Gå til innhold

Noen som kan forklare med dette? Ang livmorhalsen

Anbefalte innlegg

Gjest April barn <3
Skrevet

Er andregangs og klarer ikke skjønne dette helt.

Hadde uregelmessige rier mandag,tirsdag og igår kom de plutselig så tett at jeg tok en tur på føden for sjekk. Jordmor sa at det var begynt å modnes, men at hun måtte enda kjenne langt opp og fikk bare inn en finger. Javell, hva betyr dette? Er det mye som gjenstår av modning siden hun måtte langt opp i skjeden? Og hva vil en finger si, er det en cm åpning?

Hun mente at dette var modningsrier. Fikk beskjed om å dra hjem og hvile. Hun kunne naturlig nok ikke si noe om hvor lang tid dette blir å ta. Hadde rier inatt og i formiddag også, kjenner de best når jeg slapper av. Nå har jeg mest nedpress og menssmerter. Så da krysser jeg alt som kan krysses.. Begynner å bli sliten nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en finger er 1 cm så vidt jeg forstår det, og det at hun måtte langt opp, tilsier at modningen er så vidt startet, under modningsprosessen vil livmorhalsen trekke seg ned i sjeden, før den åpner seg bedre og trekker seg til sides.

Ved min første fødsel hadde jeg modningsrier i 8(!) dager, var totalt utslitt til fødselen. Ved andre fødsel hadde jeg modningsrier i 3 dager, og på 1 time var fødselen overstått, endte med å føde i ambulansen, parkert på en sos lomme ved E6 ;)

Gjest April barn <3
Skrevet

Åj det må ha vært spennede å ikke rekke frem til sykehuset :)

Takk for oppklaringen.. Ble litt klokere!

Må innrømme at jeg ble skuffet over så lite modning når jeg har hatt så vondt siden mandag. Nå er jeg virkelig lei og utålmodig.

Gleder meg til å få treffe babyen da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...