Gå til innhold

Flere førstegangsprøvere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er dere og hvor er dere i livet? Jeg er 25 år og har samboer som jeg har vært sammen med i 2 1/2 år -min store kjærlighet! Vi bor i et rekkehus som vi eier. Vi har begge 3årig utdanning og faste jobber.

Vi bestemte oss for et år siden at vi skulle prøve å "få meg på tjukka" omtrent i disse dager og nå er det bare 9 dager igjen! Etter å ha gledet meg i et år har jeg nå nesten begynt å grue meg. Det er stort og skummelt og vi vet jo ikke hva vi går til ettersom dette blir vår første. Men jeg gleder meg naturligvis!

Hvilke tanker har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir 30 innen denne måneden er over (fysj a' meg), og vi bestemte i fjor sommer starte når det ble nytt år.. Det var ekstremt spennende! Satt på første pp, og jeg var overlykkelig. Men her i gården var jeg dessverre så uheldig å miste for halvannen uke siden (og når du leser her inne så kan du jo tro at veldig mange mister, men det er ca 15% eller noe sånt, så det går som oftest bra). Nå sitter jeg og lurer på om vi skal starte rett på prøvingen igjen, eller om jeg skal vente en syklus. Uansett så føler jeg meg nesten som en førstegangsprøver,, hehe, for det skjedde så fort sist og det skjedde uten at jeg egentlig hadde fått til å ha sex når jeg trodde det ville passe og jeg skjønte ingenting da mensen ikke kom. Men gud så fantastisk følelse å finne ut at man var gravid.

Det vanskeligste er å smøre seg med tålmodighet, og det tror jeg ikke det er mange damer her inne som har, hehe.

Jeg synes ikke du skal grue deg i det hele tatt, fortsett å glede deg! Gled deg over all hyggen dere kommer til å ha mens dere prøver, og gled deg over alle tulleting du kan snakke med andre her på forumet om (eller dele frustrasjon eller tolkning av tester). Tiden fremover blir så bra som du selv får den til å bli, og ca halvparten er gravide innen et halvt år, så kos deg, gled deg, undersøk det du føler at du trenger å undersøke og masse, masse lykke til! :)

Jeg har vært helt sykt opptatt av å undersøke ting og har funnet ut alt av utstyr (vogn, seng, bilsete osv osv) jeg vil ha, jeg har satt opp budsjett for hva det kommer til å koste sånn med en gang og sørget for at jeg er så klar som jeg kan bli. Tenker at alt det egentlig ikke betyr noe når du endelig holder babyen i armene, men noe må man jo finne på i mellomtiden :)

Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i 8,5 år, vi er 26 og 28 år. Vi kjøpte oss enebolig med stor hage i fjor sommer.

Vi har lenge hatt lyst på barn og jeg som kommer fra 20 års generasjon føler meg veldig gammel nå, hehe:)

Vi valgte å vente med barn for vi følte at det ikke passet helt, men nå har vi fått enebolig og alt går bra for oss begge 2 karrieremessig, så nå er det på tide:)

Jeg har gått på p-pillen/minipillen i 8 år og har alltid hatt usabil syklus så jeg har ikke helt klart å følge med på prøveperioder og eggeløsning, men jeg prøver:)

Jeg sluttet på minipillen for ca 4 uker siden, og er ferdig med min 2. menstruasjon etter pilleslutt, så da tror jeg at jeg er i 2 pp:)

Vi gleder oss veldig mye begge 2 til tiden som kommer, barnevogn er bestemt og himmelseng er bestemt:)

Skrevet

også 1 gangs prøver. 32 år, sluttet med p-pilla for ca 5 år siden, har alltid hatt stabil syklus, måtte begynne med prevansjon igjen for litt over ett halvt år siden pga medisinering ( revmatisme) Men fikk klarsignal av lege til å slutte pga ønske om barn, Ingen av oss har fra før. Vi er i pp 1 vi da, og venter ikm til uka. Vi har allerede både vogn og bilseter, for noen vi kjenner ville heller at vi kunne ta det isteden for å kaste... Men det er kun brukt til 1 barn, og kjempe fint :)

Skrevet

Førstegangsprøver her også. Jeg er snart 23 og samboeren min er 25, vi har snakket en stund om at det snart er tid for å begynne å prøve. Jeg har telt ned antall dager og nå er det i gang. Det er utrolig spennende, nesten litt skummelt. Når det først skjer blir det jo en veldig forandring i livene våre, men jeg er veldig klar og det har jeg vel vært ganske lenge allerede. Det her er jo veldig nytt, og jeg det er så utrolig mye spenning rundt tiden det vil ta før jeg blir gravid. Har jo gått på piller i mange år allerede, så tankene surrer litt rundt det her, det kan jo ta mnd eller år. Men her krysses alt som krysses kan for at det skal gå fort.

Sånn alt i alt er vel vår historie ganske lik forventningsfull87 :)

Skrevet

Førstegangs her. Jeg er 31 og mannen 34. Eier hus og begge er i jobb. Skal gifte oss om 8 uker. Slutta på Pilla i november, men har brukt kondom til nå. Vil ikke vere tjukk i bryllupet. Nå venter jeg på tanta så vi kan begynne pp1.

Skrevet

Vi er førstegangs også. Begge er 27, med gode faste jobber. Bestemte oss vel litt før jul at vi skulle begynne å prøve i mai i år. Så jeg sluttet på pillen i januar. Har ikke klart å vente til mai, så vi er på 1 pp nå :) jeg synes det er veldig spennende og litt skummelt. Livet blir jo helt annerledes.

Nå surfer jeg rundt på nettet og ser på vogner og sånn...hehe.

Skrevet

Så kjekt å lese alle svarene! Blir spennende å følge dere videre etter hvert som vi forlater "Bli gravid" og hopper inn på "1 trimester" osv og til slutt Din Baby. Lykke til alle sammen! Måtte det gå fort for oss alle =) Kos dere med prøvingen!

Skrevet

Hei

Vi er førstegangsprøvere, er 27 år begge to og har vært sammen i fire år, bodd sammen i tre. Vi eier en 3-roms leilighet, har faste trygge jobber begge to.

Jeg har vært "verpesjuk" lenge og er virkelig superklar til å starte prøvingen nå. Vi bestemte oss i går, da tok samboer selv initiativet til å snakke om det, jeg ble veldig overasket nesten sjokkert og da han sa at "nå var han klar for å starte", han følte tiden er inne for å oss nå. Jeg er i lykkerus og har satt i gang full forberedelse. Har litt over en uke igjen på brettet mitt, det skal jeg ta ut. I dag skal jeg gå til innkjøp av Folat og starte med det (håper apoteket er har åpent i dag). Jeg har ikke oversikt over når jeg har eggløsning, så det er det første jeg må finne ut av og hvor lang syklusen min er. Kjenner jeg har lyst til at det skal gå fort det her, men jeg er også realistisk - det er vel lite sannsynlig at det sitter med en gang. Så jeg vil ta det med ro, ikke stresse for mye men heller nyte prøvetiden og ta det som det kommer. Men forberede kroppen best mulig ved å leve sundt, trene og unngå å drikke så mye alkohol. Uansett, det blir en spennende tid fremover!

Hvis det er noen som har tips, råd og vink setter jeg stor pris på det - er helt i startfasen så tar i mot alt med stor takk!

Lykke til i tiden fremover TS :)

Coffee_Cup_

Skrevet

Veldig morro med flere som er i samme situasjon. Har fulgt med på forumet et par mnd selv om vi ikke skulle begynne prøve før nå.

Kjenner jeg er litt utolmodig med å komme igang nå, men innser at det mest sannsynlig ikke er så enkelt. Kjenner mange som har slitt med å bli gravid.

Satser på at spora sitter bryllupsnatta, hadde vert veldig romantisk iallfall...

Skrevet

Veldig morro med flere som er i samme situasjon. Har fulgt med på forumet et par mnd selv om vi ikke skulle begynne prøve før nå.

Kjenner jeg er litt utolmodig med å komme igang nå, men innser at det mest sannsynlig ikke er så enkelt. Kjenner mange som har slitt med å bli gravid.

Satser på at spora sitter bryllupsnatta, hadde vert veldig romantisk iallfall...

Tips jeg har fått er rett og slett bare å ta det med ro, ikke stress noe rundt det. Ikke akkurat enkelt, I know, jeg er så spent selv at jeg er helt på tuppa. Håper for din del at det klaffer på bryllupsnatta da :) Det hadde jo vært utrolig romantisk <3

Skrevet

Vi skal begynne etter denne mensen, som jeg går å venter på nå. Forrige syklus var 29 dager og nå er jeg på 29. dagen og venter enda. Kom igjen da kroppen!

Skrevet

Så fint at det er flere som oss! Jeg er 24 og samboer 25 og vi har vært i lag i snart 6 år. Jeg har vært klar lenge, så ble superglad når han tok det opp for 1-2 måneder siden og sa han var klar også. Vi har leilighet som vi eier, men begge er fremdeles studenter. Siden jeg vil vite at alt går bra økonomisk, er både budsjett og avklaring med jobb/skole gjort før vi startet, så nå er vi inne i første prøveperiode! Vet at det neppe skjer med det første, men klarer ikke å la vær å være spent! Prøver å bare slappe av og nyte livet, så får vi se hva som skjer.

Skrevet

Hei! Jeg er 23 og samboeren, min store kjærlighet, er 28. Jeg er ferdig med utdannelsen og i fast jobb, mens mannen har to år igjen som deltidsstudent. Vi eier leiligheten vi bor i og er verpesjuke begge to nå:-) jeg har tre piller igjen på p-pillebrettet mitt, også er vi igang! Kjempespennende og litt skummelt;)

Skrevet

Jeg er utolmodig! Vil ha bolle i ovnen nå!

Skrevet

Er det noen her som ikke vil ha bolle i ovnen? ;)

Skrevet

Jeg ville helst at det skulle skjedd igår, hehe:) jeg prøver å ta det med ro og ikke tenke så mye på selv om det er ekstremt vanskelig

Skrevet

Jeg ville helst at det skulle skjedd igår, hehe:) jeg prøver å ta det med ro og ikke tenke så mye på selv om det er ekstremt vanskelig

Hehe..høres VELDIG kjent ut =) hehe

Skrevet

Jeg har forresten hatt en rar magefølelse i dag, har hatt litt smerter i 2 dager og var litt småuggen i dag men tør ikke teste;) Vet jeg kommer til å bli skuffa hvis den er negativ så da venter jeg heller til jeg kjenner mer symptomer. Skal uansett ta en test om 3 uker:)

Skrevet

Hvordan ligger du an i syklusen da, Connie86? IKM?

Skrevet

Og DER kom tanta! Da er jeg herved inne i første pp! O lykke!

Skrevet

mei87: Jeg vet faktisk ikke, Har bare hatt 2 menstruasjoner etter pilleslutt og syklusen mellom de 2 har vært på 19 dager bare, hvis det er riktig hadde jeg IKM for 2 dager siden. Men er veldig forvirra for jeg tror jeg hadde el for ca 4 dager siden, men for å være helt ærlig har jeg ikke helt peiling på noen ting haha:)

Skrevet

Og DER kom tanta! Da er jeg herved inne i første pp! O lykke!

Masse lykke til, håper den sitter fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...