarekonto(må åpnes i foreldrenes navn)

Tripp trapp stol

Sølvtøy

Sebra kili seng

Gullmedaljong (om jente)

Bokserien "barns store"

Et maleri av en kunstner

Ikke alle disse er likenorginale da, men fikk dette til Mille og jeg ble veldig glad!

Skrevet

Livslangt medlemskap i Den Norske Turforening kanskje?

Skrevet

Smykkeskrin med fløyel eller "silke" stoff inni med graveringer på utsiden.

Har selv mitt smykkeskrin fra jeg var liten g det er i bruk enda det :)

Skrevet

Vi blir guforeldre så de kan koste litt.

Begge mine barn har fått stoler som en lokal kunstner har malt på. Det er utdrag fra eventyr. Til jenta er det Rødhette og Ulven og til gutten er det Gutten som kappåt med Trollet. Det står navn og fødselsdato på.

Jeg har selv kjøpt krakk til et dåpsbarn "på nett" som er av lignende type. Jeg kjøpte hos tusserogtroll.no. Kjempefornøyd både vi og mottaker!

Skrevet

Livslangt medlemskap i Den Norske Turforening kanskje?

Det fikk gutta her av foreldrene mine. Kjempefin gave :)

Skrevet

Bestill ei bok fra barnaspersonligeverden.no :)

Du fyller inn navnet på barnet og venner/familie og får ei helt personlig bok. Den koster ikke så mye, så da går det jo an å kjøpe noe annet fint ved siden av:)

Skrevet

Til fadderbarnet mitt kjøpte vi hele samlingen av Astrid Lindgrens filmer. En gave som ble satt STOR pris på av både foreldre og etterhvert barnet ;)

Skrevet

Et røros barnepledd.

Skrevet

Eller en barnebunad i str 3-4 år, det er jo en kjempegave.

Skrevet

Obos medlemskap, fox og Pia soarekonto(må åpnes i foreldrenes navn)

Tripp trapp stol

Sølvtøy

Sebra kili seng

Gullmedaljong (om jente)

Bokserien "barns store"

Et maleri av en kunstner

Ikke alle disse er likenorginale da, men fikk dette til Mille og jeg ble veldig glad!

Så flotte gaver dere fikk! er killisengen verdt å kjøpe synes du, den er så fin og jeg sikler på den. Tror ikke vi får den til dåpsgave heller..
Skrevet

JA den er verdt det, elsker den den er så fin og varer jo lenge! Jeg hadde kjøpt den om jeg hadde had råd selv, den er så tøff altså! Har den i hvit så den passer uansett kjønn om det blir flere barn.

Vi var så heldige Mille fikk så mye fint, men vi er en familie med litt blandet drops, så da ble gavene også slik noe som ble helt topp!

Skrevet

Dere kan eventuelt ønske dere den av flere? Besteforeldre på begge sider, eller alle tanter/onkler da blir det overkommelig og samtidig en varig gave som dere virkelig ønsker!

Jeg ga ikke noe spesefikk ønskeliste, bortsett fra sølvet vill jeg ha en spesiell type og tripptrapp stol i hvit.

Skrevet

Her er det kun et sett besteforeldre og et tante og onkelpar så det er ikke så mange som gir litt finere gaver.

Av disse fikk vi alikevel 13000 til førstemann men de ble satt på konto, eller faktisk i aksjer.

Så vi får ev kjøpe den sengen selv, men vet ikke om jeg tar meg råd til det, er ikke slik at den er lett å finne brukt heller. Det tror jeg er lettere i DK.

Og jeg tjener ikke så mye for tiden.

Skrevet

Mynt og/eller frimerkesamling, eller begynnende samling, som man får en mynt og noen frimerker til hver bursdag.... Kan bli verdt mye etterhvert... Veit om ei som fikk det. Syns det var orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...