Gå til innhold

Hadde du disse tankene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg kommer ALDRI til å bli gravid eller få barn"?

Jeg tenker det. Jeg er "overbevist" om at jeg ikke kan få barn (har ikke prøvd heller ennå da).. Men jeg tror det er noe galt med meg (uten å kunne si hva) som gjør at jeg ikke kan bli gravid...

Flere som har hatt disse tankene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Jepp! Hadde cyste på ene eggstokken som 14 åring og moren min kunne egentlig ikke få barn så var sikker på at jeg ikke kunne få det heller

Skrevet

#2 har du fått barn da? Godt å høre at det er flere av oss som har tenkt dette:D

hi

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Fikk barn for 5,5 mnd. siden jeg :P

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Har forresten vært gravid 2 ganger :) Så tankene stemte ikke hos meg

Skrevet

Ja, jeg var helt overbevist.. Hadde sex uten prevensjon i ti år, så overbevist var jeg.

Så plutselig ble jeg gravid da.. :) Ble kjempeglad, selvfølgelig, siden jeg ikke trodde jeg kunne få. Men hadde jeg visst det, hadde jeg nok ventet til ting var litt mer på plass.. Mann, foreksempel.

Skrevet

Det tenker jeg ofte. Har prøvd i over 6 år, hatt en spontanabort og flere ivf forsøk uten hell. Men en gang må det vel bli min tur også.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Min mor kunne som sagt ikke egentlig få barn. Hun og faren min var gift i 11 år før de endelig ble gravide og det endte med 2 døtre :)

Hvis det funka som en liten oppmuntring? :)

Skrevet

Ja jeg hadde de tankene. Min mor og tante hadde store vansker med å få barn, og jeg tenkte det var familiert. Vi fikk barn i studietiden, for jeg var redd for å bli for gammel. Mor måtte forsøke i 12 år før hun fikk, og jeg var ikke ferdig utdannet før jeg var 30 år. Alt er ikke arvelig heldigvis. Jeg har to små, begge ble til på et forsøk. Jeg føler meg veldig heldig :-)

Skrevet

Ja, det er klart det er oppmuntrende å høre sånt, hemmeliganonym. Men det er noen ganger litt vanskelig å tro på at det samme skal skje med meg siden vi har prøvd så lenge. Lenge med ivf også. Men mirakler skjer til stadighet, og det kan jo hende det skjer et påskemirakel her?

Skrevet

Yes! Gikk uten prevensjon i 5 år uten å bli gravid, og da jeg var hos legen for å få p piller fordi jeg skulle begynne å studere igjen, da var jeg gravid, hehe!

Føler meg veldig heldig som kan få barn, men jeg er spent på hvor lang tid det tar når vi vil ha flere..

Skrevet

Jeg tenker det hele tida. Er i fast forhold, vært samboer i 5 år, ikke gått på p piller på 4 - 4,5 år... Ennå ikke skjedd noe.... Samboer har sjekka seg og det er ikke hos han "feilen" ligger, så ja jeg tenker de tankene hele tida...

Skrevet

Noe anderledes her, fikk vite jeg var steril i en alder av 17 år, ble totalt knust, jeg som gledet meg allerede når jeg var 9 år til jeg ble stor og kunne få mann og barn.

Etter den beskjeden hadde jeg sex uten prevensjon når jeg viste at sexpartneren (eks kjæresten) ikke hadde kjønnssykdommer. Ble aldri gravid da, og hvorfor skulle jeg vel? Jeg var jo bekreftet steril 2 ganger, en gang som 17 åring og en gang som 19 åring.

Så ble jeg sammen med min forlovede, allerede 6 uker etter at vi ble sammen, satt jeg med positiv test! Var totalt i sjokk, jeg fortalte ikke samboeren at jeg var gravid, jeg fortalte at han måtte kjøre meg til legen, for det måtte være noe alvorlig galt med meg! Han forsto det ikke, jeg fortalte at mensen hadde uteblitt i 2 uker, så jeg hadde tatt en g-test, aner ikke hvorfor, jeg hadde symptomer som gravide nevnte, men jeg var jo steril! Så veldig fort et lite håp hos han, for han ønsket seg jo egentlig barn, kanskje ikke i så ferskt forhold, men han hadde følt seg klar for å stifte familie i 7år alt.

Så joda, han kjørte meg til legen han, vi kom ikke inn der, og måtte vente til legevakta åpnet, men de tok urinprøve og blodprøve (hcg måling) før de sendte meg ut igjen, urinen viste gravid hos dem også. På legevakta forsto de ikke hvajeg gjorde der, positiv g-test? Ja, hva så lissom? Men når jeg forklarte at jeg var steril så de det fort som et varseltegn, og tok meg inn på selve sykehuset for tester! Alle testene viste at det var ikke noe galt med meg, ingen sykdom å se. Så vi måtte vente da.. 1 uke etter var det tilbake til legen for ny hcg prøve. Resultatene viste økende hcg, og det hurtig/stor økning!

Vi ble henvist til ultralyd, og joda, der var det en liten spire ;) Nå venter jeg barn nr 4!

Skrevet (endret)

Fikk anorexia pga av daglig mobbing på skolen fra 2 klasse til ut ungdomskolen....var 18 år og nede i 24 kilo og egentlig nesten død før jeg fikk hjelp og alle sa at jeg nok ikke kunne få barn....

Men jeg ble gravid på 1 forsøk da jeg var 27, og har fått 6 barn uten problemer!! :)

Søskenbarnet mitt fikk beskjed om at hun ikke kunne bli gravid naturlig så hun kuttet ut prevansjon....var jo ingen vits i å bruke det trodde hun.... ;)

Men ble også raskt gravid og har nå 4 barn... og dei siste 2 på minipille og en på spiral.... ;)

Så det er ikke alltid at vitenskapen har rett! :)

Lykke til! :)

Endret av JenteOgGutterMamma!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at jeg var steril, barn var totalt utelukket for min fremtid, hvertfall egene blodsbarn. Veldig sårt å få høre.

Nesten 5 år senere satt jeg gravid med helt ny kjæreste (vært sammen i nesten 5 uker på den tiden) i uke 8 trodde vi at jeg mistet, alt tydet på det, på slutten av blødningene ol, så viste hcg fortsatt stigende, så vi ble henvist til ultralyd, der fikk vi se ikke bare et, men to hjerter :) Desverre gikk det galt, og vi mistet de i uke 21, men ca 6 månder etter var jeg gravid igjen, og det p åførste forsøk!

Vi fikk en nyderlig, frisk gutt i februar i fjor.. Etter en liten glipp (revnet kondom og angrpiller som jeg tyderligvis er motstandsdyktig til) så ble jeg gravid igjen 4 månder etter fødsel, og nå sitter vi da med gutten på snart 14 mnd, og lillesøster på 4 uker.. Og sex er det så og si NULL av frem til jeg har prevensjon i orden, for jeg gikk vist fort fra å ikke kunne få barn, til å bli gravid bare samboeren ser på meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...