Gå til innhold

Flere førstegangsprøvere her?

Anbefalte innlegg

Førstegangsprøver her også. Jeg er snart 23 og samboeren min er 25, vi har snakket en stund om at det snart er tid for å begynne å prøve. Jeg har telt ned antall dager og nå er det i gang. Det er utrolig spennende, nesten litt skummelt. Når det først skjer blir det jo en veldig forandring i livene våre, men jeg er veldig klar og det har jeg vel vært ganske lenge allerede. Det her er jo veldig nytt, og jeg det er så utrolig mye spenning rundt tiden det vil ta før jeg blir gravid. Har jo gått på piller i mange år allerede, så tankene surrer litt rundt det her, det kan jo ta mnd eller år. Men her krysses alt som krysses kan for at det skal gå fort.

Sånn alt i alt er vel vår historie ganske lik forventningsfull87 :)

Skjønner godt hva du mener! Har selv gått på p-piller i en del år(5 år for å være nøyaktig): hvordan vil syklusen bli, tar det mnd, år?? Håper det går raskt;) lykke til!

Fortsetter under...

mei87: Jeg vet faktisk ikke, Har bare hatt 2 menstruasjoner etter pilleslutt og syklusen mellom de 2 har vært på 19 dager bare, hvis det er riktig hadde jeg IKM for 2 dager siden. Men er veldig forvirra for jeg tror jeg hadde el for ca 4 dager siden, men for å være helt ærlig har jeg ikke helt peiling på noen ting haha:)

åh, så frustrerende! Men da støtter jeg forslaget om å vente litt før test. Vent en uke, også kjør på med en billigtest. Jeg kjøpte over nettet, og fikk raskt i posten. Det klør i fingrene etter å teste nå. Er 8 DPO, så har tenkt å teste i helga.

Lykke til med syklusen i hvert fall, håper du finner ut av det.

Jeg har forresten hatt en rar magefølelse i dag, har hatt litt smerter i 2 dager og var litt småuggen i dag men tør ikke teste;) Vet jeg kommer til å bli skuffa hvis den er negativ så da venter jeg heller til jeg kjenner mer symptomer. Skal uansett ta en test om 3 uker:)

Spennende! Jeg også, har hatt murringer og ømme bryster, men tør ikke håpe, for har også uregelmessig mens siden jeg sluttet på p-ring for litt siden, så kan egentlig bare være ett tegn på at mensen kommer.. Men det er greit det også, så får vi bare prøve mer neste mnd!

Lykke til :)

Åh, sÅ trøtt i dag! Men litt bedre enn i gÅr. Rart hvordan man kan være trøtt og sliten av ingenting, eller mest fordi man er sÅ sliten i hodet av jobb og tanker. Det var dagens lille klagesang.

Jeg var superheldig da jeg slutta pÅ p-piller i oktober i fjor (etter 15 År!!! :o ). Jeg hadde en syklus pÅ 26 dager, en pÅ 27-dager. SÅ startet vi prøvingen og da satt spiren. Men den ble jo ikke til noe foster. SÅ nÅ gÅr jeg rundt og hÅper at den sitter første pp nÅ ogsÅ.

Jeg gleder meg til at folk begynner Å fÅ positive tester i denne trÅden, og deler det med oss andre. Jeg har stor tro pÅ at det skal gÅ bra for opptil flere her fort. (Jeg har generelt stor tro pÅ det meste = naiv?). Jeg tror den vinden som blÅser er fruktbarhetsstøv som traff oss alle sammen! :P

Annonse

Jepp, jeg jobber i barnehage =) Har store vanskeligheter med å holde det hemmelig også!!

Jeg jobber ikke i barnehage, men jeg sliter også med den delen å holde det hemmelig. Har så lyst til å si til noen av venninnene mine at jeg har slutta på p-piller og er klar for en liten en. Meeen, har lovt samboer at jeg ikke skal gjøre det. Er jo så dumt å si sånt hvis man ikke klarer å bli gravid...

mei87: Jeg vet faktisk ikke, Har bare hatt 2 menstruasjoner etter pilleslutt og syklusen mellom de 2 har vært på 19 dager bare, hvis det er riktig hadde jeg IKM for 2 dager siden. Men er veldig forvirra for jeg tror jeg hadde el for ca 4 dager siden, men for å være helt ærlig har jeg ikke helt peiling på noen ting haha:)

åh, så frustrerende! Men da støtter jeg forslaget om å vente litt før test. Vent en uke, også kjør på med en billigtest. Jeg kjøpte over nettet, og fikk raskt i posten. Det klør i fingrene etter å teste nå. Er 8 DPO, så har tenkt å teste i helga.

Lykke til med syklusen i hvert fall, håper du finner ut av det.

Jeg håper jeg finner ut av det til slutt, er tredje dag med murringer i dag men er ikke noen tegn til TR. Får nok bare vente å se, skal ta en test torsdag 10.5 eller fredag 11.5 men spørs om jeg klarer å vente så lenge

Jeg har forresten hatt en rar magefølelse i dag, har hatt litt smerter i 2 dager og var litt småuggen i dag men tør ikke teste;) Vet jeg kommer til å bli skuffa hvis den er negativ så da venter jeg heller til jeg kjenner mer symptomer. Skal uansett ta en test om 3 uker:)

Spennende! Jeg også, har hatt murringer og ømme bryster, men tør ikke håpe, for har også uregelmessig mens siden jeg sluttet på p-ring for litt siden, så kan egentlig bare være ett tegn på at mensen kommer.. Men det er greit det også, så får vi bare prøve mer neste mnd!

Lykke til :)

Tredje dag med murringer i dag, håper det gror noe inni der men tør ikke teste eller håpe for mye. Skal ta en test om ca 3 uker hvis TR ikke har kommet.

Jeg tror vi kjenner litt for mye etter symptomer, haha:)

Lykke til du også, dette går nok bra for oss alle her inne:)

Jeg kjente ingenting idag, så kanskje det bare var lurerier :P Uansett tar det ikke så tungt nå, har liksom syket meg opp på at jeg må prøve i mange måneder. Venninnene mine har alle klaffet første PP og da har jeg bare en følelse av at det samme ikke skjer meg (ikke veldig logisk, men sånn fungerer mitt hode). Om ikke TR er kommet til før 10 mai skal jeg teste :)

Off, det er slitsomt å være førstegangsprøvende. Jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter, og overanalyserer hver minste ting med kroppen. Flere som har det slik? Jeg har IKM på tirsdag, og i dag tok jeg en negativ test. Håper det ordner seg de neste dagene. Hver gang jeg går på do nå er jeg livredd for at TR har meldt seg. Vil mye heller ha en strek til på testene mine.

Jeg fikk TR i går, ikke uventet da vi ikke prøvde denne syklusen.. Men nå har værtfall syklusen min stabilisert seg på 27 dager =) det liker jeg =) Når jeg sluttet på pillen tok det 50 dager før jeg fikk TR igjen :S men nå har de to siste vært på 27 =)

Lenge siden dere sluttet på prevensjon? Jeg slutta i januar i år.

Annonse

Jeg fikk TR i går, ikke uventet da vi ikke prøvde denne syklusen.. Men nå har værtfall syklusen min stabilisert seg på 27 dager =) det liker jeg =) Når jeg sluttet på pillen tok det 50 dager før jeg fikk TR igjen :S men nå har de to siste vært på 27 =)

Lenge siden dere sluttet på prevensjon? Jeg slutta i januar i år.

Så bra at du endelig har litt oversikt da. Jeg slutta på pilla i mars og fikk mensen samme dag som jeg slutta og har hatt 1 menstruasjon til etter det. Jeg har fortsatt murringer og har også fått små stikninger i korsryggen men tør fortsatt ikke teste, haha:)

Overraskende fort! Ble gravid i 2. pp etter 6 år på p-pilla.

Vi hadde da sex 7,6,4,2,1 dager før EL og selve ELdagen. Hadde aldri trodd at det skulle gå så fort, var forberedt på i hvert fall et halvår. Så nå sitter jeg ganske fornøyd her hjemme, håper det går bra med spiren i magen :)

Hei..

Jeg er også førstegangsprøver. Slutta på p-pilla i august i fjor. Men det er mange måneder hvor vi ikke har greid å klaffe med aksjene.. Jeg og typen har bodd sammen i 3 år, men pga. jobbsituasjon så bor han 2 timer unna meg nå. Og da er det ikke bare bare alltid å skulle få alt til å klaffe... Vi hadde sex 4, 2, og 1 dag før EL + på EL-dagen. Så denne gangen håper jeg at det går... Har ganske mye murringer i underlivet, og det har jeg aldri hatt så lenge før mensen før.. Spennende!

Håper alt går bra med dere :) Og gratulerer til dere som er blitt gravide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...